Branżowe Targi: Części - Warsztaty - Serwis Lipsk, 14–18 kwietnia 2007 r.
Pozytywny bilans targów AMITEC 2007: rekordowa liczba uczestników, wzrost liczby odwiedzających,
wyższy stopień internacjonalizacji oraz zadowoleni wystawcy.
Rekordowa liczba wystawców i odwiedzających targi, dobry klimat do rozmów biznesowych oraz zadowoleni wystawcy i goście branżowi, to podsumowanie dziesiątej edycji targów AMITEC – Branżowych Targów: Części • Warsztaty • Serwis. W dniach 14 – 18 kwietnia 2007 r. na Lipskich Terenach Targowych aż 52 100 odwiedzających z branży (2006: 51500) skorzystało z możliwości zasięgnięcia informacji na temat oferty 276 wystawców z 12 krajów. - Po raz pierwszy po same brzegi wypełniona stoiskami wystawców hala nr 2 (20 000 m2), jak również już po raz drugi przekraczająca 50 000 liczba odwiedzających z branży jednoznacznie świadczą o wzroście targów AMITEC - podsumowuje prezes Zarządu Targów Lipskich Wolfgang Marzin. Udział odwiedzających z zagranicy wzrósł w tym roku do poziomu 12,1 proc. (2006: 8,4 proc.). - Oprócz wyższego poziomu internacjonalizacji, targom AMITEC udało się także zwiększyć swój obszar oddziaływania ponadregionalnego: blisko dwie trzecie odwiedzających z branży w drodze do Lipska przebyło trasę ponad 100 km (2006: 59 proc.) - poinformował dyrektor targów AMITEC Matthias Kober. Szczególnie istotne znaczenia ma ponadto fakt, iż 55 proc. gości branżowych nie odwiedza żadnych innych targów z tejże branży.
Zdaniem dyrektora targów, Matthiasa Kobera aż 96 proc. odwiedzających z branży osiągnęło swoje cele związane z udziałem w targach. 94 proc. z nich z całą pewnością chce ponownie odwiedzić targi w 2008 roku, a 97 proc. będzie polecać targi swoim znajomym i partnerom z branży. Bardzo zadowolony z poziomu reprezentowanego przez odwiedzających był Michael Gernat, kierownik sprzedaży w firmie Adolf Würth GmbH & Co. KG. - Szczególnie cieszymy się z faktu, że targi AMITEC odwiedza coraz więcej decydentów z branży – mówi Michael Gernat. W rzeczywistości udział decydentów w ogóle odwiedzających z branży wzrósł od poziomu 67,5 proc. (2006 r.) do 78 proc.
40 proc. gości branżowych na podstawie przeprowadzonych podczas targów rozmów planuje dokonać nowych inwestycji, dalsze 45 proc. uważa je za możliwe do przeprowadzenia. Najważniejsze obszary wystawiennicze targów w opinii odwiedzających z branży to: części pojazdów, wyposażenie warsztatów, usługi dla przemysłu motoryzacyjnego oraz pielęgnacja i zaopatrzenie pojazdów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się wystawa specjalna organizowana w ramach targów AMITEC pt. “Tradycja i innowacja – techniki budowy karoserii wczoraj i dziś“, którą obejrzało i bardzo wysoko oceniło 79 proc. odwiedzających.
92 proc. wystawców w 2008 roku ponownie przyjedzie na targi
Równie zadowoleni z przebiegu imprezy byli jej wystawcy. Ponad 90 proc. z nich zapowiedziało swój ponowny udział w targach w 2008 roku. Jak pokazują wyniki reprezentatywnej ankiety przeprowadzonej przez Lipski Instytut Badań Rynkowych, aż 79 proc. wystawców osiągnęło swoje cele związane z udziałem w targach. 73 proc. było zadowolonych z licznej obecności odwiedzających, a dwie trzecie pozytywnie oceniło fachowe kwalifikacje odwiedzających. Już w trakcie trwania targów dwie trzecie wystawców zawarło intratne umowy, a więc o 4 proc. więcej niż przed rokiem. 79 proc. wystawców na podstawie przeprowadzonych na targach rozmów oczekuje dla swojego biznesu pozytywnych efektów potargowych. - Bezsprzecznie wskazuje to na ponownie rosnącą chęć inwestowania w branży motoryzacyjnej - powiedział Volker Lange, prezydent Międzynarodowego Zrzeszenia Producentów Pojazdów Mechanicznych (VDIK) i przewodniczący organu doradczego targów AMITEC.
Wyższy poziom internacjonalizacji imprezy nie pozostał niezauważony przez wystawców. 44 proc. spośród nich przeprowadziło rozmowy z odwiedzającymi z Polski, a 39 proc. z gośćmi z Republiki Czeskiej. Z kolei blisko 45 proc. wystawców odnotowało rozmowy z przedstawicielami branży z innych krajów środkowo- i wschodnioeuropejskich. Bardzo pozytywnie na temat przebiegu imprezy wypowiadał się Norbert Kraft, dyrektor generalny grupy MAKRA :Targi AMITEC rozwinęły się w dobrym kierunku. Nasza firma należy już prawie do stałego inwentarza tejże imprezy. W przyszłym roku nasze stoisko będzie jeszcze większe.
Program ramowy targów najwyższej klasy
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się branżowy kongres poświęcony profesjonalnej analizie błędów w elektronice pojazdowej, zorganizowany w ramach targów AMITEC przez magazyn branżowy KRAFTHAND we współpracy z Instytutem Motoryzacji (ika) Wyższej Szkoły Technicznej Nadrenii-Westfalii z Aachen. To tutaj eksperci z branży motoryzacyjnej rozmawiali ze specjalistami ds. diagnostyki na temat możliwości uniknięcia ewentualnej maksymalnej awarii projektowej.
Swoją premierę podczas targów AMITEC świętowało forum “Prima Klima“, które odbyło się 14 kwietnia 2007 r. W ramach warsztatów pt. “Technika w dialogu: Technika klimatyzacyjna – usługi klimatyzacyjne – marketing klimatyzacyjny“ eksperci z branży techniki klimatyzacyjnej i marketingu dyskutowali między innymi na temat trendów technicznych w sektorze naprawy urządzeń klimatyzacyjnych w pojazdach i udzielali porad co do profesjonalnego serwisu klimatyzacyjnego. Sporą popularnością cieszyło się również seminarium praktyczne BERNERA, które w bieżącym roku opatrzone zostało tytułem “Handel i serwis w zakresie wielu marek – gwarancja pełnego wykorzystania mocy warsztatu?“. W programie branżowego forum towarzyszącego targom AMITEC znalazło się w sumie 13 wykładów, prezentacji i dyskusji na aktualne tematy praktyczne dotyczące branży motoryzacyjnej.
Polacy w Lipsku
W tym roku w Lipsku zaprezentowało się 12 polskich firm. To kolejny wzrost powierzchni wystawienniczej. Z roku na rok przybywa w Lipsku polskich firm. Co więcej, podczas kwietniowej edycji targów AMITEC i AMI można było bardzo często usłyszeć wśród odwiedzających język polski, chyba najczęściej spośród wszystkich edycji tych targów. To dowód na to, że w Lipsku nie tylko wystawiają się Polacy, ale Polacy także przyjeżdżają do Lipska jako odwiedzający.
Z pewnością dzieje się tak dlatego, że połączenie drogowe z Polski do Lipska jest bardzo dobre. Lipsk leży niedaleko granicy, a wspólna formuła targów samochodowych z warsztatowymi stanowi dla odwiedzających nie lada atrakcję. Wyjazd na targi do Lipska można traktować nie tylko jak biznes, ale także jako wycieczkę, zabierając ze sobą np. rodzinę, która na pewno nie będzie się tam nudzić. Jak widać, przyniosło to efekty. Oczywiście ma na to wszystko swój ogromny wpływ udział Polskiego Przedstawicielstwa Targów Lipskich w Polsce, które prężnie promuje targi w naszym kraju, co niesie ze sobą – jak widać – niezłe efekty.
Kolejna edycja targów AMITEC odbędzie się w dniach 5-9 kwietnia 2008 r.
Komentarze (0)