Świece zapłonowe Denso Twin Tip (TT) dostępne są w wersji niklowej i irydowej, a zapewniają obecnie 87-procentowe pokrycie parku pojazdów w Europie. Od czasu wprowadzenia niklowej świecy TT w 2009 r. i świecy Iridium TT w roku 2015 ich zakres zastosowań stale się powiększa, a udział świec TT w rynku wzrastał w ciągu ostatnich 6 lat o 25%.
Niklowe świece zapłonowe TT powstały w oparciu o Super Ignition Plug (SIP), najbardziej zaawansowaną technologię świec zapłonowych dostępną na rynku, zazwyczaj wykorzystywaną w silnikach premium o specyficznych wymaganiach dotyczących emisji i wydajności.
Elektrody większości zwykłych świec niklowych to dwie duże płaskie powierzchnie, które mogą ograniczać rozprzestrzenianie się płomienia. Opatentowana przez Denso niklowa świeca zapłonowa TT ma elektrodę środkową wykonaną ze stopu niklowego i wysuniętą elektrodę masy o zmniejszonej średnicy – 1,5 mm. Mniejsza średnica elektrody oznacza niższe wymagane napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika i niezawodny rozruch nawet w niskiej temperaturze otoczenia. Niklowe świece zapłonowe Denso TT zapewniają wydajność zbliżoną do świec platynowych w cenie standardowych świec niklowych.
Dzięki opracowaniu świec zapłonowych wykorzystujących bardziej wydajną technologię niż ta stosowana w produktach OE możliwe było skonsolidowanie wielu numerów części i zapewnienie klientom rynku wtórnego mniejszego portfolio o szerszym zastosowaniu. Obecnie linia świec zapłonowych TT ma zastosowanie w wielu markach i modelach pojazdów, zapewniając mechanikom dostęp do świec, które często przewyższają wydajnością alternatywne produkty OE.
Linia świec zapłonowych TT została znacząco wzmocniona w 2015 r., kiedy Denso wprowadziło na rynek irydowe świece zapłonowe TT. Świeca zapłonowa Iridium TT ma najcieńszą na świecie elektrodę środkową (o średnicy 0,4 mm), co przekłada się na zwiększoną moc i skuteczniejszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto elektroda środkowa w świecach Iridium TT została wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – a elektroda masowa ze stopu platyny. Pozwoliło to na wydłużenie żywotności świec do 120 000 km, czyli ponad 3 razy więcej niż w przypadku standardowych świec niklowych.
Świece zapłonowe Iridium TT zostały zaprojektowane tak, aby zapewniały większą moc, lepszy moment obrotowy i większą oszczędność paliwa niż jakakolwiek inna świeca zapłonowa dostępna na rynku, co w efekcie daje szybszy rozruch, płynniejszą pracę silnika na biegu jałowym i niższe emisje, nawet w porównaniu z odpowiednikami wytwarzanymi na rynek OE.
Komentarze (0)