Regeneracja

ponad rok temu  20.10.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

A może regeneracja? - awaria sprężarki klimatyzacji

Jak można zaobserwować na rynku europejskim, szeroko pojęta branża regeneracji wykazuje tendencję rosnącą. Coraz częściej duże hurtownie i najwięksi dystrybutorzy części zamiennych wprowadzają do swojej oferty asortyment podzespołów regenerowanych jako tańszą alternatywę dla elementów oryginalnych. Jest to także lepsze rozwiązanie niż zamienniki z Azji.

Historia regeneracji sięga około 70 lat wstecz, kiedy to w USA utworzone zostało stowarzyszenie pod nazwą Automotive Parts Remanufactures Association. APRA zdefiniowała warunki, jakie musi spełnić produkt, aby mógł być nazwany regenerowanym (klasyfikacja oraz kryteria dostępne są pod adresem: http://www.apra-europe.org/dateien/RemanufacturingDefinition/APRA_Definition_Division.pdf). Regeneracji może zostać poddana praktycznie każda część, obecnie jest to już ponad 40 typów podzespołów.
Airstal powstał w 2005 roku koło Łodzi. Już w tamtym momencie zdecydowana większość aut sprzedawanych na rynku polskim była wyposażona w klimatyzację. Po 10 latach liczba ta diametralnie wzrosła i jest to obecnie podstawowe wyposażenie pojazdu.

Segment klimatyzacji samochodowej można podzielić na:
- auta osobowe,
- pojazdy ciężarowe,
- maszyny i pojazdy rolnicze,
- maszyny i pojazdy przemysłowe.


Oferta Airstal obejmuje wszystkie te kategorie, dając w sumie ponad 3400 numerów części. Ma to odzwierciedlenie w sprzedaży oraz fachowej poradzie, której zawsze staramy się udzielić klientom. Nasi przedstawiciele posługują się czterema językami i są w stanie doradzić i odpowiedzieć na pytania związane z oferowanym asortymentem. Nasza produkcja przekracza 15.000 sprężarek rocznie, z czego około 35% przeznaczonych jest na rynek polski, natomiast pozostała część trafia na eksport – głównie do krajów Unii Europejskiej.

W momencie, gdy pojawi się problem z klimatyzacją w naszym aucie, kontaktujemy się z najbliższym punktem serwisowym i już wtedy powinniśmy zastanowić się nad wyborem, jaka opcja będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem. Warto wówczas zadać sobie kilka pytań.
- Czy zdecydować się na montaż używanej sprężarki bez żadnej gwarancji?
- Czy zdecydować się na naprawę w warsztacie, uzyskując gwarancję od 1 do 3 miesięcy?
- A może zainwestować w azjatycki zamiennik, otrzymując produkt nowy, jednak bardzo niskiej jakości, który już przy pierwszym włączeniu systemu klimatyzacji może ulec poważnemu uszkodzeniu (w tym wypadku otrzymamy do 12 miesięcy gwarancji)?
- Czy jednak oszczędzić sobie dalszych kosztów i podjąć się regeneracji sprężarki w firmie Airstal przy użyciu oryginalnych części i profesjonalnego sprzętu (24 miesiące gwarancji)?

Ostatecznie istnieje również możliwość kupna nowej, oryginalnej sprężarki, co jednak wiąże się z największym wydatkiem i gwarancją od 12 do 24 miesięcy.
Przez ostatnie 10 lat obserwowaliśmy rosnącą świadomość klientów związaną z kosztami. Coraz częściej decydują się oni na regenerację swoich starych sprężarek lub od razu kupują produkt regenerowany, zostawiając starą część w rozliczeniu, a to wszystko przy zachowaniu 2 lat gwarancji. Jest to najlepsze rozwiązanie z ekonomicznego punktu widzenia. Można również powiedzieć, że „efektem ubocznym” takiego procesu jest ograniczenie ilości złomu, który zanieczyszcza środowisko.
Cieszymy się, gdy widzimy, że Polska jest coraz bardziej dojrzała, jeśli chodzi o regenerację części oraz że nasze produkty są w coraz większym stopniu szanowane i popularne – w tej kwestii zaczynamy doganiać Europę Zachodnią. Airstal stał się specjalistą w sprężarkach klimatyzacji trudnych do nabycia, często jednak napotykamy na przeszkodę związaną z mocami produkcyjnymi – są zbyt małe w porównaniu do zapotrzebowania. Odpowiadając na potrzeby rynku, firma podjęła decyzję, by w czasie najbliższych 2-3 lat dwukrotnie zwiększyć zdolności produkcyjne.

Z całą pewnością do najbliższych wyzwań będą należały:
- pojazdy elektryczne – regeneracja ich będzie wymagała szerszej wiedzy oraz wysokiej jakości nowoczesnego sprzętu do testowania,
- wprowadzenie na rynek nowego czynnika chłodniczego R1234yf, który już podnosi koszty serwisu oraz zmusza warsztaty do kupna nowego sprzętu,
- dostosowanie technologii, szkoleń oraz linii produkcyjnej do opracowywanej przez kilka koncernów motoryzacyjnych klimatyzacji wykorzystującej dwutlenek węgla,
- ciągłe monitorowanie rynku, by nie pozostać w tyle z nowymi rozwiązaniami z zakresu klimatyzacji.

Przez lata działalności Airstal obserwuje znaczny wzrost zainteresowania klientów częściami regenerowanymi. Wiąże się to ze zwiększoną świadomością i dojrzałością zarówno klientów, jak i polskiego rynku. Ci pierwsi doceniają jakość regenerowanych produktów oraz fachową obsługę, która jest nieodzownym atrybutem specjalistów w branży regeneracji.
Airstal jest przykładem prężnie rozwijającej się firmy z dziedziny regeneracji sprężarek klimatyzacji oraz elektrycznych przekładni kierowniczych – EPS, możliwym jest dostarczenie każdej części z obu tych grup. Dowodem na wzrost rynku i zapotrzebowanie na części regenerowane jest fakt, że pomimo ciągłych działań mających na celu zwiększenie ilości produkowanych podzespołów osiągnięty poziom jest stale niewystarczający.

Maciej Wielgosz
Airstal

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony