Podzespoły z Delphi w nowym FERRARI 599 GTB
Nowoczesne układy elektryczne, klimatyzacja i kontrolowane zawieszenia Delphi będą montowane w nowym w Ferrari 599 GTB.
Delphi Corp. dostarcza kluczowe układy do najnowszego luksusowego modelu Ferrari 599 GTB (Gran Turismo Berlinetta), który ma zastąpić 575 Maranello. Nowy model, najpotężniejszy seryjnie produkowany w historii samochód z silnikiem V-12, oficjalnie zadebiutował na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Delphi dostarcza do tego luksusowego pojazdu kompletny układ klimatyzacji, kontrolowane zawieszenie MagneRide produkowane w zakładzie w Krośnie oraz układ elektryczno-elektroniczny (E/E), system z centrami elektrycznymi. - W pojeździe o takich osiągach potrzebne są najnowsze rozwiązania technologiczne – powiedział prezes Delphi Europe Volker Barth.
– Firma Delphi jest dumna, że może dostarczać do Ferrari jedne z naszych najbardziej nowatorskich produktów. Naszym celem jest, aby prowadzenie Ferrari było jak najprzyjemniejsze. Kierowcy samochodów marki Ferrari wymagają najwyższych osiągów i doskonałego trzymania się drogi. Pragną także komfortu. Nasze rozwiązania technologiczne spełniają oba te wymagania. Delphi dostarcza układy klimatyzacji do Ferrari od roku 1992, aktualnie do wszystkich produkowanych modeli. Aby sprostać wysokim wymaganiom stawianym przez ten luksusowy sportowy pojazd, Delphi wspólnie z Ferrari zaprojektowało układ klimatyzacji do modelu 599. Produkcja modułu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) dla 599 rozpoczęła się w roku 2006. Delphi wprowadziło znaczne ulepszenia w dwustrefowej klimatyzacji dla modelu 599. Układ kontrolowany jest elektronicznie, otrzymuje dane o temperaturze zewnętrznej i wewnętrznej przez udoskonalone oprogramowanie oraz czujnik nasłonecznienia. Poza tym warto wspomnieć o węglowym filtrze przeciwpyłowym oraz kompaktowej sprężarce o zmiennym wydatku (7CVC), która została zmodyfikowana, aby sprostać wymaganiom tego pojazdu.
- Po raz kolejny firma Ferrari zaufała Delphi i naszemu zakładowi w Molinella i zdecydowała się na nasze rozwiązania w swoim najnowszym modelu – powiedział Steven Kiefer, dyrektor naczelny Delphi Thermal & Interior na Europę i Amerykę Południową. – Pod względem osiągów, jakości, wyrafinowania i prestiżu Ferrari to najwyższy standard w segmencie samochodów sportowych. Delphi jest dumne z długotrwałej współpracy z Ferrari, szczególnie dlatego, że obie firmy łączy dążenie do doskonałości, tak doceniane przez właścicieli samochodów Ferrari.
Długotrwała współpraca Delphi i Ferrari obejmuje także od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku elektryczne / elektroniczne układy rozdzielcze.
- Przez długie lata Ferrari współpracowało z Delphi w zakresie projektowania najbardziej trwałych układów i komponentów E/E. Podobnie jak w poprzednich programach, przy których pracowaliśmy razem, technologia zastosowana w 599 spełnia bardzo wysokie wymagania klienta pod względem działania i jakości – powiedział Stefaan Vandevelde, dyrektor naczelny Delphi Packard Electric. Stefaan Vandevelde dodał także, że podczas prac nad 599 po raz pierwszy obie firmy zastosowały oprogramowanie do projektowania z serii CAD CATIA. – Pozwoliło to na wykorzystanie modelowania trójwymiarowego, przyniosło udoskonalenia technologiczne i oszczędności poprzez możliwość oceny poszczególnych rozwiązań architektury pojazdu przed zbudowaniem prototypu - dodał Stefaan Vandevelde. To podejście Delphi do architektury E/E w nowym 599 GTB E/E zaowocowało kilkoma unikalnymi rozwiązaniami. Na przykład, zaprojektowane i produkowane przez Delphi centra elektryczne umieszczono w kokpicie, ponieważ całą przestrzeń pod maską zajmuje potężny silnik V-12 o pojemności 6,0 litra. Poza tym, nowy układ posiada połączenia elektryczne drzwi
- karoseria umożliwiające sterowanie działaniem bocznych poduszek powietrznych. Na konferencji prasowej podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, która odbyła się 28 lutego 2006 r., firma Ferrari poinformowała, że nowy model 599 będzie wyposażony w kontrolowane zawieszenie MagneRide, podkreślające to specjalne odczucie “gran turismo”, typowe dla legendarnych samochodów Ferrari. Chronione patentem amortyzatory, wypełnione opracowanym przez Delphi płynem, to lepsze tłumienie drgań oraz krótszy czas reakcji niż w przypadku układów wykorzystujących zawory. Oznacza to lepsze prowadzenie pojazdu, także podczas zakrętów, oraz doskonałe izolowanie pojazdu od drogi, wszystko dla podniesienia komfortu jazdy. Kierowcy będą mogli też dokładniej kierować i lepiej panować nad pojazdem, nawet przy dużych prędkościach.
Komentarze (0)