994,8 mln zł przychodów ze sprzedaży zanotowała w I kwartale 2024 roku grupa Auto Partner – oznacza to wzrost o 18,9% rok do roku. Z kolei EBITDA grupy zmniejszyła się o 4% r/r – do poziomu 69,1 mln zł, a zysk netto wyniósł 40,3 mln zł, co było o 6,3% niższym wynikiem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Jak podkreśla prezes zarządu Auto Partner S.A. Aleksander Górecki, wyższe przychody wynikają głównie ze wzrostu wolumenów ilościowych: – Osiągnięte przez grupę marże, choć nieco niższe niż na początku 2023 r., oceniamy jako zadowalające. Wpływ na nie miała m.in. sprzedaż towaru zakupionego w okresie stosunkowo słabych notowań złotego, przy obecnie relatywnie niskich notowaniach EUR/PLN i USD/PLN. Kurs EUR/PLN wpłynął też na wartość istotnej części sprzedaży realizowanej przez grupę, przeliczonej na walutę sprawozdawczą, którą jest złoty. Do tego należy także wskazać podwyżki wynagrodzeń dla pracowników i usługodawców spółki, związane z inflacją i wzrostem płacy minimalnej. Pomimo wyzwań udało się nam wypracować zysk netto wynoszący ponad 40 mln zł, co oceniamy jako dobre rozpoczęcie roku. Wierzymy, że sprawdzona strategia działania oraz szeroka oferta produktowa umożliwiają nam utrzymywanie dobrej formy w kolejnych miesiącach, zwłaszcza że nadal utrzymuje się bardzo dobry sentyment dla całej branży dystrybutorów części samochodowych.
Wzrost przychodów ze sprzedaży grupy spowodowany był rosnącą sprzedażą krajową (+20,7% do 489,6 mln zł), a także silną dynamiką na rynkach eksportowych (+17,2% do 505,2 mln zł). W strukturze geograficznej przychodów grupy rynek zagraniczny odpowiadał za 50,8% sprzedaży, a w kraju wygenerowano 49,2% obrotów.
– Mamy jasny plan działania, który systematycznie wdrażamy – wyjaśnia Piotr Janta, wiceprezes zarządu Auto Partner S.A. – Polega on przede wszystkim na konsekwentnym wzroście i rozwoju zarówno na rynku krajowym, jak i poza granicami Polski. Uzyskany na początku roku wzrost przychodów w obu obszarach jest dla nas satysfakcjonujący. Dodatkowo nadal dostrzegamy wiele szans rozwoju naszej działalności, które zamierzamy stale wykorzystywać. Dalsza ekspansja i rozwój sprzedaży są więc naturalnym kierunkiem działań naszej grupy.
Grupa utrzymuje niskie zadłużenie – wskaźnik dług netto/EBITDA na koniec I kwartału 2024 r. kształtował się na poziomie 0,9.
Jak dodaje Aleksander Górecki, grupa odnotowała przychody również w kwietniu: – Były one na poziomie 353,2 mln zł, co stanowi zwyżkę sprzedaży o 22,7%. To następny optymistyczny sygnał.
Komentarze (0)