Diagnostyka

Diagnostyka

ponad rok temu  18.02.2023, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 5

Kłopotliwy EGR. Jak sprawdzić poprawność jego działania? [PORADNIK]
Strona 3 z 2
1 2

Komentarze (7)

dodaj komentarz
  • ~ kolo 7 ponad rok temuocena: 100%  wniosek jest jeden egr to gówno które ma nabijać kasę warsztatatom ,a niema nic wspólnego z ekologią .Przecież diesle z lat 90 z dla ekosystemu były mniejszym obciążeniem .Od momentu wprowadzenia systemów wysokiego ciśnienia jest totalna porażka ,jedyny plus tych silników to lepsza dynamika .
    oceń komentarz 2 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ c k r 6 ponad rok temuocena: 86%  Zero konkretów dotyczących diagnozy.
    oceń komentarz 6 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ piotrautoserwis@wp.pl 5 ponad rok temuocena: 0%  proszę w skrócie wyjaśnić po co dwie przepustnice EGR podcisnieniowa pierwsza i elektryczna druga Renault trafic 20 dci bez dpf
    oceń komentarz 0 3 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Marco 4 ponad rok temuocena: 33%  czy jest możliwość sprawdzenia zaworu EGR zdemontowanego ? Po wymianie zaworu nic się nie zmieniło wizyalnie zawór wygląda idealnie ,przetarłem tylko naftą
    oceń komentarz 3 6 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ andy125 3 ponad rok temuocena: 75%  Załóżmy, że auto ma 4 gary. Odejście na egr znajduje się tylko na jednej rurze od jednego gara. W moim Kia ceed to odejście jest nieco mniejsze niż rura od której odchodzi. Jaki więc maksymalny procent wszystkich gazów jest zawracany do powtórnego przepalenia. Maksymalnie to może być 1/2 z 4 czyli 12,5%. Ponieważ tor recyrkulacji jest przytykany przez sam zawór EGR a po przejechanych kolejnych kilometrach drożność maleje /co widać na wielu filmach na You Tube/ to ilość spalin poddawana ponownemu przepaleniu jest nie większa 6-8%. Można dalej wyliczyć o ile zmniejsza się ilość tlenków azotu czy dwutlenku węgla, a przecież te 6-8% powtórnie przepalone też zawiera syf. Zasadność istnienia układu recyrkulacji pozostaje pod wielkim znakiem zapytania. Pojawiają się urządzenia stosujące technologię walnut blasting, które mają naprawiać zasyfianie dolotów przez recyrkulację i biznes napędza nowy biznes. Pozdrawiam i życzę dobrego samopoczucia konstruktorom silników spalinowych.
    oceń komentarz 3 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ gość 2 ponad rok temuocena: 75%  a jakie parametry ma egr sterowany elektrycznie mondeo mk3 duratec he pb 2001r
    oceń komentarz 3 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ arek 1 ponad rok temuocena: 50%  Nie sądziłem, że problem z brakiem doładowania może mieć związek ze złą pracą zaworu EGR. Objawy opisane w artykule bardzo pasują do tych, na które cierpi mój 2.0 TDCI. Tym bardziej, że ostatnio miałem problemy z EGRem, których jak widać nie usunąłem całkowicie.
    oceń komentarz 1 1 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony