Świece zapłonowe Denso Iridium TT i Nickel TT
Denso wprowadziło do oferty niklowe świece zapłonowe Twin Tip w 2009 r. Stosowana w nich innowacyjna technologia to rezultat wielu lat badań i testów, których celem było opracowanie produktu charakteryzującego się wysokimi parametrami technicznymi i spełniającego wymogi związane z ochroną środowiska.
Niklowe TT – wysoka wydajność, niższe koszty
Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami, wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych – dzięki tej wyjątkowej konstrukcji wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają skuteczniejszy zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika. Kluczowe korzyści:
- oszczędność paliwa – wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie, umożliwia zapłon ubogich mieszanek i przekłada się na rzadsze wypadanie zapłonu;
- mniejsze emisje – wyższa zapłonność prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie redukuje emisję CO, CO2 i HC;
- skonsolidowany zakres – dostępne dla zdecydowanej większości najpopularniejszych pojazdów w Europie;
- idealne do rozruchu zimnego silnika – niższe napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskich temperaturach.
Irydowe TT – dłuższa żywotność i większa moc
Iridium TT ma najcieńszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0,4 mm i elektrodę masową o średnicy 0,7 mm. Charakteryzują się one także 3 razy dłuższą żywotnością niż standardowe świece niklowe, zapewniając mniejsze zużycie paliwa i optymalne osiągi silnika.
Elektrody zwykłych świec niklowych mają większe średnice, co wpływa na niższą efektywność rozproszenia płomienia w komorze spalania. W przypadku świec Denso Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) pozwalają płomieniowi rozprzestrzeniać się we wszystkich kierunkach, dzięki czemu poprawia się zarówno zużycie paliwa, jak i wydajność. Denso zastosowało w świecach Iridium TT nowoczesne rozwiązania. Elektroda centralna ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również platynowy stop, z którego wykonana jest elektroda masowa, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec. Kluczowe korzyści:
- znacznie większa wytrzymałość i dłuższa żywotność – 120 000 km,
- lepsza zapłonność – mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon,
- większa moc wyjściowa – niskie wymagane napięcie i wysoka zapłonność oznaczają lepsze spalanie,
- mniejsze emisje – niższe zużycie paliwa i znaczna redukcja emisji CO, CO2 i HC,
- optymalne osiągi silnika dla szerokiej gamy pojazdów OE w przystępnej cenie,
- skonsolidowany zakres – dostępne dla większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.
Skonsolidowana oferta
Denso nieustannie rozszerza portfolio świec Iridium TT o nowe zastosowania, równolegle konsekwentnie uzupełniana jest także gama świec niklowych TT. Obecnie skonsolidowana linia świec zapłonowych Denso TT składa się z 35 numerów części – 16 świec niklowych i 19 irydowych, zapewniających 87-procentowe pokrycie europejskiego parku pojazdów.
Więcej informacji o świecach zapłonowych Denso można znaleźć na stronie www.denso-am.eu/pl i w katalogu TecDoc.
Świeca irydowa Denso IK20TT oraz niklowa świeca Denso K20TT – zbliżenie na elektrody
Komentarze (0)