SKF i Scuderia Ferrari mogą pochwalić się najdłuższą współpracą między zespołem a dostawcą w historii Formuły 1. W ubiegłym roku SKF Group obchodził stulecie istnienia, co zbiegło się z 60. rocznicą naszej współpracy z Ferrari.
Produkcja “na żądanie” i ciągłe innowacje są kluczowymi zadaniami działu SKF Racing. Zapotrzebowanie na części dla Formuły 1 opiera się prawie wyłącznie na tym, co określamy jako produkty “specjalne” produkowane wg potrzeb. Każde łożysko przeznaczone na tor wyścigowy wymaga specyficznego projektu, od badania oczekiwanego zakresu obciążeń i obiegu, poprzez odpowiedni kształt, do wagi i wytrzymałości materiału, z jakiego mają być zrobione. W porównaniu do ostatnich dziesięciu czy dwudziestu lat, łożyska samochodów wyścigowych podlegają coraz większym obciążeniom i pracują w wyższej temperaturze, warunki takie wymagają ciągłej ewolucji technologii i procesów produkcyjnych. Zadania stojące przed działem SKF Racing to nie tylko oferowanie najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów, ale również przewidywanie postępów technologicznych jutra.
Wiedza, wyobraźnia i szybkość są podstawowymi składowymi rozwiązań oferowanych przez dział SKF Racing. A ponieważ technologia wyścigowa w końcu trafia do produkcji masowej przemysłu samochodowego, dział SKF Racing jest znany jako “najszybsze laboratorium” w firmie.
Komentarze (0)