Marketing w warsztacie

Prawo

ponad rok temu  04.09.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Jak zatrudnić fachowca do warsztatu?

fot. Piotr Łukaszewicz, warsztat.pl

Nie oszukujmy się. Warsztaty samochodowe, do których ustawiają się kolejki klientów, zyskują przewagę nad konkurencją dzięki dobrym fachowcom. Dlatego chcąc przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną, należy skupić się nie tylko na doświadczeniu kandydata do pracy. Oto co jeszcze jest ważne.

„Nigdy już tu nie przyjadę”, „Nie polecam”, „Omijajcie tego mechanika” – tego typu komentarze pod wizytówką firmy na googlemaps.pl to zmora każdego właściciela warsztatu samochodowego. Co gorsza, jedną gwiazdkę, zamiast pięciu może warsztatowi wlepić klient, który otrzymał naprawione auto w terminie. Negatywną opinię wystawił jednak, bo pracownik warsztatu nie potrafił wyjaśnić mu, co się stało w jego aucie albo nie miał chęci na pogawędki. Warsztaty nie mogą pozwalać sobie na utratę klientów z takiego powodu, zwłaszcza że stały klient przyjedzie wymienić olej, filtry, poprosi o zmianę opon z letnie na zimowe, a może nawet wynajmie kawałek powierzchni, żeby te opony składować w magazynie przy warsztacie.

Stały klient to dobry klient. Takich klientów można zyskać tylko dzięki dobrym fachowcom. Oto, na co należy zwrócić uwagę podczas rozmowy o pracę.

Podejście do klienta

Jeśli potencjalny pracownik nie wzbudza zaufania już na etapie wstępnej rozmowy, jest nieprzyjemny i trudno z nim nawiązać relację, warto się zastanowić nad powierzeniem mu pracy. Mechanik, których wzbudza zaufanie to przede wszystkim osoba, która traktuje drugą stronę jako partnera do rozmowy. Tylko taka osoba zatrzyma klientów na dłużej. Tylko taki mechanik uruchomi także mechanizm marketingu szeptanego. Jak sprawdzić jego kompetencje komunikacyjne?

- Rozmowa kwalifikacyjna nie powinna zakończyć się na kilkuminutowej wymianie zdań o doświadczeniu. Warto poprosić mechanika, aby wyobraził sobie, że przyjeżdża do niego klient z rozbitym autem i zapytać go jak pokieruje rozmową. Jeśli zacznie załamywać ręce albo żartować „no to skasował sobie pan autko” powinna zapalić się nam czerwona lampka – mówi dla portalu warsztat.pl Joanna Żukowska z Monster Polska.

Nieposzlakowana opinia

Specjalista, który pracuje w warsztacie samochodowym, powinien mieć dobrą opinię. Można ją sprawdzić dzwoniąc do poprzedniego pracodawcy albo czytając opinie na temat danego warsztatu, w którym pracował. Nie mając pewności co do uczciwości danego kandydata do pracy, można poprosić o zaświadczenie o niekaralności.

Znajomość Internetu

- Bardzo ważne jest to, aby specjalista potrafił wyszukiwać części w Internecie m.in. na internetowych szrotach, aukcjach, stronach z częściami. W małych warsztatach, które zatrudniają niewiele osób, taka umiejętność jest szczególnie ważna. Im szybciej uda znaleźć się poszukiwaną część w dobrej cenie, tym rośnie szansa, że klient będzie zadowolony - mówi Joanna Żukowska z Monster Polska. - Warto więc zapytać o znajomość Internetu – dodaje.

Chęć do pracy

Trudno zweryfikować, czy pracownik ma w sobie chęci do pracy.

- Pomocne pytania, które warto zadać: dlaczego chce pan podjąć u nas pracę? Na czym panu najbardziej zależy? Jakie ma pan plany na najbliższe pięć lat? – wylicza ekspertka Monster Polska.

Odpowiedzi dadzą pewien obraz podejścia fachowca do pracy i przyszłości. Warto pamiętać, że częsta rotacja pracowników nie wpływa dobrze na markę warsztatu. Klient lubi mieć „swojego mechanika”, któremu zaufa.

Doświadczenie

- Ostatnim elementem jest oczywiście doświadczenie – mówi Joanna Żukowska z Monster Polska i dodaje, że warto o nie zapytać i – w razie niepewności - zweryfikować. Oczywiście, im większe doświadczenie, tym większa gwarancja, że fachowiec jest godny zatrudnienia. Z drugiej strony nie należy skreślać młodych. Często mają oni umiejętność zdobywania klientów i potrafią zdobywać w szybkim tempie samochodowe części. Słowem, jeśli warsztat stać na zatrudnienie młodego i zapowiadającego się dobrze specjalistę, warto dać mu szansę.

Szukasz pracy? Sprawdź najnowsze ogłoszenia z branży w międzynarodowym serwisie rekrutacyjnym MonsterPolska.pl.

Komentarze (2)

dodaj komentarz
  • ~ gość 2 ponad rok temu Proponuje posiedzieć dzień w warsztacie i posłuchać klientów jaką oni mają wiedzę na temat naprawy samochodów. Zza biurka wszyscy są mądrzy. Komendanci też się wymądrzają a poszliby na ulicę to by się nie odnaleźli.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ bosto102 1 ponad rok temu jak słyszę takich ekspertów to niedobrze sie robi ,jakie ona ma doświadczenie od ilu lat w branży czy pamięta klientów co syrenkami jeździli ?w głowach sie teraz wszystkim po wywracało
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony