APP działa od ponad 17 lat na rynku automotive i jest dostawcą wszystkich niezbędnych materiałów do warsztatów blacharsko-lakierniczych w całej Polsce, jak i na świecie. Grupa Kapitałowa Auto-Plast Produkt S.A. (jest właścicielem: APP Sp. z o.o., NTS Sp. z o. o., XS Logistic Sp. z o.o. oraz S-PLUS Sp. z o.o.) posiada ok. 15 tys. klientów, dzięki czemu ma na pewno niemałe rozeznanie na rynku nowoczesnych technologii. Wieloletnie doświadczenie sprawiło, że produkty APP cieszą się też coraz większym uznaniem profesjonalistów z warsztatów blacharsko-lakierniczych. Do tej pory dewizą firmy była bogata oferta, kompetentni doradcy techniczni i handlowi, a także gwarancja dostawy produktów w ciągu 48 godzin do dowolnego punktu w kraju.
Mowa oczywiście o wyjątkowo nowoczesnych zabudowaniach magazynu we Wrześni, który stanowi centrum realizacji zamówień i dystrybucji produktów wytwarzanych w nowoczesnych zakładach przemysłowych, zarządzanych zgodnie z rygorystycznymi normami europejskimi ISO 9001, ISO 9002 (te oczywiście spełniają przepisy ochrony środowiska związane z dyrektywą 2004/42.CE dotyczącą ograniczenia emisji Lotnych Związków Organicznych). Gama produktów niskoemisyjnych trafia z magazynu wysokiego składowania (8 tys. m.kw.) do nowoczesnych warsztatów nie tylko w Polsce. Marka APP coraz mocniej jest obecna na rynku automotive w krajach UE, a także np. w Rosji czy na Ukrainie. W tym roku firma pochwalić się może wyjątkowo ciekawą inicjatywą. W czerwcu we Wrześni otwarto Centrum Szkoleniowe firmy APP. Inicjatywa odpowiadać ma najpilniejszym potrzebom branży warsztatowej.
- Know-how jest nieocenionym kapitałem każdego przedsiębiorstwa – przybliża innowacyjną metodykę nauczania Tomasz Gołda, Product Director, APP Sp. z o.o. - Aby zapewnić jak najwyższą jakość zdobywanej wiedzy, zajęcia odbywają się u nas w niewielkich grupach szkoleniowych z technikami, którzy cały czas podnoszą swoje kwalifikacje. Ich bowiem także egzaminuje nieubłagany i wyjątkowo kompetentny, bo komputerowy system zarządzania kabiną lakierniczą DGT2. Mowa oczywiście o naszej kabinie lakierniczej USI, która pozwala na osiągnięcie niespotykanych w innych rozwiązaniach możliwości zarządzania procesem naprawy lakierniczej. Komputerowy panel sterujący jest na stałe podłączony do serwera zbierającego informację o wykonywanych czynnościach. Użytkownicy mogą w czasie rzeczywistym otrzymywać informację o aktualnie wykonywanych czynnościach, jak również mogą sięgać do danych archiwalnych. Dzięki stałemu zbieraniu informacji użytkownik w każdej chwili może zobaczyć, jakie prace były wykonywane w kabinie, przez kogo, jaki był koszt pracy oraz sprawdzić detale dotyczące czasów, temperatur a nawet kosztów poszczególnych faz! To oczywiście informacje, które podnoszą ekonomikę czasu pracy. Wprowadzenie tak zaawansowanego narzędzia daje szerokie możliwości zarządcze oraz pozwala na dokładne oddzielenia kosztów generowanych przez kabinę od pozostałych urządzeń na lakierni. Nareszcie kabina przestaje być czarną dziurą, a staje się normalnym zarządzanym narzędziem pracy – a to tylko jedno z zajęć praktycznych w Centrum Szkoleniowym firmy APP, bo przecież na powierzchni 500 m2 znajdziemy zestaw innych, równie najnowocześniejszych urządzeń i narzędzi stosowanych w warsztatach blacharsko-lakierniczych.
Centrum Szkoleniowe firmy APP jest wyposażone rzecz jasna w profesjonalny sprzęt do renowacyjnego lakierowania pojazdów, jaki dostępny jest na rynku europejskim i znajduje się w ofercie firm APP i NTS. Poza wspomnianą kabiną lakierniczą USI Chronotech, na potrzeby szkoleń oddano strefę przygotowawczą USI Fastech, system centralnego odsysu RUPES i szeroki wachlarz maszyn szlifierskich i polerskich RUPES, promienniki i pistolety lakiernicze ANEST – IWATA, myjnie do pistoletów firmy UNIRAM czy system sprężonego powietrza oparty o zaawansowaną sprężarkę śrubową LA PADANA. Blacharze znajdą tu gamę spawarek i lutospawarek będącą w ofercie NTS i APP, system napraw punktowych i panelowych oparty o akcesoria MWM, spotery i stacje robocze (zgrzewarka + spoter) firmy TECNA.
W nowym obiekcie będą odbywały się naturalnie szkolenia w zakresie napraw blacharsko-lakierniczych dla partnerów firm APP, NTS, S-PLUS i przedstawicieli handlowych firmy APP. Uwagę zwraca nowocześnie wyposażona sala dydaktyczna z pełnym zapleczem socjalnym oraz technicznie zaawansowane pomieszczenie szkoleniowe.
- Podczas szkoleń uczymy jak za pomocą naszych produktów i rozwiązań osiągnąć najwyższą jakość świadczonej usługi i jak poprzez optymalizację procesów naprawy zaoszczędzić czas i pieniądze – przekonuje Tomasz Gołda, Product Director, APP Sp. z o.o. - Mocno akcentujemy tu korzyści płynące z posiadania nowoczesnych rozwiązań. Przykładowo, bardzo ważnym elementem zastosowanym w kabinie Chronotech jest system EPS (Easy Paint System), który dobiera parametry pracy kabiny w zależności od rodzaju wykonywanych napraw oraz użytej technologii. Dzięki takiemu podejściu udało się nam ograniczyć koszty użytkowania kabiny o średnio 35% względem innych energooszczędnych rozwiązań oraz skrócić czas jednego pełnego cyklu o 10-20 minut. Algorytmy zawarte w systemie EPS zostały opracowane w toku 2-letnich testów przez specjalistów USI we współpracy z czołowymi dostawcami materiałów lakierniczych. Należy nadmienić, iż algorytmy są cały czas dostosowywane do pojawiających się nowych technologii. Zastosowanie EPS uwalnia operatora od konieczności każdorazowego zastanawiania się nad doborem odpowiednich i najbardziej korzystnych parametrów urządzenia – i to kolejny argument za współpracą z wiodącym dostawcą wszystkich niezbędnych materiałów do warsztatów blacharsko-lakierniczych w całej Polsce.
Każde szkolenie, po przebytym egzaminie, kończy się uzyskaniem Certyfikatu APP. Niewątpliwym atutem firmy jest szeroko pojęta dydaktyka. Każdy produkt testowany jest dwojako: w warunkach przemysłowych przez dostawcę technologii (w laboratoriach) i doskonalony w warunkach rzeczywistych.
- Nie mówimy, że mamy receptę na wszystkie bolączki warsztatów blacharsko- -lakierniczych, ale możemy zagwarantować, że wprowadzenie do oferty tylko w tym roku aż 150 nowych referencji poprzedzono skrupulatnymi testami w warunkach rzeczywistych – informuje Tomasz Gołda, Product Director, APP Sp. z o.o. - Z wypadkowych wniosków, prób i doświadczeń z naszymi klientami, bo przecież codziennie „w ruchu” mamy ponad 100 pracowników, uczymy się najlepszych rozwiązań. Z otwarciem Centrum Szkoleniowego firmy APP w centralnym na mapie kraju miejscu mamy ambicję stworzenia ośrodka dydaktycznego na miarę europejską. To tu, we Wrześni uczymy teraz zawodu lakiernika i blacharza.
Na marginesie najnowszej inicjatywy APP wspomnijmy tylko, że pod koniec 2010 roku została przyjęta strategia Sieci S Plus na lata 2011 - 2013, która zakłada bardzo dynamiczny rozwój sieci. APP planuje, że do końca 2013 roku zostanie otwartych około kilkadziesiąt nowych salonów. Priorytetem jest wysoka jakość oferowanych usług i dlatego najważniejszym kryterium ambitnych planów będzie weryfikacja umiejętności manualnych specjalistów od napraw blacharsko-lakierniczych i tu też nie do przecenienia będzie rola Centrum Szkoleniowego we Wrześni.
Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i mat. APP
Komentarze (0)