WYWIADY

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  03.01.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

MASTER-SPORT: budujemy innowacyjny dział B+R w Polsce
Strona 1 z 2

Informacja o tym, że firma MASTER-SPORT planuje prowadzić prace badawczo-rozwojowe w miejscowości Gorlice, stanowi ważny komunikat dla fachowców branży warsztatowej. O pierwszych, nie tylko koncepcyjnych osiągnięciach inżynierów, które noszą znamiona innowacyjności rozmawiamy z przedstawicielem czołowego dostawcy podzespołów i części zamiennych dla przemysłu motoryzacyjnego. Zapraszamy na wywiad z prezesem Master-Sport-Automobiltechnik (MS) GmbH Sp. z o.o. ODDZIAŁ W POLSCE - Wiesławem Rutka.

Warsztat.pl: Od dłuższego czasu jesteście Państwo obecni na najważniejszych targach sektora automotive. Zanim więc przybliżmy założenia najnowszej inwestycji, przybliżmy naszym czytelnikom core-biznes firmy.

Prezes Master-Sport Polska: Wspomnijmy, że zarząd firmy Master-Sport Automobiltechnik (MS) GmbH podsumował targi Frankfurckie jako najbardziej udaną imprezę targową w 2016 roku. Wychodząc naprzeciw prośbom i sugestiom klientów oraz polityce ciągłego rozwoju, została podjęta decyzja, iż spotkamy się 2017 z naszymi Partnerami również na targach w Madrycie, Kuala Lumpur, Stambule, Dubaju, Birmingham, Chicago, Johannesburgu, Moskwie i Paryżu.

Master-Sport-Automobiltechnik (MS) GmbH, to niemiecka firma, z siedzibą oraz biurem sprzedaży znajdującym się w Monachium. Zakres naszej działalności obejmuje: projektowanie, produkcje i dystrybucje części zamiennych do samochodów. Dostarczamy części samochodowe bezpośrednio na linie montażowe producentów samochodów jako OEM, a na rynek wtórny dystrybuujemy je bezpośrednio z magazynów w kilkunastu krajach Europy. Wszystkie produkty MASTER-SPORT produkujemy z utrzymaniem najwyższych standardów jakości, potwierdzonych niezbędnymi certyfikatami jak chociażby TUV. Skądinąd posiadamy własne zaplecze badawczo-rozwojowe, które zajmuje się ulepszaniem już istniejących rozwiązań techniczno-technologicznych we współpracy z cenionymi laboratoriami.

Naszych klientom z rynku wtórnego proponujemy 3 klasy produktów: Standard, Sport EXTREME, Sport Klasse. Te pierwsze odwzorowują charakterystyką, materiałami oraz trwałością produkt OE. Często stanowią produkt przeprojektowany, więc lepszy od oryginału, który trafia na pierwszy montaż. Sport EXTREME to specjalny program części zamiennych stosowanych w sportach motorowych. Części takie zapewniają maksimum bezpieczeństwa, także w ekstremalnych warunkach eksploatacji. Z kolei Sport Klasse to linia wybranych produktów wyprodukowanych z wykorzystaniem ostatnich zdobyczy myśli technicznej oraz innowacyjnych rozwiązań użytkowych, z powodzeniem sprawdzonych w samochodach rajdowych, oferowanych obecnie użytkownikom pojazdów produkowanych seryjnie. Trzeba bowiem wiedzieć, że w wielu krajach Europy odnosimy sukcesy nie tylko w dystrybucji naszych produktów, ale również w sportach motorowych.

Warsztat.pl: Podczas niedawno zakończonych targów we Frankfurcie padła zapowiedź, że z inicjatywy Master-Sport powstaje nowoczesne centrum badawczo-rozwojowej, w którym badane będą nowoczesne technologie z obszaru wytwarzania części i podzespołów do samochodów osobowych oraz opracowywane będą rozwiązania służące rozwojowi mobilności elektrycznej. Dlaczego to tak ważny komunikat dla podmiotów na rynku wtórnym?

Prezes Master-Sport Polska: Prace prowadzone w centrum B+R są pracami nastawionymi na wdrożenie i podniesienie konkurencyjności Firmy MASTER-SPORT. Celem utworzenia działu badawczo-rozwojowego jest podniesienie konkurencyjności oferowanych produktów w skali światowej, ale z lokalizacji inwestycji w największej mierze skorzystają polskie firmy. Centrum badawczo-rozwojowe ma powstać w miejscowości Gorlice i ma być nowoczesnym ośrodkiem badawczym nastawionym bezpośrednio na wdrażanie najnowszych technologii z obszaru automotive do produkcji seryjnej. Dział B+R ma nie tylko opracowywać innowacyjne i unikalne rozwiązania z obszaru tradycyjnej techniki motoryzacyjnej, ale przede wszystkim wpisywać się w polskie i światowe strategie rozwoju samochodów ze szczególnym naciskiem na elektryczne pojazdy bezemisyjne oraz pojazdy z hybrydowymi systemami napędowymi. Centrum będzie w sposób ścisły powiązane z magazynem w Gorlicach oraz nowoczesnymi liniami produkcyjnymi i montażowymi planowanymi do uruchomienia w najbliższych latach.

To będzie unikalna i jedyna tego rodzaju inwestycja w regionie. Chcemy nie tylko podnieść konkurencyjność MASTER SPORT na rynku dostaw podzespołów motoryzacyjnych, ale także opracowywać i wdrażać całkowicie nowe i unikalne technologie z obszaru elektromobilności. Mamy nadzieję, że nowo budowane centrum badawczo-rozwojowe przyczyni się do zwiększenia zatrudnienia polskich inżynierów i do zacieśnienia współpracy pomiędzy przemysłem i nauką. Badania prowadzone w Gorlicach prowadzone będą przez polskich inżynierów przy współpracy z naukowcami z Polski i z Niemiec. Opracowane w ten sposób rozwiązania nowych elementów i podzespołów samochodowych charakteryzowały się będą unikalną w skali świata technologią projektowania, testowania i produkcji. Planowane jest rozwijanie obszarów badawczych z zakresu baterii, skutecznych systemów filtracyjnych, zawieszeń samochodowych, a także z obszaru pojazdów z alternatywnymi napędami elektrycznym i hybrydowym.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
do góry strony