Polscy użytkownicy portalu warsztatowego RepXpert.com wykazują zdecydowanie większą aktywność niż ich koledzy z Niemiec, Hiszpanii czy Francji. Jeszcze pod koniec 2006 roku miało być 1460 zarejestrowanych użytkowników z naszego kraju; dwa lata później ok. 4200, a teraz grupa Schaeffler chwali się, że już wkrótce będzie ich ponad 6 tys. Schaeffler Polska nagrodziła nowo wstępujących do sieci cennymi nagrodami na spotkaniu wieńczącym tegoroczną akcję promującą przedsięwzięcie.
W tym roku w ciągu tylko trzech miesięcy swój akces zadeklarowało tysiąc warsztatów. Właściciele dwudziestu z nich okazali się szczęśliwymi posiadaczami cennych narzędzi warsztatowych – nagród w konkursie związanym z promocją portalu wśród rodzimych firm. Przypomnijmy jak skromne były początki www.repXpert.com, witryny, która powstała w 2005 roku z inicjatywy działu Automotive Aftermarket, należącego do grupy Schaeffler. Początkowo informacje dostępne były wyłącznie w kilku obcojęzycznych wersjach językowych. Prawdziwy impuls do działania nastąpił od połowy 2007 roku, kiedy większość zawartości witryny przetłumaczono na język polski. Oczywiście portal dla fachowców o określonym profilu wymaga mocnego wsparcia materialnego i merytorycznego, które jest niezbędne do stałego rozwoju przedsięwzięcia, regularnej aktualizacji i wzbogacania o nowe treści.
Głównym elementem “społecznościowym” RepXpert jest forum użytkowników, które daje możliwość dzielenia się wiedzą, prowadzenia dyskusji, wymiany doświadczeń we wszystkich obszarach zainteresowania użytkowników. Coraz więcej też właścicieli i pracowników warsztatów zaczyna doceniać ogromne możliwości, jakie daje uczestnictwo w “sieci”. Portal funkcjonuje, dysponując solidnym zapleczem i mimo oczywistej koncentracji na produktach oznaczonych logo LuK, INA i FAG, a także innych skupionych w grupie Schaeffler, jest szczególnym miejscem spotkań, służących dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem.
Na internetowej witrynie dostępna jest wiedza pomocna w diagnostyce uszkodzeń i identyfikacji części zamiennych, a także instrukcje montażu dla wielu rodzajów napraw i do większości modeli samochodów każdej marki. Ta konkretna informacja warsztatowa jest na bieżąco aktualizowana. Zawartość portalu nie jest jednak ograniczona wyłącznie do wiedzy technicznej, dotyczącej techniki silnika, przeniesienia napędu, czy też techniki zawieszenia. Użytkownik znajdzie tam również wiele przydatnych informacji z zakresu zarządzania warsztatem, ekonomii prowadzenia firmy, czy też praktycznego wykorzystania zasad marketingu.
Schaeffler Polska nie ustaje w podejmowaniu ciekawych działań mających na celu internetową aktywizację polskich warsztatów samochodowych. Kolejną istotną funkcją portalu jest prowadzenie programu bonusowego dla zarejestrowanych użytkowników. Warsztaty, które dokonają zakupu produktów LuK, INA, FAG, otrzymują dołączone do nich kupony bonusowe o określonej wartości punktowej. Dzięki rejestracji kodów, znajdujących się na kuponach, użytkownik gromadzi punkty bonusowe na swoim koncie. Uzyskane w ten sposób punkty mogą zostać wymienione na atrakcyjne narzędzia warsztatowe, dostępne w sklepie bonusowym.
Komentarze (0)