Wdrażając przepisy GT2 w 2020 roku, organizacja sportów motorowych SRO (Stéphane Ratel Organisation) stworzyła nową klasę GT przeznaczoną dla ambitnych kierowców dżentelmenów. W nowym Mercedesie-AMG GT2, opracowanym zgodnie z technicznymi przepisami GT2, pojawiły się 3-drożne amortyzatory wyścigowe Bilstein EVO RT. Zapewniają one maksymalną wydajność i pozwalają na indywidualne ustawienie charakterystyki pracy.
Podczas gdy profesjonaliści coraz częściej jeżdżą samochodami GT3 w międzynarodowych wyścigach GT, a klasa GT4 to raczej cykl wytrzymałościowy, klasa GT2 jest skierowana przede wszystkim do kierowców dżentelmenów. Nowy Mercedes-AMG GT2 koncentruje się właśnie na tej grupie. Samochód wyścigowy ze sportowej stajni Affalterbach został opracowany zgodnie z technicznymi przepisami GT2 i wypełnia lukę między modelami AMG GT3 oraz AMG GT4.
Z mocą 707 KM GT2 jest najmocniejszym homologowanym samochodem wyścigowym w historii programu Mercedes-AMG Customer Racing. Zarówno moc silnika, jak i prędkość maksymalna nowego samochodu wyścigowego przekraczają poziom GT3. Z tego powodu zawieszenie w Mercedes-AMG GT2 musi być szczególnie dopracowane. Na szczęście regulamin dopuszcza wiele indywidualnych dostosowań, co pozwala na efektywną współpracę kierowcy, mechaników i specjalistów z Bilstein, którzy dostarczyli swoje nowe 3-drożne amortyzatory wyścigowe Bilstein EVO RT. Nie tylko imponują wydajnością i trwałością, poza tym opracowane są specjalnie z myślą o wyścigach, także tych wytrzymałościowych.
Zespoły wyścigowe mogą zmieniać ustawienia w bardzo szerokim zakresie. Bilstein EVO RT, zaprojektowany jako 3-drożny amortyzator do sportów motorowych, jest regulowany w zakresie odbicia w przedziale niskich prędkości (od 0 do około 125 mm/s) i dużych prędkości (powyżej 125 mm/s). Dzięki temu 3-drożny amortyzator wyścigowy Bilstein EVO RT zapewnia doskonałe właściwości jezdne na wszystkich trasach, a także spełnia oczekiwania ambitnych kierowców, którzy chcą perfekcyjnie dostroić swój pojazd.
Komentarze (0)