Nowe opony powstały z myślą o samochodach wyścigowych najlepszych marek, w których od lat fabrycznie montowany był model Advan Sport V103 (m.in. Mercedes-Benz, Audi, Porsche i Bentley). Konstrukcja opony zapewnia jej wytrzymałość podczas jazdy z dużą prędkością i gwarantuje stabilne prowadzenie aut sportowych o dużej mocy.
W nowej oponie ulepszone zostały struktura i wzór bieżnika, a w celu zwiększenia stabilności prowadzenia pojazdu zastosowana została technologia „Matrix Body Play Structure”. Ulepszeniu uległy również materiały i konstrukcje użyte w procesie wytwarzania opony. Znacząco zmniejszono wagę opon, zachowując przy tym taką samą sztywność oraz doskonałe właściwości jezdne, a w efekcie – większy komfort jazdy. Zastosowanie specyficznego, asymetrycznego bieżnika wewnątrz i na zewnątrz opon zwiększyło ich wydajność – zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. Nowa mieszanka zapewnia wyjątkową przyczepność, a system „Mound Profile” dokładnie kontroluje ciśnienie opon, gwarantując większy komfort jazdy na każdym rodzaju nawierzchni. Cichą jazdę wspomaga asymetryczna budowa bieżnika.
Yokohama testowała i udoskonalała nowy model opony wraz z europejskim producentem samochodów klasy premium – grupą Daimler AG – na jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów wyścigowych na świecie – Nürburgring w Niemczech.
Opona Advan Sport V105 znalazła zastosowanie w fabrycznym wyposażeniu samochodów klasy premium, w tym Mercedes-Benz klasy A, B, SLK oraz CLS Shooting Brake.
Komentarze (0)