ReklamaB1 - breck 04.06-30.06 Kamila

Części i regeneracja

Części i regeneracja

miesiąc temu  16.05.2019, ~ Administrator   

Rodzaje i sposób wymiany: uszczelki motocyklowe
Strona 2 z 2

uszczelki układu wydechowego – w ofercie Auto Partner znajdują się uszczelki kolektora wydechowego oraz uszczelki tłumika.

  • simmeringi zawieszenia – uszczelniacze olejowe lag (teleskopów amortyzatora), uszczelniacze przeciwpyłowe.

  • Uszczelki motocyklowe mogą być wykonane z metali miękkich, tworzyw sztucznych, są także uszczelki naturalne np. ze skóry.

    Wymiana uszczelek motocyklowych, dla sprawnego i doświadczonego mechanika, nie jest czynnością trudną. Przy wymianie uszczelek należy zachować czystość i wykazać się dokładnością. Wszystko po to, aby starannie oczyścić powierzchnie łączenia poszczególnych elementów, a także starannie spasować elementy łączone. Dużym wyzwaniem jest wymiana uszczelki pod głowicą. Zanim przystąpi się do tej czynności warto upewnić się, że ww. element faktycznie uległ uszkodzeniu. Na rynku istnieją odpowiednie testery pozwalające stwierdzić czy występuje zjawisko tzw. przedmuchów z komory spalania silnika do układu chłodzenia jednostki napędowej.

    Ciekawą sprawą są uszczelniacze lag motocyklowych. Ich zużycie rozpoznamy po wyciekach oleju (tzw. pocenie goleni amortyzatora). Wtedy należy bezwzględnie wymienić uszkodzony element. Uszkodzone uszczelniacze, wyciekający na goleń amortyzatora i spływający na zacisk i tarczę hamulcową – olej, nie tylko obniżają sprawność układu hamulcowego, ale mogą być przyczyną poważnego wypadku motocyklowego – mówi Jacek Sola.

    Warto pamiętać o tym, że nie tylko uszkodzony uszczelniacz objawia się „poceniem” goleni amortyzatora. Winowajcą może być krzywy lub porysowany teleskop.

    Warto zwracać uwagę na wszelkie ewentualne wycieki pojazdu. Od poziomu szczelności poszczególnych układów zależy nasze bezpieczeństwo, a także dbałość o środowisko naturalne – przekonuje specjalista z Auto Partner S.A.

    Uszkodzenia uszczelek w silniku pojazdu najłatwiej rozpoznać po wyciekach („gołym okiem”) – wskazują na nie plamy oleju pod motocyklem lub na jego elementach. Specyficznym zjawiskiem jest objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą, które może objawiać się m.in. nadmiernym dymieniem z układu wydechowego, a także nierówną pracą silnika. Nieprawidłowa praca silnika to też m.in. spadek kompresji na jednym z cylindrów. Aby uniknąć uszkodzenia jednostki napędowej, a w przypadkach rażącego zaniedbania, również pozostałych układów, warto powierzyć serwis pojazdu wykwalifikowanemu mechanikowi motocyklowemu.

    Poleć innym

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      ZADOWOLONY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      POINFORMOWANY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      SMUTNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    Komentarze (0)

    dodaj komentarz
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
      Nie ma jeszcze komentarzy...
    do góry strony