– regulowana kolumna kierownicy
Dzięki nowej regulowanej kolumnie kierownicy “One Touch” kierowcy będą mogli skorzystać z luksusowego rozwiązania bez większych nakładów finansowych. Najnowsza technologia z Delphi Corp. pozwala na łatwiejszą regulację położenia kierownicy bez stosowania drogiej regulowanej kolumny z pełnym wspomaganiem.
- Stwierdziliśmy, że wielu kierowców reguluje położenie kierownicy za każdym razem, kiedy wsiadają lub wysiadają z samochodu, lecz jeśli nie mają drogiego auta z regulacją elektroniczną, muszą używać w tym celu niewygodnej dźwigienki znajdującej się pod kierownicą – mówi Richard Riefe, Senior Staff Research w Delphi Steering. – Nasz sposób rozwiązania tego problemu pozwala kierowcom uzyskać odpowiednią pozycję kierownicy i kolumny przez jedno przyciśnięcie guzika. W systemie “One Touch” nie występuje tradycyjna dźwigienka, zastąpiona została ona przyciskiem umieszczonym na kierownicy lub blisko niej. Za pomocą tego przycisku kierowca steruje elektromechanicznym napędem blokującym i odblokowującym kolumnę kierownicy. Po naciśnięciu przycisku kierowca może regulować położenie kolumny i kierownicy w pionie, a także długość kolumny.
- Mimo że nasz system wygląda na bardzo kosztowny, w rzeczywistości jest on niedrogim rozwiązaniem umożliwiającym zwiększenie komfortu kierowcy – dodaje Riefe. Oprócz zwiększenia komfortu i wygody regulowana kolumna “One Touch” przyczynia się także do podniesienia poziomu bezpieczeństwa. System polepsza parametry pod względem sztywności układu oraz zwiększa odporność na zderzenia, mocno blokując kierownicę w żądanym położeniu. Bezpieczeństwo zwiększone jest także dzięki dogodnej lokalizacji przycisku, ponieważ regulacji można dokonać bez odrywania rąk od kierownicy. Dodatkowo funkcja blokady zabezpiecza przed przypadkową zmianą położenia kolumny podczas jazdy. Opracowana przez Delphi regulowana kolumna kierownicy “One Touch” to ostatni z wielu wynalazków koncernu w dziedzinie bezpiecznych i wygodnych w użytkowaniu układów kierowniczych. Delphi wprowadziło na rynek uchylną kolumnę kierownicy w roku 1962, a w 1967 kolumny z pochłanianiem energii uderzenia. System będzie gotowy do wprowadzenia na rynek w roku 2008.
Komentarze (0)