Części i regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  20.07.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Mechanicy dobrze oceniają części regenerowane

Z sondażu przeprowadzonego wśród mechaników wynika, że większość z nich pozytywnie ocenia części regenerowane i często woli je montować w autach klientów, zamiast najtańszych zamienników.

Aż 76% ankietowanych pozytywnie oceniło jakość części regenerowanych dostępnych na naszym rynku. To, że są one bardzo dobrej jakości stwierdziło 28% głosujących, dobrą jakość wskazało 48% osób. Jednocześnie zaledwie 7,5% warsztatowców wystawiło takim częściom złe oceny (słaba lub bardzo słaba).

Na rynku warsztatowym, części regenerowane rywalizują między innymi z produktami nowymi marek budżetowych oraz z częściami używanymi. Ich wyższość nad tymi ostatnimi nie podlega dyskusji. Dlatego też badając preferencje mechaników w sondażu zapytano czy wolą wybrać część regenerowaną czy fabrycznie nowy zamiennik z niskiej półki cenowej. Aż 69% badanych stwierdziło, że gdyby mieli taki wybór, zdecydowaliby się na część regenerowaną. Tylko 17% mechaników, przy tak postawionym pytaniu stawia na części budżetowych marek.

Jakie części regenerowane mechanicy montują najczęściej? Z sondażu wynika, ze największą popularnością cieszą się rozruszniki i alternatory. Zaledwie co piąta osoba, biorąca udział w ankiecie zadeklarowała, że w ogóle nie montuje tych części. Często wybierane są także regenerowane przekładnie kierownicze i zaciski hamulcowe oraz turbosprężarki.

Fabryczna regeneracja części to proces złożony i kompleksowy. Rozpoczyna się od selektywnego wyboru rdzeni nadających się do regeneracji. Następnie poddawane są one dokładnemu czyszczeniu. W kolejnych etapach wymieniane są niesprawne lub zużyte elementy i uszczelnienia, a proces kończy kontrola jakości gotowego produktu. Niezależnie od tego, czy taka regeneracja jest wykonywana przez producenta danej części czy przez niezależną wyspecjalizowaną firmę, zdecydowanie różni się od naprawy warsztatowej. W zwykłym warsztacie najczęściej nie znajdziemy odpowiednich urządzeń do profesjonalnego czyszczenia, wykonywania pomiarów czy testów produktu. Zazwyczaj trudno także o odpowiednio sterylne warunki do przeprowadzenia rozbiórki wrażliwych na zabrudzenia podzespołów. Zapytano mechaników, czy mają świadomość, czym różni się regeneracja fabryczna od naprawy warsztatowej. Pozytywną informacją jest fakt, że większość odpowiedziała twierdząco.

Raport otrzymaliśmy od firmy Lauber - jednej z największych fabryk zajmujących się produkcją i regenracją przemysłową części samochodowych w Europie środkowo-wschodniej.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ kuba 1 ponad rok temu Jak miałem do wyboru część po regeneracji albo zamiennik nowy delphie to wolałem to drugie. Jednak co nowe to nowe, dłużej napewno wytrzyma nie to co używka czy najtańsza chińszczyzna
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony