W roku 2013 mija 20 lat, odkąd swoją działalność rozpoczęła firma Hella Polska.
Hella jest obecna na polskim rynku od 1993 roku. Początkowo w ofercie dominowały produkty z obszaru oświetlenia i elektryki pojazdowej, których gama z upływem lat była sukcesywnie poszerzana o kolejne nowości, m.in. reflektory ksenonowe do Mercedesa 210 (E klasa), akcesoryjne reflektory ksenonowe – Luminator Xenon, reflektory biksenonowe do VW Passata. Do oferty dołączały też inne grupy produktów. Oprócz oświetlenia i elektryki Hella Polska dystrybuuje obecnie również żarówki samochodowe, części z zakresu elektroniki, systemy termiczne Behr Hella Service (asortyment z zakresu chłodzenia i klimatyzacji), elementy wyposażenia warsztatowego (w tym testery diagnostyczne Hella Gutmann Solutions) oraz urządzenia i narzędzia do serwisowania klimatyzacji Hella Nussbaum Solutions.
Uzupełnieniem oferty produktowej jest rozbudowana oferta w zakresie wspomagania sprzedaży i serwisu technicznego, m.in. kompleksowy program szkoleń czy szereg usług dedykowanych warsztatom, takich jak np. infolinia techniczna (Hella Gutmann Solutions) czy dostęp do technicznej bazy danych HGS Data.
Z myślą o warsztatach, które nie dysponują dużymi zasobami gotówki, a chcą poszerzyć zakres usług, Hella Polska wprowadziła ostatnio ofertę dzierżawy urządzeń wyposażenia warsztatowego. Od początku swojej działalności firma Hella Polska obsługuje niezależny rynek części zamiennych oraz dostarcza produkty – głównie oświetleniowe – bezpośrednio do producentów autobusów, przyczep i naczep, samochodów ciężarowych, maszyn rolniczych oraz pojazdów specjalnych.
Dodajmy, że Hella Polska obsługuje również klientów z rynku litewskiego. W ciągu ostatnich 3 lat Hella Polska przeprowadziła szereg zmian wewnętrznych, aby móc lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i partnerów handlowych. Wśród zmian znalazło się m.in. utworzenie profesjonalnego działu Obsługi Klienta i Logistyki, zmiana magazynu i systemu komputerowego, a także utworzenie oddzielnych działów handlowych dedykowanych klientom z segmentu „Aftermarket” oraz „Special OE”. W siedzibie firmy w Warszawie powstało nowoczesne centrum techniczne przeznaczone do prowadzenia szkoleń, a także infolinia pomocy technicznej, dzięki której pracownicy warsztatów otrzymują wsparcie w zakresie diagnostyki i napraw pojazdów.
Zmiany na rynku lokalnym zbiegły się z globalnym przedefiniowaniem przez Hella strategii komunikacji na niezależnym rynku wtórnym. „Części, narzędzia, usługi” to nowa koncepcja, która zastąpiła dotychczasową strategię „4+2”, tj. 4 główne grupy produktowe (oświetlenie, elektronika, elektryka, systemy termiczne) oraz wsparcie techniczne i wspomaganie sprzedaży. Dotychczasowa strategia nie odzwierciedlała już w pełni oferty Hella. Zakres usług oraz portfolio produktów uległo znacznemu poszerzeniu w ciągu ostatnich lat, dlatego zmiana była konieczna.
Komentarze (0)