Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

5. Forum Expertów

Coroczne Spotkanie Autoryzowanych Serwisów Nissens

Po raz kolejny grupa największych polskich ekspertów z dziedziny napraw, obsługi i regeneracji samochodowych systemów termicznych wzięła udział we wspólnym forum. Tradycja tych wspólnych spotkań liczy sobie już pięć lat. Dokładnie tyle, ile istnieje sieć Autoryzowanych Serwisów, pod patronatem duńskiej firmy Nissens. Na stałe wpisała się już w kalendarz spotkań zarówno firmy Nissens, jak i serwisów, które uzyskały jej autoryzację.



Uczestnicy 5. Forum expertów Nissens.

Członkowie tej szczególnej grupy to ponad 20 warsztatów z całej Polski, które od lat specjalizują się w samochodowych układach termicznych. Wiele z nich to kolejne pokolenia firm jakie zakładane były przez ich ojców czy dziadków, a więc przedsiębiorstwa o głębokich korzeniach w tej branży usług oraz wieloletniej tradycji i doświadczeniu. Patronat duńskiego koncernu, jednego z największych na świecie wśród produkujących samochodowe systemy termiczne, ma tutaj kluczowe znaczenie. Staje się bowiem dowodem i potwierdzeniem najwyższej jakości serwisu i stosowanych części. Autoryzowane Serwisy Nissens, rozlokowane na terenie największych miast w całej Polsce, dzień po dniu realizują politykę usług wysokiej jakości, szczególnie tych związanych z regeneracją elementów układów chłodzenia, jak też ich kompleksowej obsługi, czy serwisu coraz bardziej popularnych układów klimatyzacji.



Najprzyjemniejsza część spotkania odbyła się w kompleksie kinowym pod Poznaniem.

- Coroczne spotkania, odbywające się jako forum, stanowią doskonałą okazję do wspólnej dyskusji oraz wymiany poglądów. Stanowią sprawdzoną już platformę komunikacji pomiędzy dostawcą a serwisami, jak również dotyczącą poszukiwania wspólnych ścieżek rozwoju dla tej gałęzi usług w branży motoryzacyjnej – komentuje Jan Zieleśkiewicz, specjalista ds. marketingu w firmie Nissens, koordynator sieci Autoryzowanych Serwisów.



Na torze nie brakowało prawdziwych, sportowych emocji.

- Na przestrzeni kilku lat podobne zgrupowania odbywały się w rozmaitych sceneriach i miejscach, od pięknych pałacyków po stolicę Danii, Kopenhagę i główną siedzibę firmy Nissens, w duńskim mieście Horsens. Każdego roku dokładamy wszelkich starań, aby nasze spotkanie bazowało nie tylko na wymianie suchej wiedzy i faktów. Poza podsumowaniami, statystykami i zawsze żywą dyskusją, poszukujemy również przyjemnych form spędzania tego krótkiego czasu razem. Wspólna zabawa i odprężenie dobrze wpływają na budowanie wzajemnych, bliskich relacji, o to przecież chodzi w każdym dobrym biznesie – dodaje Jan Zieleśkiewicz.



Jan Zieleśkiewicz, koordynator sieci Nissens wraz z uczestnikami.

Nie inaczej było w tym roku. Ok. 40 uczestników 5. Forum Expertów miało okazję nie tylko na wspólne rozważania. Główna konferencja oraz debaty odbyły się w jednym z poznańskich hoteli, niedaleko starego miasta. Podczas prelekcji rozważano możliwości dalszego rozwoju wspólnej handlowej platformy internetowej. Zastanawiano się też nad najważniejszymi zagadnieniami, z jakimi na co dzień spotykają się serwisy. Warto dodać, jaka jest sytuacja na rynku w Polsce. Z jednej strony przeżywa rozkwit usług związanych z naprawami aut, na co wpływa stale zwiększający się park, z drugiej strony obserwuje się również zagrożenie spadkiem rentowności, ze względu na coraz większe przesycenie. O tym wszystkim debatowały również serwisy profesjonalnie naprawiające układy termiczne. W dobie coraz większego



Zwycięzca grandprix Nissens, Pan Marek Bianga z firmy Maxpol.

popytu na oferowane przez nie usługi zawsze warto dyskutować nad ustaleniem pewnych mechanizmów, które chronić będą tych, którzy poszczycić mogą się nie tylko autoryzacją dużego koncernu, ale idącą z nią w parze bardzo wysoką jakością usług. Obserwując ruch na przysłowiowych szrotach i giełdach samochodowych, patrząc na poziom niektórych usług na naszym rynku, można dojść do wniosku, że sytuacja jest raczej przesądzona. Wydawać by się mogło, że największe znaczenie odgrywać będzie czynnik niskiej ceny, charakterystyczny dla kiepskich czy bylejakich napraw. Jednak okazuje się, że rzetelnie wykonywane usługi z gwarancją, na bazie najlepszych na rynku komponentów i naprawy przeprowadzane przez profesjonalne serwisy, choć pozostają nieco bardziej kosztowne niż usługi garażowe, wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Przed zrzeszonymi serwisami zapewne stoi twarda rzeczywistość, do której muszą się wciąż przystosowywać, ale należy wierzyć, że w parze ze wsparciem dużych koncernów, takich jak Nissens, budować będą pewne standardy jakości, kontrolując tym samym tę ważną część rynku.



Forum to zawsze żywe dyskusje i konferencje.

W dalszej części spotkania odbyło się podsumowanie współpracy w sieci Nissens w minionym roku, wzbogacone uroczystym wręczeniem wyróżnień “Serwis termiczny roku 2006” dla najlepiej rozwijających się i najprężniej działających warsztatów. Organizator zakończył też i podsumował, wręczając nagrody, czteromiesięczny konkurs “Nie wysilaj się i odpocznij w weekend w jednym z luksusowych hoteli SPA”. Wśród zwycięzców znalazło się 6 najbardziej dynamicznych serwisów, które będą mogły spędzić dowolny weekend w dowolnym miejscu, jednym z komfortowych hoteli SPA w Polsce.
Popołudnie umiliły uczestnikom imprezy wspólne zawody na prawdziwym torze wyścigowym. I choć do ich dyspozycji pozostały gokarty, rozwijające prędkość do 70 km/h, zabawa była doskonała. W rozegranych mistrzostwach Grand-Prix Nissens zwyciężył Marek Bianga z firmy Maxpol z Rumi, zaraz za nim uplasowali się Przemek Bienert z poznańskiej firmy Mechanika Pojazdowa oraz Robert Korzeń z mieleckiego serwisu Regenc. Wieczór zaproszeni goście spędzili w przemiłej atmosferze, smakując wykwintnej kuchni w jednej ze znanych restauracji na poznańskiej starówce.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony