ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Części i regeneracja

Części i regeneracja

3 miesiące temu  11.06.2019, ~ Administrator   

Poduszki silnika. Rodzaje, ocena stanu, nowinki
Strona 3 z 4

Zasilanie zaworu sterującego VSV jest kierowane przez przekaźnik wtrysku paliwa. Podciśnienie jest kierowane do aktywnej poduszki przez parę przewodów podłączonych do zbiornika ciśnieniowego silnika.

W tym systemie, współczynnik WHT może ulec mocnemu nasileniu, w przypadku, gdy do komory z podciśnieniem dostanie się powietrze, któryś z przewodów będzie nieszczelny, lub będzie problem z kontrolą zaworów VSV, wiązką przewodów lub PCM.

DIAGNOZA

Mocowanie silnika można zdiagnozować za pomocą ręcznej pompy ciśnieniowej, aby sprawdzić, czy utrzymuje podciśnienie. Można również użyć wskaźnika pompy lub palca, aby sprawdzić, czy podciśnienie dociera do zaworu sterującego VSV, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. W przypadku gdy nie jest ono utrzymane, należy wymienić uszkodzoną poduszkę.

Zawór sterujący VSV ma połączenia ciśnieniowe. W zależności od projektu VSV może mieć więcej niż jedno złącze wlotowe i wylotowe. Można to sprawdzić, przykładając podciśnienie lub powietrze do jednego z połączeń wlotowych, aby sprawdzić, czy wychodzi ono z właściwych połączeń wylotowych, gdy nie jest zasilane, a następnie powtórzyć proces podczas podpiętego zasilania. Jeśli zawór sterujący VSV nie przechodzi podciśnienia lub nie blokuje próżni, urządzenie jest uszkodzone i wymaga wymiany.

Możesz również sprawdzić rezystancję zaworu sterującego VSV za pomocą omomierza, np. specyfikacja Toyoty mówi, że powinna wynosić od 19 do 21 omów w temperaturze pokojowej na jej zaciskach. Jeśli opór jest poza specyfikacją, wymień zawór.

Jeśli zawór sterujący VSV działa normalnie po przetestowaniu, a rezystancja mieści się w zakresie specyfikacji, ale system nie działa, gdy wszystko jest podłączone do pojazdu, usterka dotyczy wiązki przewodów, bloku złącza komory silnika lub PCM. Sprawdź uprząż pod kątem zwarć, przerwań lub uziemienia. Napięcie dostarczane do zaworu sterującego VSV powinno być normalnym napięciem akumulatora.

INNE INTERESUJĄCE ROZWIĄZANIA

Technologia eliminująca wibracje

W Lexusie ES350 zastosowano bardziej zaawansowaną konfigurację w celu zmniejszenia NVH. W tej aplikacji w aktywnym mocowaniu silnika powstaje „przeciw-wibracja”, która pomaga wyeliminować drgania silnika. Jest to coś w rodzaju technologii słuchawek eliminujących hałas, ale zamiast fal dźwiękowych, które są poza fazą w celu zmniejszenia hałasu, system ACM zmniejsza amplitudę drgań silnika poprzez jego aktywne mocowanie silnika, które generuje własne drgania przeciwne.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 12

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Aaa 2 4 miesiące temu Ciekawe informacje ale w mojej ocenie chaotycznie napisane.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Aaa 1 4 miesiące temu Ciekawe informacje ale w mojej ocenie chaotycznie napisane.
    oceń komentarz komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony