W kwietniu 1914 roku firma Bosch złożyła wniosek patentowy na pierwszy klakson elektryczny. Konstruktorzy zadbali o to, aby zapewniał on donośny, miły dla ucha dźwięk, a zarazem zużywał mało energii. Liczyło się również ciekawe wzornictwo.
Dziś klakson Boscha można usłyszeć na drogach na całym świecie. Producent oferuje szeroki asortyment sygnałów dźwiękowych dla motocykli, samochodów osobowych i użytkowych.
Zasada konstrukcyjna w kolejnych wersjach opatentowanego przed stu laty klaksonu pozostała niezmieniona – poruszana elektrycznie membrana wytwarza dźwięk, który rozchodzi się we wszystkich kierunkach. Z czasem ofertę klaksonów rozszerzono o fanfary. Tuba fanfary, której długość odpowiada wysokości tonu, emituje (również za pośrednictwem membrany) przyjemny, łagodny dźwięk, który w przeciwieństwie do klaksonu rozchodzi się tylko w jednym kierunku.
Klaksony Boscha występują dziś w wielu modelach i wariantach przeznaczonych do montażu fabrycznego oraz indywidualnego, a także dla różnych zastosowań, np. w samochodach użytkowych, osobowych, SUV-ach oraz pickupach. Firma przygotowała także ofertę dla miłośników samochodów zabytkowych – w 2006 roku dział Bosch Automotive Tradition wprowadził na rynek nową edycję słynnego klaksonu Bosch, wykonanego według oryginalnego wzoru, z wkrętami oraz chromowaną pokrywą. Klakson ten był stosowany w wielu markach i modelach samochodów z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.
Komentarze (0)