Jedną z nowości prezentowanych podczas targów Automechnika przez firmę ATE był przyrząd ATE SBS. Układ hamulcowy elektryczno-hydrauliczny (SBC) w pojazdach Mercedes-Benz W 211 (E Klasa) i R230 (SL) jest pod stałym ciśnieniem ok. 140 bar. W wyniku różnych elementów (np. otwarcie drzwi) ciśnienie jest przekazywane do hamulców automatycznie, również przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. W związku z tym podczas naprawy istnieje dla mechanika stałe ryzyko skaleczenia oraz uszkodzenia samego układu hamulcowego. Dzięki ATE SBS elektryczno-hydrauliczny układ hamulcowy (SBC) zostaje na czas przeglądu czy też naprawy skutecznie dezaktywowany, a ciśnienie w systemie całkowicie zredukowane. Po zakończeniu prac – SBC za pomocą ATE SBS zostaje ponownie aktywowany i przywrócone zostaje ciśnienie w układzie.
Przebieg pracy:
ATE SBS należy podłączyć do gniazda OBD. Przed podjęciem napraw należy dezaktywować SBC czerwonym przyciskiem i tym samym zredukowane zostaje ciśnienie w układzie. Dopiero wtedy można bezpiecznie pracować w układzie hamulcowym. Po zakończeniu prac, zielonym przyciskiem aktywujemy SBC i tym samym przywracamy ciśnienie w układzie. Usterka ulega automatycznemu skasowaniu w pamięci sterownika.
Komentarze (0)