Turbo-Tec to jedna z największych niezależnych firm w Europie, specjalizująca się w profesjonalnej regeneracji turbosprężarek oraz układów zasilania paliwem silników Diesla. W nowej siedzibie regenerowane są dziś nie tylko turbosprężarki, wtryskiwacze, pompowtryskiwacze i pompy wtryskowe, ale także systemy wspomagania układów kierowniczych. Ambicją blisko 100-osobowej załogi z Jaworzna jest bowiem ugruntowanie pozycji firmy jako „multiregeneratora” podzespołów samochodowych.
10-lecie działalności to okazja do podsumowania najważniejszych osiągnięć na polu regeneracji, która dla jaworznickiej firmy stanowi wiodący profil działalności. Odkąd w 2007 roku powstało pierwsze stanowisko do testowania układów wtrysku silników wysokoprężnych, z każdym następnym przybywało nowych oddziałów w kolejnych krajach UE. W 2008 w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, rok później w Austrii, a potem w: Niemczech, Francji, krajach Beneluksu i w Rumunii. W trakcie kolejnych lat działalności firma nieustannie rozszerzała swoją ofertę i zwiększała produkcję, regularnie tworząc nowe miejsca pracy. Wysoka jakość oferowanych usług, rzetelne i indywidualne podejście do obsługi każdego klienta oraz krótki czas realizacji zleceń zaowocowały nawiązaniem współpracy z generalnymi importerami pojazdów takich marek, jak Fiat czy Škoda.
- Tym samym jesteśmy ważnym partnerem dla krajowej sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi pojazdów wymienionych marek, oferującym naprawy turbosprężarek lub podzespołów układów wtryskowych silników Diesla – podkreśla Marcin Kaszuba, szkoleniowiec w Turbo-Tec Sp. z o.o. - Na zakup nowych urządzeń otrzymaliśmy dotację na kwotę 1 328 286,30 euro z funduszy norweskich w ramach programu „Innowacje w zakresie zielonych technologii”, co otworzyło nam drogę do uzyskania autoryzacji w zakresie napraw kolejnych podzespołów układów zasilania Diesla produkowanych przez firmy Delphi i VDO (Continental). Z kolei uruchomienie nowoczesnego serwisu pojazdów stało się podstawą do uzyskania najwyższego możliwego stopnia autoryzacji nadawanej przez firmę Bosch – Bosch Diesel Centrum. Zyskując status autoryzowanego serwisu w zakresie napraw samochodów z silnikami Diesla, zdobywamy również prawa rozpatrywania gwarancji na podzespoły układów wtryskowych.
Historia firmy Turbo-Tec to nieustanny rozwój, a rok 2015 to przede wszystkim zwieńczenie inwestycji związanej z budową nowej siedziby usytuowanej na terenie Strefy Przemysłowej w Jaworznie. Ta jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój firmy na rynku europejskim i coraz większe zapotrzebowanie na jej usługi i produkty. Budynek o łącznej powierzchni blisko 2500 m2 składa się z części administracyjno-biurowej, magazynowej, produkcyjnej, handlowej oraz hali serwisu samochodowego. Przeprowadzka do nowego obiektu pozwoliła usprawnić realizowanie zamówień związanych z przyjęciem, wstępną oceną i skatalogowaniem podzespołów trafiających do regeneracji.
- Nasz główny profil działalności oparty jest na regeneracji komponentów dostarczonych przez klienta, choć możliwe są również transakcje według zasady „sztuka za sztukę”. Przykładowo każda zregenerowana przez nas turbosprężarka wraca do warsztatu z kartą gwarancyjną, a w programie komputerowym ewidencjonujemy wszystkie czynności, jakie przeprowadziliśmy pod kątem weryfikacji usterek, użycia zestawów naprawczych i kalibracji uwieńczonej testem. Wszystkie nasze usługi i produkty objęte są 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów – mówi Marcin Kaszuba. - Zupełnie nowy, dedykowany system informatyczny wprowadza wiele usprawnień w zakresie obsługi zleceń klientów. Pozwala przede wszystkim na udostępnienie naszego katalogu produktów i sklepu internetowego zintegrowanego z Panelem Klienta. Dzięki temu każdy użytkownik po zalogowaniu uzyskuje dostęp do historii zamówień i najważniejszych dokumentów, m.in. faktur, kart gwarancyjnych, instrukcji montażu oraz różnych formularzy. Oprócz tego istnieje możliwość śledzenia postępów realizacji zlecenia oraz uzyskania numeru listu przewozowego w celu monitorowania przesyłki. System generował będzie także automatyczne powiadomienia o statusie naprawy/zamówienia. Sklep znaleźć można pod adresem http://shop.turbo-tec.eu.
Każdy produkt, który przyjęto tu z myślą o jego regeneracji, uzyskuje unikalny kod kreskowy. Większość korpusów trafia do piaskowania, a te w najgorszym stanie do utylizacji. Rotacja na półkach magazynu jest duża, bo załoga pracuje tu w systemie dwuzmianowym. Dość powiedzieć, że każdego dnia siedzibę Turbo-Tec opuszcza ok. 60 samych tylko zregenerowanych turbosprężarek. Wszak część z nich trafia do oddziałów zagranicznych firmy.
W części produkcyjnej odbywa się cały cykl technologiczny, który towarzyszy procesowi regeneracji podzespołów. Każdy z podzespołów trafia kolejno na stanowiska w celu wstępnej weryfikacji uszkodzeń, demontażu i oczyszczenia (często z użyciem ścierniwa), a następnie dokładnej weryfikacji usterek. Finałem prac jest wymiana uszkodzonych części z użyciem zestawów naprawczych, doważenie (w przypadku turbosprężarek) i kalibracja regenerowanego produktu. Pion techniczny wzbogacony został o dział badawczo-rozwojowy, którego zadaniem jest usprawnienie obecnie stosowanych i opracowanie nowych procedur naprawczych oraz testowych dla oferowanych podzespołów, a także wprowadzenie do oferty nowych produktów. Jest to możliwe m.in. dzięki wnikliwemu przeanalizowaniu tysięcy przypadków uszkodzeń różnych produktów i identyfikacji przyczyn ich wystąpienia. W dobie coraz szerszego udziału zaawansowanej technologii stosowanej w samochodach szybkie opanowanie wiedzy o nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych ma niebagatelne znaczenie w kontekście naprawy podzespołów oraz obsługi technicznej pojazdów.
Tekst i fot. Rafał Dobrowolski
Komentarze (0)