Filtry paliwa Hengst Filter
Czy wiesz, że z punktu widzenia kierowcy możesz rozpoznać, gdy filtr paliwa zaczyna się zapychać lub całkiem już przestał pracować? A czy jako mechanik wiesz, jakie pytania zadać klientowi, by dowiedzieć się, czy nadszedł czas na wymianę filtra paliwa? W tym krótkim materiale przedstawiamy kilka alarmujących objawów zużycia filtra paliwa.
Zadaniem filtra paliwa jest gromadzenie w porach licznych zanieczyszczeń przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiednio dużego przepływu paliwa aż do momentu jego wymiany na nowy. Jeśli twój klient niedawno kupił samochód i nie wie lub nie ma pewności, kiedy wymieniany był filtr paliwa albo nie pilnuje tych interwałów, to wystarczy, że zapytasz, czy doświadcza kilku z tych oznak:
- podwyższone zużycie paliwa,
- szarpanie samochodem przy zjazdach i podjazdach,
- zmniejszona moc silnika,
- problemy przy uruchamianiu (np. gaśnie na luzie),
- brak pracy silnika na biegu jałowym (np. gaśnie na światłach),
- utrata momentu obrotowego przy wysokich obrotach.
Oznaki zużycia filtra paliwa są jednocześnie konsekwencjami braku dostatecznej filtracji, więc nawet jeśli kierowca doświadcza tylko części z nich, wiadomo już jak wpłyną one na dalsze użytkowanie samochodu.
Pewnie dla ciebie – mechanika – wymienione objawy wydają się banałem, ale pamiętaj, że klient może nie wiedzieć nawet takich rzeczy, dlatego:
- używaj prostych argumentów,
- pokazuj bliskie konsekwencje widoczne w codziennym użytkowaniu (zamiast oddalonych w czasie napraw),
- mów językiem użytkownika (np. gaśnie na luzie? A może ostatnio więcej pali?), a nie profesjonalisty (np. filtr paliwa odpowiada za właściwe ciśnienie… a to powoduje… itd.).
Dzięki temu zwiększasz szansę, że klient zrozumie, o czym mówisz, i przekaże ci informacje, które pozwolą prawidłowo ocenić stan techniczny pojazdu i dokonać w nim niezbędnych napraw.
Jeśli podniosłeś już alarm i zaproponowałeś wymianę filtra paliwa, to ważne, aby wszystko zrobić zgodnie ze sztuką i uniknąć „Błędów i reklamacji” – o nich już w kolejnym materiale z cyklu ABC filtracji paliwa.
Arek Ostaszewski
trener techniczny Hengst Filter
Komentarze (0)