Kampania społeczna
Blisko 60 proc. kierowców w naszym kraju jedzie do warsztatu samochodowego wówczas, kiedy musi dokonać naprawy samochodu. Zamiast zapobiegać awariom, właściciele aut wydają pieniądze na naprawy, których mogliby uniknąć, dokonując regularnych i rzetelnych przeglądów. Kierowcy nie zdają sobie sprawy, że stan techniczny samochodu ma istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, dlatego lekceważą i opóźniają przeglądy samochodów.
Pod hasłem ?nie daj się wyłączyć z ruchu z powodu niesprawnych części? ruszyła 8 czerwca kampania społeczna o charakterze edukacyjnym ? Akademia Bezpiecznego Samochodu. Kampania, zainicjowana przez renomowane firmy motoryzacyjne, ma przyczynić się do wzrostu świadomości społecznej w zakresie zagrożeń bezpieczeństwa w ruchu drogowym spowodowanych zużytymi lub wadliwymi częściami eksploatacyjnymi i skłonić kierowców do robienia częstszych przeglądów samochodów.
Kampanię poprzedziła konferencja prasowa prowadzona przez redaktora Adama Kornackiego, w której na temat bezpieczeństwa drogowego w kontekście eksploatacji samochodów dyskutowali: Alfred Franke ze Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, Bogumił Papierniok ze Stowarzyszenia Niezależnych Warsztatów Samochodowych, Andrzej Wojciechowski z Instytutu Transportu Samochodowego, Jerzy Pomianowski z Fundacji Zapobiegania Wypadkom Drogowym, Kazimierz Zbylut z Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, Wojciech Morawski z Polskiego Związku Motorowego oraz Marcin Szyndler z Komendy Głównej Policji.
Uczestnicy konferencji zostali przywitani przez Manifestację Zbuntowanych Części Samochodowych i mieli okazję obejrzeć ?Gabinet strachu? ? niezwykłą ekspozycję części samochodowych, których stopień wyeksploatowania świadczy o absolutnym braku wyobraźni kierowców.
Również od 8 czerwca blisko 14-milionowa rzesza właścicieli aut może wstępować do Akademii na jej stronach internetowych ? www.abs.org.pl i zdobywać niezbędną wiedzę w zakresie eksploatacji samochodów. Strona internetowa Akademii jest tak przygotowana, aby każdy mógł swobodnie z niej korzystać.
Kampanii patronują Instytut Transportu Samochodowego oraz Fundacja Zapobiegania Wypadkom Drogowym.
Komentarze (0)