Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Akumulator wymaga konserwacji
Akumulator to element, o którym często zapominamy. Jakie jest znaczenie i jak jest on ważny, odczuwamy dopiero zimą.

Poniżej przekażemy kilka ważnych porad dotyczących konserwacji źródła prądu w samochodzie. Akumulatory cierpią w czasie mroźnych, zimowych dni. Nierzadko zimno ogranicza funkcjonowanie akumulatora, a pora zimowa jest dla niego próbą sił, bo podczas zimna traci on szybciej energię. A to niedobrze, ponieważ właśnie teraz musi wykazać się szczególnie dużą mocą. Światła do jazdy, ogrzewanie tylnej szyby oraz siedzeń, dmuchawa i inne elementy „wysysają” ostatnią energię z akumulatora. Wynik: prądnica samochodowa prawie nie daje sobie rady z gwałtownie wzrastającą liczbą odbiorników, aż kiedyś następuje koniec pracy. Światło gaśnie, pojazd zatrzymuje się, uruchomienie silnika nie jest już możliwe. Żeby zrozumieć dlaczego akumulator w minusowych temperaturach przestaje funkcjonować, chcielibyśmy to pokrótce wyjaśnić. W akumulatorze znajdują się co najmniej dwie płyty ołowiane: jedna naładowana ujemnie, a druga dodatnio. Pomiędzy nimi przepływa kwas siarkowy rozcieńczony wodą destylowaną. Z płyty naładowanej dodatnio elektrony wędrują do płyty naładowanej ujemnie. Ta wędrówka elektronów to prąd. Im bardziej jest zimno na zewnątrz, tym z większym trudem mogą poruszać się elektrony. Jeżeli zamarza płyn pomiędzy elektrodami, prąd jest uwięziony w lodzie.


PORADY DOTYCZĄCE KONSERWACJI AKUMULATORA
Żeby akumulator długo pozostał skuteczny, możemy wykonać kilka czynności:
- Podczas uruchamiania silnika w żadnym przypadku nie wolno włączać wszystkich odbiorników elektrycznych od razu. Tylko wtedy do dyspozycji pozostaje wystarczająca ilość energii.
- Wszystkie elementy wymagające prądu, takie jak np. podgrzewane siedzenia czy tylna szyba… nie powinny być włączone przez cały czas, bo prądnica dostarcza także moc w celu doładowania akumulatora.
- Konserwacja to ważny punkt, czystość to atut. Wilgotnymi nieczystościami płyną prądy pełzające, które akumulatory rozładowują na dłuższy czas.
- Wilgoć na biegunach zagraża utlenianiem. Jeżeli można zobaczyć białą warstwę, przyłącza trzeba wyczyścić szczotką drucianą, a następnie posmarować bieguny smarem stałym. Wtedy złączki będą chronione przed atakiem rdzy.
- Stan napełnienia akumulatora należy regularnie sprawdzać. Także i bezobsługowe akumulatory mogą wykazywać latem ubytek płynu. Trzeba być ostrożnym przy dolewaniu wody destylowanej, kwas w akumulatorze jest żrący. Pamiętajmy o tym, aby założyć rękawiczki!
- Jeżeli podczas pierwszego nagłego spadku temperatury zauważymy, że akumulator ma już niewiele mocy, w tym momencie należy go podładować przy użyciu prostownika.

Uwaga!
W wąskich pomieszczeniach podczas ładowania powstaje gaz wybuchowy, może on eksplodować! Dlatego nigdy nie należy zbliżać się do niego np. z papierosem.
- Za pomocą kabli rozruchowych można z pewnością akumulator jeszcze raz obudzić, ale mimo wszystko lepiej go podładować.

Samochód znowu ma prąd
Jeżeli ładowanie akumulatora już nie pomaga, trzeba zamontować nowy. Tutaj warto skorzystać z akumulatorów marki VEMO, które z pewnością spełnią oczekiwania kierowców. Są one ponadprzeciętnie dobrymi akumulatorami, które będą długo spełniać swoje zadanie. Trwałość akumulatorów marki VEMO znacznie przewyższa inne.

Cechy szczególne akumulatorów VEMO
W akumulatorach VEMO nie ma warstwowania kwasu dzięki nieustannemu mieszaniu się go podczas jazdy. Poprzez to akumulatory mają podwyższoną trwałość. Dzięki mieszaniu kwasu mamy mniejsze zużycie na płytach ołowianych i radzimy sobie z mniejszą ilością ołowiu.

- Mniej ołowiu = mniejszy ciężar
- Mniejszy ciężar = mniejsze zużycie benzyny
- Mniejsze zużycie benzyny = mniejsza ilość CO2
- Akumulator VEMO to korzyść dla środowiska

Szczególnego traktowania wymagają odłączone akumulatory, to znaczy w pojazdach, z których zimą się z nich nie korzysta. Najbardziej korzystna temperatura przechowywania akumulatora wynosi pomiędzy 0 a +10OC. Mimo to, należy zaaplikować akumulatorowi raz na tydzień ładowanie konserwacyjne. Przy tym należy zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie małych klem urządzenia do ładowania akumulatorów (prostownika). Mogą się one łatwo ześlizgnąć i akumulator rozładuje się. Rezultat to niemogący ruszyć na wiosnę samochód.

Porady podczas uruchamiania silników wysokoprężnych zimą
Rozruszniki oraz akumulatory w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym muszą wykonać zimą najcięższą pracę: Dzięki kilku krokom można łatwiej uruchomić silnik:
- Sprawdzić w warsztacie ustawienie silnika. Jeżeli dostroi się luz zaworów oraz kąty (czasy) rozrządu, zużycie akumulatora spada.
- Warto skorzystać z wysokojakościowego oleju silnikowego marki VAICO – Made in Germany.
- Świece żarowe marki VEMO odznaczają się szybkim czasem rozżarzania wstępnego, szybkim uruchamianiem oraz znaczną trwałością. Długa faza dopalania aż do trzech minut gwarantuje spokojną oraz cichą pracę silnika i niewielką emisję spalin.

TECHNIKA AKUMULATOROWA MARKI VEMO
Korzyści dla właścicieli aut
- Gotowe do zamontowania, napełnione oraz naładowane
- Dłuższa trwałość
- Mniejsze koszty paliwa

Korzyści dla środowiska
- Redukcja emisji CO2
- Mniej ołowiu   
- Mniej kwasu

Uwarstwienie kwasu w konwencjonalnych akumulatorach prowadzi w największej części do ubytku ich pojemności, ale nie w naszych akumulatorach marki VEMO. Poprzez zastosowanie przegródek pionowych i mostków otrzymujemy efektywne automatyczne wymieszanie kwasu, dzięki czemu zostaje osiągnięta dłuższa trwałość naszego akumulatora marki VEMO.

Przegródki pionowe i mostki
Przez jednorodne wymieszanie kwasu płyty ołowiane akumulatorów wykazują znacznie mniejsze zużycie. Nowa technika została rozwinięta w Niemczech.

Porównanie zużycia płyt ołowianych
Fot. A – Płyta ołowiana tradycyjnego akumulatora po teście na trwałość.
Fot. B – Wyraźnie bardziej jednorodne płyty akumulatora marki VEMO w przypadku prawie podwójnego obciążenia.
Dzięki mieszaniu akumulator marki VEMO może poradzić sobie od razu korzystając z jeszcze mniejszej pojemności nominalnej w porównaniu z akumulatorami bez mieszania, których zmniejszająca się pojemność znacznie maleje. Akumulatory marki VEMO są nieustannie udoskonalane, a także odznaczają się podwyższoną trwałością.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ Kaj 4 ponad rok temu A jeżeli ładuję akumulatory w szerokim pomieszczeniu to będzie ok? "Najbardziej korzystna temperatura przechowywania akumulatora wynosi pomiędzy 0 a +10OC", "bezobsługowe akumulatory mogą wykazywać latem ubytek płynu. Trzeba być ostrożnym przy dolewaniu wody destylowanej", "Rezultat to niemogący ruszyć na wiosnę samochód." Kto produkuje takie brednie? Bot czy Google translator?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Wykopek 3 ponad rok temu Zgłoszone na wykop.pl
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Mechanik 2 ponad rok temuocena: 100%  Ścieżka?
    oceń komentarz 1 0 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ VEMO VEMO 1 ponad rok temuocena: 0%  Akumulatory marki VEMO są najlepsze na pewno będę zawsze już używał akumulatorów VEMO ponieważ nic nie dorówna marce VEMO
    oceń komentarz 0 1 komentarz zgłoszony do moderacji
do góry strony