Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

AMITEC 2008

– coraz ciekawsza oferta

Blisko 53 tys. gości odwiedziło w tym roku Branżowe Targi Części - Warsztaty – Serwis. W Lipsku aż 67 proc. wystawców prowadziło rozmowy z gośćmi z Polski.

Przez pięć dni na Lipskich Terenach Targowych swoje nowości prezentowało 272 wystawców. Organizatorzy mogą pochwalić się także większym niż przed rokiem zainteresowaniem gości z zagranicy.
- Uważam, że AMITEC ugruntowały swoją pozycję najważniejszego środkowoeuropejskiego miejsca spotkań branży - powiedział po zakończeniu imprezy Wolfgang Marzin, prezes zarządu Targów Lipskich.




Polacy w Lipsku
Podczas targów po raz kolejny zostało zorganizowane polskie stoisko narodowe. To już stało się tradycją, że polskie firmy wystawiają się w Lipsku. Polacy są bardzo widoczni na targach i to nie tylko poprzez polskie stoisko. Cały czas zwiększa się liczba odwiedzających te targi, bo jest to doskonała okazja do zapoznania się nie tylko z nowinkami technicznymi, ale także z najnowszymi modelami aut. Niewiele jest takich miejsc, w których są technika warsztatowa oraz samochody i być może to stanowi magnes dla polskich branżystów. Przyjeżdżają oni do Lipska nie tylko po wiedzę, ale taki wyjazd traktują także jako relaks, gdyż widać ich często z całymi rodzinami.

Satysfakcja wystawców i zwiedzających
Organizatorzy twierdzą również, że 94 proc. zwiedzających osiągnęło cele, jakie sobie założyło w związku z udziałem w targach. Według sondażu przeprowadzonego przez Leipziger Institut für Marktforschung (Lipski Instytut Badania Rynku), 40 proc. odwiedzających planuje działania inwestycyjne na podstawie prowadzonych w trakcie targów rozmów, a 93 proc. zamierza polecać AMITEC w swoim osobistym otoczeniu.

Około 88 procent wystawców będzie na AMITEC 2009
Równie wysoko spotkanie targowe ocenili także wystawcy. - AMITEC zyskuje w branży coraz większe znaczenie – uważa Christiane Kunze, dyrektor marketingu Otto Nussbaum GmbH & Co. KG z Kehl. - Oferta w Lipsku rośnie, a odwiedzający mają możliwość bezpośredniego porównania między konkurującymi na rynku firmami. Lipski Instytut Badania Rynku ustalił, że 67 proc. wystawców (w 2006 r. 44 proc.) prowadziło rozmowy z gośćmi z Polski. W związku z dużym zainteresowaniem, 72 proc. wystawców zawarło pierwsze umowy biznesowe już podczas targów.

Wykłady, seminaria, nagrody
Ponad 30 prezentacji, sympozjów i wykładów - to bilans tegorocznego programu dla branżowej publiczności. Według organizatorów, potwierdza to rosnącą renomę targów jako imprezy związanej z doskonaleniem zawodowym. Wydawnictwo Krafthand Verlag i stowarzyszenie DEKRA przeprowadziły po raz pierwszy profesjonalne szkolenie “Elektronika pojazdowa”. W ramach kilku wykładów pracownicy warsztatów poznawali zasady prawidłowego stosowaniu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego. Michael Horn z firmy konsultingowej BBE Retail Experts Unternehmensberatung zaprezentował uczestnikom jak powinna wyglądać oferta usług niezależnego zakładu samochodowego. Tradycją na AMITEC stało się już Praktyczne Seminarium BERNER. Motywem przewodnim tegorocznych zajęć doskonalenia zawodowego była “Aktywna ochrona środowiska w serwisie szansą dla warsztatu”. Wielu ekspertów z branży samochodowej dzieliło się ze słuchaczami wiedzą na temat, jak można pogodzić ochronę klimatu z komercyjnym sukcesem firmy. AMITEC to także liczne nagrody. Jako najlepsza dziennikarka w branży samochodowej uhonorowana została Eva Elisabeth Ernst nagrodą dziennikarską “Wort & Werkstatt“ (“Słowo i Warsztat”). Czasopisma specjalistyczne “kfz-betrieb” i “Gebrauchtwagen Praxis” uznały berlińską firmę Riller & Schnauck GmbH za najbardziej kreatywny salon samochodowy roku. Wyróżnienia za mądre pomysły w handlu samochodami używanymi przyznawał magazyn branżowy “Gebrauchtwagen Praxis”. Nagrodą innowacyjną “Innovationspreis Gebrauchtwagen Business” uhonorowano firmę Audacon za mobilny system ewidencji danych “Audacon Inspect”, firmę pfM za wirtualny “Spacer wśród aut” oraz Fiat Teamsys za akcję marketingową “14 Tage Vollgas mieten” (“Wynajmij pełen gaz na 14 dni”). Targi odbyły się w dniach 5-9 kwietnia 2008 r.

Opinie
Firma HORPOL jest producentem lamp samochodowych i urządzeń odblaskowych. Swoją ofertę kierujemy przede wszystkim w stronę rynku wtórnego/remontowego, zwłaszcza związanego z samochodami ciężarowymi, przyczepami i naczepami. W targach w Niemczech uczestniczyliśmy po raz pierwszy. Postanowiliśmy wziąć udział w targach AMITEC, aby zaprezentować na rynku niemieckim naszą działalność i produkty, a także nawiązać nowe kontakty handlowe. Na pewno udało nam się zainteresować naszymi wyrobami dosyć dużą liczbę klientów – głównie z Niemiec, ale także z innych krajów, np. z Czech. Mamy nadzieję, że kontakty z tymi klientami zostaną podtrzymane i zaowocują stałą współpracą z naszą firmą. Z pewnością jesteśmy zadowoleni, że firma zaistniała na popularnych międzynarodowych targach i mieliśmy możliwość dotrzeć z naszą ofertą do osób, do których prawdopodobnie byśmy w inny sposób nie dotarli. Dlatego w przyszłym roku mamy zamiar ponownie wystąpić na targach AMITEC.



Marian Rostkowski dyrektor

Coraz więcej Polaków

O tegorocznej edycji targów AMITEC rozmawiamy z Marzeną Kuropieską, dyrektorem Targów Lipskich Polska.

Jak ocenia Pani tegoroczną edycję targów AMITEC?

Targi AMITEC rozwijają się z roku na rok. Efekty tego rozwoju widać w wynikach po zakończeniu imprezy. Tegoroczna edycja AMITEC po raz kolejny zakończyła się bilansem na plus. W porównaniu z rokiem ubiegłym zwiększyła się liczba wystawców, powierzchnia wystawiennicza brutto, jak również liczba odwiedzających z branży.

Podczas targów bardzo często było słychać język polski. Czy to oznacza, że z roku na rok w gronie odwiedzających targi jest coraz więcej Polaków?
Zdecydowanie tak. Oprócz dużej kampanii promocyjnej na rzecz Międzynarodowych Targów Samochodowych AMI, którą prowadzimy od 3 lat, staramy się w jak najlepszy sposób zakomunikować branży, o tym iż w Lipsku odbywają się branżowe targi z zakresu części zamiennych, wyposażenia warsztatów oraz serwisów, właśnie AMITEC. Cieszy nas fakt, iż każdego roku odnotowujemy większą frekwencję odwiedzających z Polski, zarówno osób prywatnych, przybywających obejrzeć salon samochodowy AMI, jak i przedstawicieli firm, którzy przyjeżdżają odwiedzić targi AMITEC. Warto podkreślić także fakt, iż według badania, które zostało przeprowadzone przez organizatora targów wśród wszystkich wystawców, ponad 69 proc. wystawców miało rozmowy z polskimi odwiedzającymi, a 59 proc. z odwiedzającymi z Czech. To naprawdę bardzo dobry wynik.

Jak zachęciłaby Pani polskich branżystów, aby już teraz zarezerwowali sobie czas na przyszłoroczną edycję targów AMITEC?
Mam nadzieję, że te firmy, które mają kontakty handlowe z firmami zachodnimi, bądź też zamierzają takie kontakty nawiązać, w swoich terminarzach na przyszły rok mają odznaczony już termin 28 marca-1 kwietnia 2009 r. Właśnie wtedy odbywać się będzie kolejna edycja AMITEC. W 2009 roku targi AMITEC będą najważniejszą imprezą w tej branży, jeżeli chodzi o Europę Środkowo-Wschodnią. Myślę, że to najlepszy argument i tego należy się trzymać!.

Już dziś zapraszam wszystkich bardzo serdecznie na edycję AMITEC 2009. Do zobaczenia w Lipsku!



Marzena Kuropieska - Dyrektor Targi Lipskie Polska
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony