Sieci warsztatowe

ponad rok temu  15.02.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

1000 zweryfikowanych punktów

Głównym narzędziem stosowanym w celu weryfikacji jakości w warsztatach jest regularna kontrola obiektów w oparciu o dokumentację jakościową

Z Martą Ciesielską, starszym koordynatorem ds. sieci warsztatów Inter Cars, rozmawia red. Mirosław Giecewicz. 

- Inter Cars to organizator pięciu sieci warsztatowych dla różnego typu klientów. Przypomnijmy najważniejsze z nich.
Koncepcja ogólnopolskiej sieci warsztatów samochodowych Q-Service powstała w firmie Inter Cars SA w 1997 r. Jest to zrzeszenie wolnych warsztatów samochodowych, które zachowują własną tożsamość – nazwa firmy i nazwisko właściciela są na pierwszym miejscu. 
Perfect Service to połączenie profesjonalizmu i doświadczenia Inter Cars i JC Auto z wieloletnią praktyką właścicieli serwisów i mechaników. Pomysł utworzenia ogólnopolskiej sieci warsztatów samochodowych Perfect Service powstał w firmie JC Auto (Japan Cars), która istniała od 1994 roku. 13 lipca 2007 r. zarządy spółek Inter Cars SA i JC Auto SA podpisały porozumienie o połączeniu firm. Q-Service i Perfect Service to obecnie największe i najstarsze sieci warsztatowe w Polsce. 
Q-Service Premium to kolejne ogniwo w łańcuchu sieci serwisowych zrzeszonych w Inter Cars SA. Sieć skierowana jest do obecnych członków QS i PS, stawiających sobie nowe wyzwania w zakresie poprawy wizerunku swojego biznesu. Czerpie z doświadczeń wielu lat działalności sieci, wprowadzając na rynek najwyższe standardy w zakresie techniki warsztatowej i obsługi klienta. 

- Głównym elementem wyróżniającym warsztaty w sieci jest jakość. W jaki sposób dokonujecie jej weryfikacji?
Głównym narzędziem, które stosujemy w celu weryfikacji jakości w warsztatach, jest regularna kontrola obiektów w oparciu o dokumentację jakościową. To rozbudowane narzędzie, zawierające wszystkie kategorie elementów zapewniających pożądaną jakość. Audytor podczas weryfikacji warsztatu sprawdza między innymi: wyposażenie, elementy oznakowania i brandingu obiektu, brandowane materiały wspomagające obsługę klienta, działania promocyjne globalne i regionalne oraz poziom przeszkolenia pracowników technicznych i obsługi klienta.

- Jak wygląda mapa sieci Inter Cars w Polsce? Czy są regiony, w których chcielibyście zwiększyć liczbę punktów?
Sieć warsztatów obejmuje teren całej Polski, obecnie to 1000 zweryfikowanych punktów serwisowych. Każdego roku ta liczba rośnie przy jednoczesnym zachowaniu stałej linii wzrostu jakości. Ideą nie jest przyłączanie do sieci jak największej liczby warsztatów, a współpraca tylko z tymi punktami, które chcą sprostać oczekiwaniom kierowców w tej dynamicznie rozwijającej się branży profesjonalnej obsługi klienta i jego pojazdu. 

- Jaki był rok 2017 dla Waszych sieci? Co udało się wzmocnić, a nad czym chcielibyście popracować w nadchodzących miesiącach?
2017 to kolejny rok wzrostów, zarówno pod kątem sprzedaży, jak i liczby klientów warsztatów należących do sieci. Te statystyki pokazują, że sieci serwisowe Inter Cars, które gromadzą doświadczenie na polskim rynku już ponad 20 lat, cieszą się coraz większym zaufaniem klientów ostatecznych. Proces podnoszenia jakości obsługi klientów i ich pojazdów przynosi więc pożądane efekty. Elementy, na których chcielibyśmy się skupić w nadchodzących miesiącach, to budowanie świadomości o obecności warsztatów w nowych mediach.

- Problemem w Polsce jest brak rąk do pracy, a jeśli wspomnieć o wyszkolonej kadrze warsztatowej, robi się z tego nie lada kłopot. Jaki pomysł na rozwiązanie tej sprawy ma Inter Cars? Czy pomagacie w tej kwestii swoim warsztatom?
„Młode Kadry” to program stworzony przez Inter Cars SA, polegający na współpracy ze szkołami m.in. poprzez wyposażenie placówek w nowoczesny sprzęt do naprawy i diagnostyki usterek w samochodach. Dostarcza także wiedzę niezbędną do kształcenia przyszłej kadry; jest również „zawodową trampoliną”, która ma ułatwić młodym ludziom start w życiu zawodowym. Program wspiera olimpiady wiedzy oraz praktyki i staże dla najlepszych uczniów. Obecnie bierze w nim udział 19 placówek edukacyjnych, a ich liczba rośnie z każdym rokiem, co roku zwiększa się również liczba producentów, którzy coraz chętniej dostarczają narzędzia i wiedzę do szkół.

- Dziękuję za rozmowę.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Marta Ciesielska, starszy koordynator ds. sieci warsztatów Inter Cars

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony