Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

AMI / AMITEC
W kwietniu w Lipsku (Niemcy) odbyły się targi AMI – Środkowoeuropejski Salon Samochodowy oraz AMITEC – targi branżowe w zakresie: części pojazdów, warsztaty i serwis.

AMI
Ponad 290 000 tys. osób z 32 krajów (w 2005 r. 274 000) przyszło do Leipzig Exhibition Centre podczas 9 dni imprezy. -To oznacza, że AMI rozwija się szybciej niż rynek! – ocenia Wolfgang Marzin z Targów Lipskich. – Rekordowa liczba wystawców pociągnęła za sobą też rekordową liczbę odwiedzających. Najwięcej gości z zagranicy przyjechało z Polski i Czech – dodał Wolfgang Marzin. Project director Matthias Kober podsumowuje: Targi okazały się najważniejszymi w Europie Środkowej. Lipsk okazał się międzynarodowym miejscem spotkań – dzięki AMI. Według przeprowadzonej ankiety, wystawcy rozmawiali przede wszystkim z partnerami z Polski (64 proc.) oraz z Czech (58 proc.). 47 proc. wystawców miało kontakty z gośćmi z Rosji, Białorusi czy Ukrainy. Międzynarodowy marketing AMI przynosi owoce: ponad 35 000 fanów motoryzacji (2005 r. 28 000) przyjechało ze starych niemieckich landów (Bawaria, Dolna Saksonia). 40 proc. gości przyjechało po raz pierwszy na AMI. Przyjemny fakt: ponad połowa odwiedzających AMI zamierza kupić nowy samochód w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Na targach pokazano 120 premierowych modeli, w tym 6 światowych premier: Audi, Ford, Peugeot, Smart i YES! Specjalne pokazy na czele z “AMI Plus” były wielką atrakcją. Tysiące osób obejrzały w Szklanej Hali w Centrum Targowym unikalną wystawę – 21 wizjonerskich projektów samochodów z Niemiec, Szwajcarii, Francji i Japonii. Wiele osób skorzystało też na zewnątrz z projektu “Honda Racing Slalom” czy było pasażerami w off-roadowych pokazach. W ciągu “Taxi Day”, prawie 6000 (2005 r. 5000) taksówkarzy miało swój dzień. Wielkim sukcesem okazała się także “Dzień Początkujacych”. Ponad 18 250 (2005 r. 15 000) uczniów i studentów miało okazję zapoznać się z firmami motoryzacyjnymi, z którymi chcieliby związać swoją przyszłość. Prawie 5 500 członków Niemieckich Sił Zbrojnych wzięło udział w “Dniu Lepszego Prowadzenia Pojazdów”.




AMITEC
Targi AMITEC skończyły się 6 kwietnia z rekordową liczbą 51 500 odwiedzających (2005 r. 47 500 gości). Był to najlepszy rezultat w historii targów handlowych dla branży warsztatowej i serwisowej. – Zaczynaliśmy z 4 proc. wzrostu. Teraz jesteśmy szczęśliwi z ogromnego wzrostu zainteresowania wystawców i odwiedzających – podsumowuje Wolfgang Marzin z Targów Lipskich. – AMITEC jest dziś głównym miejscem spotkań branży warsztatowej, remontowej i serwisowej w Europie Środkowej – dodał Wolfgang Marzin. Pozytywne kontakty między wystawcami i odwiedzającymi również były większe niż zwykle. Według ankiety przeprowadzonej przez Leipzig Market Research Institute, 86.7 proc. odwiedzających uznało wizytę na targach za bardzo wartościową. Te pozytywne wrażenia podzielają także wystawcy. Każdy z 9 na 10 wystawców zapowiada przyjazd na AMITEC 2007. Gerd Schlosske, managing director Ad Augros Autoteile GmbH, był zadowolony: “To był najlepszy AMITEC z dotychczasowych. Mieliśmy ponad 40 proc. więcej sprzedaży niż na AMITEC 2005, który też był udany”. Pierwszy raz na targach gościła np. włoska firma Magneti Marelli. – Dzięki temu, że targi mają miejsce w Lipsku, AMITEC jest idealnym miejscem do kontaktów z Europą Wschodnią. To międzynarodowe targi, które mają wspaniałą atmosferę do kontaktów. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się po raz pierwszy w tym roku uczestniczyć w tych targach – mówi Peter Paesen, managing director w RGZ Magneti Marelli Aftermarket GmbH. W tym roku po raz kolejny zostało zorganizowane zbiorowe stoisko polskich firm pod patronatem Polskiej Izby Motoryzacji oraz redakcji “Nowoczesnego Warsztatu”. Na wspólnym stoisku zaprezentowały się firmy: Car-Lift, Def, ATM Mikoda, Gebor, Rataj, Polska Izba Motoryzacji, Pracownia Renowacji Pojazdów Zabytkowych i Nowoczesny Warsztat. Aby korzyści dla wystawców z uczestnictwa w targach były satysfakcjonujące, Wydział Ekonomiczno-Handlowy Polskiego Konsulatu w Lipsku przygotował giełdę kooperacji. Na polskie stoisko do rozmów handlowych zostały zaproszone niemieckie firmy, które dużo wcześniej przed targami otrzymały pełne informacje o polskich firmach, prezentujących się w Lipsku. To spowodowało, że w tym roku ruch na polskim stoisku był niezwykle duży.




W kolejnym numerze NW zaprezentujemy rozmowy z polskimi wystawcami w Lipsku.

Kolejne targi odbędą się w 2007 roku:

AMI 2007: 14 – 22 kwietnia
AMITEC 2007: 14 – 18 kwietnia

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony