Czasy się zmieniają! Obecnie twierdzenie to sprawdza się bardziej niż kiedykolwiek. Najlepiej odzwierciedla to marka Standox, która w ciągu ostatnich 50. lat awansowała na najlepszą markę lakierów w 80 krajach na całym świecie. Standox stoi teraz przed kolejnymi, dużymi zmianami, które w najbliższych latach musi przeprowadzić wspólnie ze swoimi partnerami.
Standox to nowoczesna, przyjazna dla środowiska technologia, nowoczesne systemy produktów oraz obszerny serwis i kompetentne doradztwo. Sukces partnerów firmy Standox jest głównym celem i misją firmy. 50 lat – to w zasadzie krótki okres czasu dla tej ”młodej” w naszej branży marki. Marki, która zawsze stawiała na przyszłość i która zawsze była synonimem wysokich standardów. Standox ujrzał światło dzienne w 1955 roku w firmie Dr Kurta Herbertsa w Wuppertalu wraz z rozpoczęciem dystrybucji nowej żywicy syntetycznej o tej właśnie nazwie. Nazwa marki pochodzi z języka niemieckiego, od wyrazów: stand oil – uszlachetniony olej jako surowiec do produkcji lakierów – oraz oxidativ – oznaczający utwardzanie/suszenie. Natychmiastowy sukces na rynku spowodował jeszcze w tym samym roku nadanie tej nazwy całej palecie produktów do lakierowania renowacyjnego samochodów. Również w 1955 roku wydano pierwszy katalog kolorystyczny.
Dalszy rozwój marki charakteryzował się ciągłym wprowadzaniem nowości technologicznych, jak również opracowaniem wysokiej jakości procesów wewnętrznych tak potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w segmencie naszych klientów. Bardzo ważnym czynnikiem było pozycjonowanie marki w najwyższym segmencie zgodnie z misją firmy Standox. W 1960 roku wszystkie opakowania produktów Standox otrzymały jednakowy wygląd, kolorową “muszkę” – i napis “Standox” w jasnym, korporacyjnym kolorze niebieskim.
Rozpoznawanie życzeń i potrzeb klientów to podstawowa zasada filozofii Standox – zarówno dzisiaj, przed 50 laty jak również i w przyszłości. Nieodłącznym elementem jest trwały, intensywny dialog. Dlatego też od początku firma kładzie nacisk na bezpośrednie kontakty z klientami – profesjonalnymi, niezależnymi i autoryzowanymi warsztatami lakierniczymi.
Już na początku lat 70. Standox po raz pierwszy zorganizował specjalistyczne seminaria dla lakierników, wychodząc z założenia, że prowadzenie wyłącznie sprzedaży produktów nie zapewni trwałych sukcesów w nowoczesnym świecie. Niedługo potem pojawiło się pierwsze wydanie czasopisma “Interstandox” z zadaniem pogłębienia i umocnienia komunikacji z klientami. To również dowód na to, że w dziedzinie “Corporate Publishing” Standox był krok naprzód – i zawsze blisko klienta.
W ciągu ostatniej dekady, a szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat, lakier ze zwykłej powłoki złożonej z żywicy, asfaltu i oleju przekształcił się w wysokiej jakości, nowoczesny produkt. Wpływ na to zjawisko miał na pewno silnie rozwijający się rynek, jak również stale rosnące wymagania w stosunku do lakieru – przede wszystkim względy estetyczne nabywców samochodów, naciski na przemysł lakierniczy w kierunku większej wydajności, ochrona zdrowia lakierników oraz naciski społeczne dotyczące ochrony środowiska.
W latach 20. XX wieku “szybkie” lakiery nitrocelulozowe zrewolucjonizowały produkcję seryjną samochodów. Na początku lat 50. – na które przypadają narodziny marki Standox – nieodporne na wszystkie czynniki lakiery nitrocelulozowe zostały wyparte przez lakiery na bazie żywic syntetycznych. Kolejnym kamieniem milowym w historii lakiernictwa były chemicznie utwardzane, dwuskładnikowe produkty na bazie żywic akrylowych. W 1977 roku Standox wprowadził siedem podstawowych produktów opartych na tej technologii.
Prace badawcze prowadzone w laboratoriach lakierniczych na całym świecie trwały nadal – również w firmie Standox. Celem stało się wprowadzenie na rynek przyjaznych dla środowiska materiałów oraz nawiązanie ścisłej i trwałej współpracy z partnerami – niezależnymi i autoryzowanymi warsztatami lakierniczymi. Na efekty nie trzeba było długo czekać – nową jakość w lakierowaniu samochodów osobowych i pojazdów użytkowych wniosły produkty High Solid – materiały o zredukowanej ilości rozpuszczalników i wyższej zawartości cząstek stałych.
W latach 90. nastąpił prawdziwy przełom. Na rynek wprowadzono wodorozcieńczalne systemy lakiernicze, w których zawartość organicznych, szkodliwych dla środowiska rozpuszczalników, ograniczona została do minimum. Posiadając własną linię produkcyjną – Standohyd – Standox odpowiednio wcześnie zareagował na wymogi Unii Europejskiej dotyczące VOC. Zgodnie dyrektywą UE należy zredukować emisję lotnych związków organicznych (ang. Volatile Organic Compounds lub w skrócie VOC). Idąc dalej, najpóźniej do 2007 roku, każdy warsztat lakierniczy musi dostosować się do obowiązujących wartości i stosować wyłącznie produkty spełniające normy VOC.
Badania w firmie Standox trwały i trwają nadal. Najnowszym przykładem jest wysoce odporny na zarysowania lakier bezbarwny Standocryl Platinum-Klarlack, lakier o niesamowicie wysokiej odporności na czynniki mechaniczne i chemiczne, jak również innowacyjne lakiery bezbarwne VOC.
Lakier to nie tylko ochrona, ale również ozdoba każdego pojazdu. Standox dysponuje ok. 200.000 receptur kolorów z różnym efektem i w różnych systemach oraz odgrywa główną rolę w opracowywaniu nowoczesnych kolorów metalicznych i perłowych. Jednym z przykładów jest limitowana seria Exclusive Line, składająca się z 12 fascynujących kolorów ze specjalnymi efektami widocznymi pod różnym kątem padania światła.
Prawdziwą męką dla lakiernika okazuje się być precyzyjne określenie lub dobarwienie danego koloru, a więc podstawowy i decydujący element każdego lakierowania. Standox oferuje kompleksową pomoc w tym procesie udostępniając odpowiednie narzędzia i oczywiście dostarczając potrzebny lakier. Począwszy od gigantycznego archiwum receptur, poprzez elektroniczny system Standowin i spektrofotometr Genius, a kończąc na Internecie i miniaturowej fabryce lakierów, jaką jest system mieszalniczy Standomix.
Standox zajmuje czołową pozycję również pod względem approval’i od producentów pojazdów. Lista rozpoczyna się od A, jak Alfa Romeo, a kończy na V, jak Volvo – i obejmuje to co najlepsze w branży motoryzacyjnej: obok niemieckich, azjatyckich i amerykańskich producentów również angielskie i włoskie prestiżowe marki. Najnowszym potwierdzeniem dla najwyższej jakości produktów Standox w segmencie pojazdów luksusowych jest system lakierowania renowacyjnego opracowany dla sportowego modelu Mercedes-Benz SLR McLaren. Karoseria i podwozie tego dwuosobowego modelu z charakterystycznymi “skrzydłowymi” drzwiami i elementami z modeli Formuły 1 składają się z włókien węglowych. Renowacyjne lakierowanie tych elementów wymaga specjalnego systemu – i został on opracowany przez ekspertów Standox.
Kamienie milowe w historii firmy Standox:
1955 Dystrybucja nowych lakierów bazujących na żywicach syntetycznych pod marką Standox
- Kompletny asortyment produktów do lakierowania samochodów
- Pierwsze wydanie katalogu kolorów; 1960 Oznakowanie kolorystyczne na opakowaniach; 1971 Pierwsze seminaria lakiernicze; 1973 Pierwsze wydanie czasopisma “Interstandox”; 1975 System mieszania lakierów Standomix; 1978 Otwarcie centrum szkoleniowego
- Komputerowy system mieszania lakierów; 1982 Kompletny system do lakierowania tworzyw sztucznych; 1990 Hasło „Standox Sztuka lakierowania”; 1994 System produktów wodorozcieńczalnych Standohyd; 1995 Seria Exclusive Line; 1998 Spółka Standox GmbH
- Nowa siedziba Standox Center; 2002 technologia suszenia UV; 2003 Nowe etykiety na produkty; 2004 System do lakierowania pojazdów użytkowych – Standofleet; 2005 Nowe lakiery bezbarwne VOC.
Szczegółowe informacje na temat kompleksowej oferty firmy Standox uzyskać można w Centrali oraz u regionalnych dystrybutorów / agentów Standox Polska:
BIAŁYSTOK Artykuły Przemysłowe, tel. (085) 653 28 78, GDYNIA Santis, tel. (058) 622 14 47, GLIWICE Teilmex, tel. (032) 331 65 45, KOSZALIN PHU Mojsiuk tel. (094) 340 50 23, KRAKÓW Krak Mix, tel. (012) 268 46 50, LUBLIN PHU Filipczuk, tel. (081) 524 09 35, NOWA SÓL Colormix, tel. (068) 356 02 36, OLSZTYN Autocolor, tel. (089) 534 15 05, SWARZĘDZ Ekspert, tel. (061) 652 44 52, WARSZAWA Standox, Polska tel. (022) 329 15 04, WROCŁAW Colormix, tel. (071) 355 54 91.
Standox to nowoczesna, przyjazna dla środowiska technologia, nowoczesne systemy produktów oraz obszerny serwis i kompetentne doradztwo. Sukces partnerów firmy Standox jest głównym celem i misją firmy. 50 lat – to w zasadzie krótki okres czasu dla tej ”młodej” w naszej branży marki. Marki, która zawsze stawiała na przyszłość i która zawsze była synonimem wysokich standardów. Standox ujrzał światło dzienne w 1955 roku w firmie Dr Kurta Herbertsa w Wuppertalu wraz z rozpoczęciem dystrybucji nowej żywicy syntetycznej o tej właśnie nazwie. Nazwa marki pochodzi z języka niemieckiego, od wyrazów: stand oil – uszlachetniony olej jako surowiec do produkcji lakierów – oraz oxidativ – oznaczający utwardzanie/suszenie. Natychmiastowy sukces na rynku spowodował jeszcze w tym samym roku nadanie tej nazwy całej palecie produktów do lakierowania renowacyjnego samochodów. Również w 1955 roku wydano pierwszy katalog kolorystyczny.
Dalszy rozwój marki charakteryzował się ciągłym wprowadzaniem nowości technologicznych, jak również opracowaniem wysokiej jakości procesów wewnętrznych tak potrzebnych do osiągnięcia sukcesu w segmencie naszych klientów. Bardzo ważnym czynnikiem było pozycjonowanie marki w najwyższym segmencie zgodnie z misją firmy Standox. W 1960 roku wszystkie opakowania produktów Standox otrzymały jednakowy wygląd, kolorową “muszkę” – i napis “Standox” w jasnym, korporacyjnym kolorze niebieskim.
Rozpoznawanie życzeń i potrzeb klientów to podstawowa zasada filozofii Standox – zarówno dzisiaj, przed 50 laty jak również i w przyszłości. Nieodłącznym elementem jest trwały, intensywny dialog. Dlatego też od początku firma kładzie nacisk na bezpośrednie kontakty z klientami – profesjonalnymi, niezależnymi i autoryzowanymi warsztatami lakierniczymi.
Już na początku lat 70. Standox po raz pierwszy zorganizował specjalistyczne seminaria dla lakierników, wychodząc z założenia, że prowadzenie wyłącznie sprzedaży produktów nie zapewni trwałych sukcesów w nowoczesnym świecie. Niedługo potem pojawiło się pierwsze wydanie czasopisma “Interstandox” z zadaniem pogłębienia i umocnienia komunikacji z klientami. To również dowód na to, że w dziedzinie “Corporate Publishing” Standox był krok naprzód – i zawsze blisko klienta.
W ciągu ostatniej dekady, a szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat, lakier ze zwykłej powłoki złożonej z żywicy, asfaltu i oleju przekształcił się w wysokiej jakości, nowoczesny produkt. Wpływ na to zjawisko miał na pewno silnie rozwijający się rynek, jak również stale rosnące wymagania w stosunku do lakieru – przede wszystkim względy estetyczne nabywców samochodów, naciski na przemysł lakierniczy w kierunku większej wydajności, ochrona zdrowia lakierników oraz naciski społeczne dotyczące ochrony środowiska.
W latach 20. XX wieku “szybkie” lakiery nitrocelulozowe zrewolucjonizowały produkcję seryjną samochodów. Na początku lat 50. – na które przypadają narodziny marki Standox – nieodporne na wszystkie czynniki lakiery nitrocelulozowe zostały wyparte przez lakiery na bazie żywic syntetycznych. Kolejnym kamieniem milowym w historii lakiernictwa były chemicznie utwardzane, dwuskładnikowe produkty na bazie żywic akrylowych. W 1977 roku Standox wprowadził siedem podstawowych produktów opartych na tej technologii.
Prace badawcze prowadzone w laboratoriach lakierniczych na całym świecie trwały nadal – również w firmie Standox. Celem stało się wprowadzenie na rynek przyjaznych dla środowiska materiałów oraz nawiązanie ścisłej i trwałej współpracy z partnerami – niezależnymi i autoryzowanymi warsztatami lakierniczymi. Na efekty nie trzeba było długo czekać – nową jakość w lakierowaniu samochodów osobowych i pojazdów użytkowych wniosły produkty High Solid – materiały o zredukowanej ilości rozpuszczalników i wyższej zawartości cząstek stałych.
W latach 90. nastąpił prawdziwy przełom. Na rynek wprowadzono wodorozcieńczalne systemy lakiernicze, w których zawartość organicznych, szkodliwych dla środowiska rozpuszczalników, ograniczona została do minimum. Posiadając własną linię produkcyjną – Standohyd – Standox odpowiednio wcześnie zareagował na wymogi Unii Europejskiej dotyczące VOC. Zgodnie dyrektywą UE należy zredukować emisję lotnych związków organicznych (ang. Volatile Organic Compounds lub w skrócie VOC). Idąc dalej, najpóźniej do 2007 roku, każdy warsztat lakierniczy musi dostosować się do obowiązujących wartości i stosować wyłącznie produkty spełniające normy VOC.
Badania w firmie Standox trwały i trwają nadal. Najnowszym przykładem jest wysoce odporny na zarysowania lakier bezbarwny Standocryl Platinum-Klarlack, lakier o niesamowicie wysokiej odporności na czynniki mechaniczne i chemiczne, jak również innowacyjne lakiery bezbarwne VOC.
Lakier to nie tylko ochrona, ale również ozdoba każdego pojazdu. Standox dysponuje ok. 200.000 receptur kolorów z różnym efektem i w różnych systemach oraz odgrywa główną rolę w opracowywaniu nowoczesnych kolorów metalicznych i perłowych. Jednym z przykładów jest limitowana seria Exclusive Line, składająca się z 12 fascynujących kolorów ze specjalnymi efektami widocznymi pod różnym kątem padania światła.
Prawdziwą męką dla lakiernika okazuje się być precyzyjne określenie lub dobarwienie danego koloru, a więc podstawowy i decydujący element każdego lakierowania. Standox oferuje kompleksową pomoc w tym procesie udostępniając odpowiednie narzędzia i oczywiście dostarczając potrzebny lakier. Począwszy od gigantycznego archiwum receptur, poprzez elektroniczny system Standowin i spektrofotometr Genius, a kończąc na Internecie i miniaturowej fabryce lakierów, jaką jest system mieszalniczy Standomix.
Standox zajmuje czołową pozycję również pod względem approval’i od producentów pojazdów. Lista rozpoczyna się od A, jak Alfa Romeo, a kończy na V, jak Volvo – i obejmuje to co najlepsze w branży motoryzacyjnej: obok niemieckich, azjatyckich i amerykańskich producentów również angielskie i włoskie prestiżowe marki. Najnowszym potwierdzeniem dla najwyższej jakości produktów Standox w segmencie pojazdów luksusowych jest system lakierowania renowacyjnego opracowany dla sportowego modelu Mercedes-Benz SLR McLaren. Karoseria i podwozie tego dwuosobowego modelu z charakterystycznymi “skrzydłowymi” drzwiami i elementami z modeli Formuły 1 składają się z włókien węglowych. Renowacyjne lakierowanie tych elementów wymaga specjalnego systemu – i został on opracowany przez ekspertów Standox.
Kamienie milowe w historii firmy Standox:
1955 Dystrybucja nowych lakierów bazujących na żywicach syntetycznych pod marką Standox
- Kompletny asortyment produktów do lakierowania samochodów
- Pierwsze wydanie katalogu kolorów; 1960 Oznakowanie kolorystyczne na opakowaniach; 1971 Pierwsze seminaria lakiernicze; 1973 Pierwsze wydanie czasopisma “Interstandox”; 1975 System mieszania lakierów Standomix; 1978 Otwarcie centrum szkoleniowego
- Komputerowy system mieszania lakierów; 1982 Kompletny system do lakierowania tworzyw sztucznych; 1990 Hasło „Standox Sztuka lakierowania”; 1994 System produktów wodorozcieńczalnych Standohyd; 1995 Seria Exclusive Line; 1998 Spółka Standox GmbH
- Nowa siedziba Standox Center; 2002 technologia suszenia UV; 2003 Nowe etykiety na produkty; 2004 System do lakierowania pojazdów użytkowych – Standofleet; 2005 Nowe lakiery bezbarwne VOC.
Szczegółowe informacje na temat kompleksowej oferty firmy Standox uzyskać można w Centrali oraz u regionalnych dystrybutorów / agentów Standox Polska:
BIAŁYSTOK Artykuły Przemysłowe, tel. (085) 653 28 78, GDYNIA Santis, tel. (058) 622 14 47, GLIWICE Teilmex, tel. (032) 331 65 45, KOSZALIN PHU Mojsiuk tel. (094) 340 50 23, KRAKÓW Krak Mix, tel. (012) 268 46 50, LUBLIN PHU Filipczuk, tel. (081) 524 09 35, NOWA SÓL Colormix, tel. (068) 356 02 36, OLSZTYN Autocolor, tel. (089) 534 15 05, SWARZĘDZ Ekspert, tel. (061) 652 44 52, WARSZAWA Standox, Polska tel. (022) 329 15 04, WROCŁAW Colormix, tel. (071) 355 54 91.
Komentarze (0)