Auto-Starter jest firmą prywatną z zaangażowaniem 100% kapitału polskiego, działającą w branży rozruszników i alternatorów. Wieloletnie kontakty handlowe i sprzedaż do 50 krajów na całym świecie stawiają firmę w czołówce wiodących dostawców części i podzespołów elektrycznych do pojazdów w Europie.
W Lubichowie k/ Starogardu Gdańskiego uruchomiona została w tym roku nowa siedziba linii produkcyjnej i druga hala magazynowa o powierzchni 5000 m² wraz z przestrzenią biurową. Odwiedziliśmy tę siedzibę podczas zorganizowanego tam Dnia Prasowego. Pracownicy firmy odpowiedzieli nam na kilka pytań.
Odpowiada Tomasz Kaszubowski, dyrektor zarządzający
Ostatnie lata działalności firmy to niezmiennie rozwój, ale też ważne inwestycje. 2013 rok i zmiana siedziby, w tym roku także ta inwestycja w Lubichowie. Dlaczego były potrzebne te inwestycje? W jaki sposób wpłynęły na działalność firmy? Co zmieniły?
Wymienione inwestycje są efektem rozwoju firmy. Wraz ze znacznym przyrostem zatrudnienia zauważalnym szczególnie od 1998 oraz wprowadzaniem coraz to nowych produktów, siedziba w Gdańsku przy ul. Wosia Budzysza przestała spełniać nasze potrzeby. 2500 m2 powierzchni magazynowej zostały zamienione na 4500 m2 w Gdańsku w naszej obecnej siedzibie przy ul. Michałki. Zwiększona została również przestrzeń biurowa dla pracowników, których obecnie jest 67. Nowe warunki lokalowe wpłynęły na polepszenie komfortu ich pracy.
Co wskazaliby Państwo jako czynniki wyróżniające na rynku rozruszniki i alternatory Waszej produkcji na tle konkurencji?
Elementem wyróżniającym ofertę firmy jest stosunek jakości oferowanych produktów do ceny.
Wielu producentów części samochodowych boryka się z konkurencją firm chińskich, oferujących wyjątkowo atrakcyjne ceny.
Działalność firm chińskich nie jest dla nas konkurencją z uwagi na fakt, że kooperujemy właśnie z tymi firmami. Faktycznie, elementem wyróżniającym produkty chińskie jest ich atrakcyjna cena, jednakże jeśli chodzi o jakość ta kwestia nie jest już tak oczywista.
Motoryzacja się zmienia. Samochody hybrydowe, a także elektryczne, wkrótce może także pojazdy autonomiczne. W jaki sposób firma stara się odpowiadać swoją ofertą na te zmiany w motoryzacji? Czy to dzieje się już, czy jest to jeszcze kwestia paru najbliższych lat?
Nasz działania ukierunkowane są na ciągłą analizę rynku, weryfikację działań konkurencji i podążanie zgodnie z panującymi trendami. W związku z tym, klienci mogą mieć pewność że w ofercie znajdują się produkty które spełnią ich oczekiwania. Zmiany o które Pani pyta są kwestią najbliższych lat. Nowe wyzwania rynkowe to kolejny etap w działalności firmy, na które z pewnością będzie przygotowana.
Odpowiada Michał Czarzasty, dyrektor ds. produkcji
Jak wielką część działalności firmy w stosunku do produkcji stanowi regeneracja urządzeń?
Na chwilę obecną nie jest możliwe oszacowanie stosunku produkcji do regeneracji, gdyż obecnie trwają testy i sprawdzamy wydajność linii regeneracyjnej. Na linii produkcyjnej zostawiamy bufor odnośnie regeneracji, jeśli okaże się że jest duże zapotrzebowanie, regeneracja zostanie zwiększona.
W jaki sposób realizowana jest kontrola jakości w firmie?
Wszystkie produkty przed wprowadzeniem do sprzedaży objęte są badaniem funkcjonalnym na maszynach testujących firmy D&V Electronics oraz Motoplat dotyczy to zarówno nowych jak i regenerowanych produktów. Wszystkie pozycje z oferty, które opuszczają linię produkcyjną muszą spełniać normy produktów OE. Kontrola jakości jest wieloetapowa: 1. Po złożeniu alternatora i rozrusznika odbywa się weryfikacja pod względem elektrycznym 2. Drugi etap to kontrola maszynowa. 3. Kontrola jakości jest ostatecznym etapem przed zapakowaniem produktu.
Odpowiada Adam Zdrojewski
W jaki sposób realizowana jest kontrola jakości w firmie?
W 2015 roku podjęto decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu zarządzania jakością zgodnego z wymaganiami normy ISO 9001:2008. Certyfikat przyznany przez TÜV Rheinland jest potwierdzeniem, że firma działa w sposób zorganizowany, gwarantujący klientom powtarzalną, wysoką jakość wyrobów i usług.
Odpowiada Michalina Nowakowska, starszy specjalista ds. eksportu
Eksportujecie produkty do 50 krajów na świecie. Jak polskie produkty przyjmowane są poza granicami Polski i Europy? Za co jesteśmy cenieni?
Obecność na rynku aftermarket przez prawie 25-lat sprawiła, że marka AS jest rozpoznawalna w kraju jak i poza granicami Polski. Wdrożony certyfikat ISO, wykonywanie testów funkcjonalnych na wszystkich produktach przed wprowadzeniem do sprzedaży są potwierdzeniem, że działalność firmy jest prowadzona zgodnie ze standardami jakościowymi, a produkty wysokiej klasy. Myślę, że w głównej mierze klienci doceniają nas właśnie za powyższe kwestie.
Odpowiada Krzysztof Falk
Kilkanaście tysięcy produktów, ponad dwieście tysięcy referencji. W jaki sposób Klienci mogą odnaleźć się w tak bogatej ofercie? (Katalog on-line, dedykowana aplikacja, a także obecność w katalogu TecDoc).
Poza bogatą ofertą produktową zapewniamy naszym klientom szerokie wsparcie w procesie zakupowym od momentu wyboru produktu po finalizację transakcji. Dostęp do asortymentu możliwy jest poprzez katalog on-line na naszej stronie www, dedykowaną aplikację AS-PL Catalogue która dostępna jest również w wersji na urządzenia mobilne, wyszukanie produktów w katalogu TecDoc oraz na naszych tabletach, które są następcą katalogów w formie drukowanej.
Komentarze (0)