Jak podkreślają organizatorzy, Międzynarodowe Targi Transportu Zbiorowego to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Na liście tegorocznych wystawców znalazło się ponad 140 firm z Polski, Niemiec, Belgii, Austrii, Czech, Turcji, Włoch, Francji, Hiszpanii, Holandii, Ukrainy i Szwecji.
Nowości
Pojazdy transportu miejskiego, podmiejskiego i międzymiastowego, auta turystyczne, specjalistyczne i gospodarcze, części zamienne oraz elementy wyposażenia tych pojazdów – to tylko niewielka część tego, co prezentowali tegoroczni wystawcy kieleckiej imprezy.
- Firmy prezentowały pojazdy nowej generacji, gwarantujące najwyższy standard, komfort jazdy, ale przede wszystkim – bezpieczeństwo pasażerów – relacjonuje Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce. - W halach zobaczyć można było pojazdy, wyposażenie i infrastrukturę związaną z przewozem pasażerów. Pośród prezentowanych nowości znalazły się m.in. nowe pojazdy Solarisa, w tym 12-metrowa wersja autobusu elektrycznego (całkowicie bezemisyjny i bardzo cichy pojazd napędzany energią elektryczną zgromadzoną w bateriach), autobus międzymiastowy InterUrbino, Urbino Ü – międzymiastowy autobus w wersji całkowicie niskopodłogowej oraz najdłuższy z produkowanych przez Solaris pojazdów – Urbino 18,75. Dwa autobusy miejskie napędzane metanem – jeden na LNG, drugi na CNG – zaprezentował z kolei Solbus. Hasłem przewodnim zarówno obecności firmy na TRANSEXPO, jak i konferencji, którą zorganizowała pierwszego dnia targów, było: „Gaz ziemny – przyszłościowe paliwo”. Specjaliści z firmy Solbus omówili zalety tego paliwa jako tańszej i bardziej ekologicznej alternatywy wobec ropy naftowej. Firma zaprezentowała także mobilną stację tankowania LNG. Wiele premier odbyło się na stoisku EvoBus Polska – od Mercedes-Benz Citaro 2 i Travego Edition 1, po Setrę S 515 HD. Nowości prezentowali również: Karson – innowacyjne systemy prewencji kolizyjnej oraz El-Cab – alkomat z blokadą układu zapłonu i możliwością bezprzewodowego przesyłania danych.
Konferencje
Dzień przed rozpoczęciem targów (9 października) odbyła się konferencja zorganizowana przez jednego ze współorganizatorów wystawy TRANSEXPO – Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej.
- W tym roku spotkanie odbyło się pod hasłem „PTx2 – Strategia UITP dla komunikacji publicznej w polskich uwarunkowaniach” – mówi Andrzej Mochoń. - Tematyka ta wychodzi naprzeciw ogłoszonej w czerwcu 2009 r. przez Międzynarodową Unię Transportu Publicznego strategii, która założyła ambitny cel dla światowego sektora komunikacji publicznej – podwojenia do 2025 roku udziału rynku transportu publicznego w przewozach ogółem. Do podstawowych czynników niezbędnych dla utrzymania miast w dobrej kondycji zaliczono m.in.: wolę polityczną rządu i samorządów lokalnych, inteligentne planowanie urbanistyczne, zachowanie właściwej równowagi pomiędzy ilością prywatnych samochodów, transportem publicznym, potokiem pieszych i rowerzystów, dobre warunki pracy oraz dynamiczny sektor transportu publicznego.
Konferencje specjalistyczne zorganizowały również inne branżowe instytucje, m.in. Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, Świętokrzyski Oddział Regionalny PIGTSiS w Warszawie, Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Samochodowego oraz Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów. Już po raz trzeci w ramach targów odbył się również Salon Wyposażenia Stacji Kontroli Pojazdów MOTO-TECH.
Komentarze (0)