ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

2 miesiące temu  09.05.2019, ~ Administrator   

Montaż sprzęgła? Seria praktycznych wskazówek

Fot. ZF

Strona 1 z 2

Montaż sprzęgła jest wymagający i czasochłonny, ponieważ wymaga oddzielenia przekładni od silnika. Aby uniknąć często niepotrzebnej i kosztownej ponownej wymiany całej jednostki, konieczna jest wcześniejsza dokładna jej ocena. ZF Aftermarke podaje szereg praktycznych wskazówek, szczególnie w odniesieniu do montażu tarczy sprzęgła.

Sprzęgło jest łącznikiem między silnikiem a przekładnią - i jedną z najbardziej wytrzymałych części zużywających się podczas eksploatacji. Istnieje wiele czynników, które mogą spowodować uszkodzenie sprzęgła. Na przykład sprzęgło jest często używane pod dużym obciążeniem z powodu jazdy z przyczepą lub narażone na działanie wadliwego systemu zarządzania silnikiem. Przed ponowną kosztowną wymianą całego układu, specjaliści ZF Aftermarket radzą, aby zawsze sprawdzać otaczające podzespoły w przypadku awarii sprzęgła - w tym mocowanie sprzęgła oraz szczelność silnika, sprawność koła zamachowego i przekładni. Firma zaleca zestaw sprzęgła SACHS, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne części do szybkiej i bezpiecznej naprawy.

Badanie tarczy sprzęgła przed montażem

Tarcza sprzęgła, znana również jako tarcza napędowa, jest poddawana największemu obciążeniu, ponieważ tryb pracy sprzęgła powoduje mechaniczne ścieranie. Z tego powodu tarcza sprzęgła musi mieć wysoką odporność na zużycie i wysoką temperaturę pracy. Tarcze sprzęgła SACHS firmy ZF Aftermarket są produkowane zgodnie
z najwyższymi standardami produkcji OE i są specjalnie testowane pod kątem luzów. Mimo to, przed instalacją należy dokładnie sprawdzić stan opakowania oraz znajdującej się w nim części, ponieważ mogło dojść do uszkodzenia podczas transportu lub z powodu niewłaściwego składowania. Aby być całkowicie pewnym stanu części, upewnij się, że boczne bicie tarczy nie przekracza wartości granicznej 0,5 milimetra. Można to skorygować za pomocą widelca prostującego. Wymagane narzędzie ręczne jest dołączone do bocznego testera bicia SACHSa, co sprawia, że testowanie jest szybkie i łatwe.

Zwróć uwagę na pozycję instalacji i dokładnie centruj tarczę sprzęgła

Upewnij się, że podczas montażu tarczy sprzęgła, jest ona montowana we właściwej pozycji. Nieprawidłowy montaż, złą stroną spowoduje uszkodzenie samej tarczy, jej wielowypustu, dźwigni zwalniającej lub nawet przekładni. Oznaczenie strony montażu można zazwyczaj znaleźć na korpusie tarczy sprzęgłowej. Jeśli nie można znaleźć żadnych wskazówek, warto porównać nową część ze starą przed instalacją.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 5

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony