Pojazdy użytkowe

Części eksploatacyjne

ponad rok temu  14.04.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Sprężarka powietrza w ciężarowych układach hamulcowych

Odcinek (element) chłodnicy powietrza w ciągniku marki MAN. Chłodnice powietrza ze względu na spiralny kształt powinny być wymieniane na nowe podczas wymiany sprężarki. Zalegający w nich nagar jest bardzo trudny, wręcz niemożliwy do usunięcia

Strona 3 z 2
1 2

GALERIA ZDJĘĆ

Zatkany nagarem port tłoczenia powietrza
Przykłady zatkanego nagarem olejowym portu tłoczenia powietrza. Nagar powstał z powodu „wyrzucania” oleju do układu pneumatycznego i zgromadził się również w chłodnicy powietrza (wężownicy)
Zanieczyszczony port ssania powietrza
Przykłady zanieczyszczonego portu ssania powietrza sprężarki. Świadczy to o nieszczelnym przewodzie ssania, a prowadzi do przedwczesnego zużycia sprężarki

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ pablo 1 ponad rok temu Już we wstępie widać poziom zorientowania w temacie autora. W ciężarówkach i autobusach nie dlatego nie stosuje się hydraulicznych układów hamulcowych że są słabsze. Przyczyną jest sposób działania: hydraulika potrzebuje ciśnienia do hamowania, w pneumatyce to spadek ciśnienia (np. awaria siłownika bądź przewodu) powoduje hamowanie, po prostu dla tak dużych pojazdów jest to bezpieczniejsze rozwiązanie - bez sprawnego układu nie ruszy z miejsca.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony