Wydarzenia

ponad rok temu  11.09.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

30 lat działalności. Japanparts Group

Siedziba firmy

Japanparts Group obchodzi w tym roku 30-lecie działalności. Powstała jako firma rodzinna w roku 1988, dziś jest przedsiębiorstwem o ugruntowanej pozycji. Aktywność Japanparts skupia się wokół branży samochodowej i polega na sprzedaży innowacyjnych części zamiennych do pojazdów azjatyckich na obszarze basenu Morza Śródziemnego, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Znakiem coraz mocniejszej pozycji firmy jest jej dążenie do wejścia w segment nowych technologii i poszerzanie gamy europejskiej, którym towarzyszyć ma rozbudowa logistyki w niedalekiej przyszłości.

Spółka Japanparts z siedzibą w Weronie wraz z klientami świętuje 30-lecie działalności – to ważny moment dla firmy, która w tym okresie odnotowała ogromny wzrost zarówno we Włoszech, jak i za granicą. Założona w roku 1988 jako firma rodzinna, specjalizuje się w częściach zamiennych do pojazdów azjatyckich, europejskich i amerykańskich, funkcjonując pod markami Japanparts, Ashika i Japko. Obecnie oferują one w sumie około 30 000 pozycji katalogowych.
Gama produktów sprzedawanych przez Japanparts obejmuje 140 rodzin artykułów, które mieszczą w sobie wszystkie typy części zamiennych: od silnika po hamulce, od sprzęgieł po części elektryczne i zawieszenie. Jedyny wyjątek stanowi karoseria. Nieustanny rozwój rynku samochodowego, wywołany dokonaniami Dalekiego Wschodu, bardzo szybko wyprowadził przedsiębiorstwo na czołówkę sektora części zamiennych automotive.
Japanparts to młoda firma, średni wiek jej pracowników wynosi nieco ponad 30 lat. Struktura organizacyjna jest nieprzeciążona, zbudowana z 32 osób pracujących w dziale administracyjnym i 80 zaangażowanych w logistykę, w całości powierzaną podwykonawcom. Przychód za rok 2017 wyniósł ponad 85 milionów euro, a eksport skierowany był do ponad 70 krajów na 5 kontynentach.
W latach 2015-2017 firma Japanparts odnotowała wyraźny, dwucyfrowy wzrost, zarówno pod względem sprzedaży na rynek włoski, jak i eksportu, co można zaobserwować na przykładzie liczby zrealizowanych zamówień, która w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła o 75%.
Obecnie Japanparts Group finalizuje ważną operację optymalizującą zasięg firmy. Mowa o rozbudowie magazynu siedziby głównej, dzięki której uzyska łączną powierzchnię magazynową rzędu 53 000 m2. Pozwoli jej to ugruntować pozycję i poszerzyć gamę europejską, zapewniając szybkość obsługi i gwarancję dostaw poprzez zwiększenie zapasów magazynowych, które już dziś oscylują w okolicach 6 miesięcy sprzedaży. Inauguracja przewidywana jest na pierwszy trymestr roku 2019.
To ambitny plan strategiczny ukierunkowany na wzmocnienie pozycji firmy w sektorze części zamiennych dla pojazdów azjatyckich i amerykańskich, który przewiduje również wdrożenie aplikacji dla pojazdów europejskich, co pozwoli jej stać się globalnym punktem odniesienia.
Duże znaczenie miało wprowadzenie do katalogu tłumików, które w bardzo krótkim czasie stały się kluczowym produktem, zaspokajając popyt ze strony właścicieli pojazdów azjatyckich i europejskich – ruch ten zaowocował rezultatami znacznie przekraczającymi oczekiwania.
Jeżeli chodzi o pompy wody, w tym roku firma poszerzyła asortyment przeznaczony dla pojazdów europejskich. W 2019 roku w kontekście pojazdów europejskich przewidywane jest natomiast poszerzenie gamy klocków, tarcz, bębnów i szczęk hamulcowych. To nie wszystko – grupa rozwija swoje kompetencje poprzez poszerzanie działalności w myśl nowej strategii „Yes we have”, wprowadzając do asortymentu nowe technologie, takie jak czujniki ABS i zawory EGR, by zaoferować kompleksowy zakres dostaw.
Mocne strony przedsiębiorstwa to umiejętność perspektywicznego patrzenia i funkcjonowanie w kontekście globalnym. Spółka Japanparts jako jedna z pierwszych opracowała profesjonalny katalog z wolnym dostępem w internecie na platformie TecDoc, z którą nieustannie współpracuje, zapewniając sobie korzystne miejsce i bieżącą aktualizację danych. Katalog web, obecny na trzech stronach internetowych (po jednej dla każdej sprzedawanej marki), dzięki dużej liczbie zdjęć i danych technicznych ułatwia wyszukiwanie i przyspiesza proces prawidłowego określania części zamiennych, oszczędzając cenny czas operatorów. Do kategorii wyszukiwania według pojazdu dołączono wyszukiwanie według podwozia i numeru rejestracyjnego (zastrzeżone wyłącznie dla dystrybutorów będących partnerami Japanparts Group). Systemy te wprowadzono, by stworzyć im możliwość weryfikowania dostępności pojedynczej części w czasie rzeczywistym i składania zamówień bezpośrednio ze swojej zakładki chronionej hasłem. Operacja ta w znaczący sposób przyczyniła się do wzrostu sprzedaży, dając pułap niemal 70% globalnych obrotów.
Ostatnim niezwykle istotnym dla postępu krokiem okazała się inwestycja w materiały i technologie w perspektywie uzupełnienia katalogu online o trójwymiarowe zdjęcia produktów i ilustracje panoramiczne z obrotem o 360°, pokazujące część zamienną na tyle szczegółowo i dokładnie, aby można było dokonać właściwego wyboru.
– Siłą Japanparts od zawsze są elastyczność, szybkie dostosowywanie się do potrzeb dynamicznego rynku światowego, rosnące stany magazynowe, umiarkowane koszty i kompleksowa dostawa – wylicza Alessandro Piazza, general manager w Japanparts Group. – Doskonalenie tego stanu rzeczy to główny cel, jaki wyznaczamy sobie na przyszłość.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Japanparts dysponuje powierzchnią magazynową równą 53 000 m2
Japanparts dysponuje powierzchnią magazynową równą 53 000 m2
30 lat działalności. Japanparts Group

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony