W dniu 27 lipca w miejscowości Schweinfurt niedaleko Frankfurtu nad Menem (Niemcy) odbyła się konferencja sieci AutoCrew dla dziennikarzy największych pism motoryzacyjnych w Europie.
AutoCrew to ogólnoeuropejska sieć zrzeszająca wolne warsztaty świadczące szeroki zakres napraw. W Europie sieć działa już od pięciu lat. Organizatorem zrzeszenia w Polsce jest INTER CARS, który od 2001 roku proponuje członkom Q-SERVICE przystąpienie do sieci AutoCrew.
Na konferencji obecni byli przedstawiciele AutoCrew: Thomas Bothe i Elmar Bauer, szef ZF Trading – Franz Lechner, Radosław Grześkowiak z INTER CARS, odpowiedzialny za sieć AutoCrew w Polsce oraz dziennikarze z Niemiec, Austrii, Holandii i Polski.
AutoCrew, otwarty koncept pełnego serwisu ZF Trading, jest jedną z przodujących w Europie koncepcji dla warsztatów zajmujących się naprawą samochodów osobowych i użytkowych. W międzyczasie do systemu przyłączyło się ponad 650 szczególnie wykwalifikowanych i prężnych autonomicznych warsztatów samochodowych z Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Polski, a od połowy tego roku także z Holandii. Z tego 80 jest wyspecjalizowanych w naprawie samochodów użytkowych. Do końca 2004 liczba partnerów ma wynieść około 700, a do końca 2005 centrala w Schweinfurcie stara się utworzyć sieć składającą się z około 800 partnerskich warsztatów.
Z szerokiego asortymentu usług rynkowych i przyszłościowych partnerzy AutoCrew mogą zestawiać dopasowany do ich indywidualnych potrzeb pakiet (na zasadzie modułu), który całkowicie pokrywa wszystkie sfery zakładowe w biznesie warsztatowym: prowadzenie zakładu, elektronika, technika, zabieganie o klienta oraz reklama. Z punktu widzenia kierowcy lub większego klienta niektóre propozycje AutoCrew są niezwykle atrakcyjne: np. moduł handlu pojazdami z konfiguratorem online dla nowych samochodów, korzystna cenowo i dostępna w całej Europie gwarancja długiej żywotności dla pojazdu, (z własnym numerem awaryjnym) wszystkie rodzaje finansowania i leasingu, gwarancja dla samochodów nowych i używanych, finansowanie napraw i kosztów asortymentu, serwis awaryjne 24h na dobę i gwarancja na koszty napraw dla samochodów użytkowych, serwis dla samochodów nowych z alternatywnych systemów dystrybucji albo (aktualna akcja w Niemczech) urządzenia nawigujące z sieci sklepów Aldi plus wbudowanie za ustaloną stałą cenę u najbliżej położonego partnera warsztatów AutoCrew.
Kompletne spektrum tych usług, ze wszystkimi ich zaletami i z możliwie najlepszym spożytkowaniem także w aspekcie regionalnym – są przedstawiane partnerom warsztatów przez siedmiu opiekunów systemu AutoCrew: wszyscy z nich to doświadczeni fachowcy z branży, których zadaniem jest optymalna porada
i opieka nad partnerami.
Z powodu konkurencji AutoCrew przywiązuje dużą wagę do jakości serwisu, profesjonalnego prowadzenia przedsiębiorstwa i jednolitego wizerunku partnerskich warsztatów. Wyniki AutoCrew na zawodach o “Najlepszy Warsztat Roku” to złoto w roku 2000; złoto, srebro i brąz w roku 2001; złoto w roku 2002 oraz brąz w roku 2003. Fundacja Warentest (testująca produkty w Niemczech) dała AutoCrew jesienią 2003 najlepszą możliwą ocenę – dobry – przy testach warsztatów z 40 firm z ośmiu systemów warsztatowych.
Radosław Grześkowiak Inter Cars S.A. Odpowiedzialny za sieć AutoCrew w Polsce.
Aby umocnić i rozbudować tę pozycję, rozszerzono ofertę serwisową AutoCrew, w połowie 2002 roku poddano partnerów sieci trudnemu testowi Dekra, poszerzono też kwalifikacje poprzez wspólne warsztaty. Około 50 polskich partnerów AutoCrew dzięki konsekwentnym zmianom serwisu w kwestii warsztatu, jakości i wyposażenia, osiągnęło wysoki poziom, porównywalny ze standardem profesjonalnych warsztatów zachodnioeuropejskich.
Wszystkie te wysiłki wymagały zainwestowania niemałych środków finansowych, dlatego wraz z początkiem roku wprowadzono opłatę systemową. Jednak połączenie tego z roczną rekompensatą bonusową za wydajne wykorzystywanie systemu centrali AutoCrew jest raczej niespotykane w branży. Ten sposób został zaaprobowany przez partnerów warsztatu, gdyż przy odpowiednim zaangażowaniu mogą ostatecznie zredukować koszty udziału w systemie do zera.
Centrala systemu AutoCrew stawia w przyszłości na wzmocniony serwis dla samochodów dostawczych jako wciąż poszerzającego się rynku; uwzględnia także wzbogaconą koncepcję pełnego serwisu AutoCrew Truck&Trailer dla obecnie około osiemdziesięciu partnerów samochodów dostawczych: rozszerzone spektrum usług (dwudziestoczterogodzinny system awaryjny, ubezpieczenie kosztów reparacji), jak również zapewnienie specjalnie do tego przeznaczonych fachowców, którzy opiekują się partnerami AutoCrew i wspierają ich. Z tego względu uzgodniona została teraz – w pierwszej linii dla niemieckiego rynku – strategiczna kooperacja z wiodącym w Europie sprzedawcą części do samochodów dostawczych Europart z Hagen.
Centrala systemu AutoCrew pomaga znanym przedsiębiorstwom z branży samochodowej. Są to w Niemczech tacy partnerzy przemysłowi, jak np. marki: Berga, Beru, Boge, Bosal, ATE, Eberspächer, EKG, Elring, FTE, GKN, Hella, Knecht & Mahle, Lemförder, Mann + Hummel, Pierburg, Pirelli, Shell, SKF, Stabilus, Textar, Valvoline, Varta, VDO i Sachs.
Wyznaczające kierunek rozwiązania AutoCrew
System opłat i premiowanie zapewniają wysoką jakość i szeroką ofertę serwisową
Centrala systemu AutoCrew wprowadziła wraz z początkiem 2004 roku do pełnego serwisu ZF Trading (Sachs Handel) system opłat: jedyne w swoim rodzaju jest w branży połączenie tego z wynagrodzeniem premiowym za wykorzystanie zakresu oferty. Jakość ma swoją cenę: aby tę wyróżniającą się pozycję umocnić i rozbudować – również międzynarodowo, podnosi się kwalifikacje AutoCrew, sprawdzane przez test warsztatów (Dekra), wprowadza się dalsze innowacje wspierające wydajność (np. włączenie partnera Aldi). Tym sposobem zakończone sukcesem wysiłki nie mogą obyć się bez udziału środków finansowych, dlatego opłata systemowa dla partnerów AutoCrew stała się nieunikniona. Ta kombinacja “Opłata i rekompensata” przyczynia się do wzmożenia efektywnego użytkowania oferty usługowej centrali systemu, ale jednocześnie powoduje przy tym wyraźny wzrost jakości całego systemu warsztatów. Przy odpowiednim zaangażowaniu każdy partner określa samodzielnie jego faktyczne koszty systemowe, a biorąc pod uwagę rekompensatę może je nawet obniżyć do zera.
Prowadzący interesy AutoCrew Thomas Bothe uważa, że koncepcja warsztatu z rekompensatą bonusową dla partnerów jest jedyna w swoim rodzaju w całej branży: im konsekwentniej czerpią partnerzy warsztatów z bogatej oferty usług, tym wyższa jest rekompensata na końcu roku, ale także całościowa jakość usług naszej sieci warsztatów.
Urządzenia do nawigacji Aldi – AutoCrew jako ogólnodostępny partner
Niemieccy partnerzy warsztatów AutoCrew biorą udział w szczególnie nowatorskiej akcji, która została rozpowszechniona dla szerszej liczby odbiorców poprzez milionowy nakład ulotek w połowie czerwca przez Discount Aldi: Aldi oferował GPS- urządzenie do nawigacji «Medion C-IQ» za 499,00 Euro, a warsztaty AutoCrew wzięły na siebie wmontowanie urządzenia za 49,00 Euro.
Klienci zgłaszali się do Auto Crew poprzez zamieszczony na opakowaniu urządzenia numer telefoniczny hotline oraz online, aby zainstalować urządzenie. Centrala systemu w Schweinfurcie informowała o najbliżej położonym zakładzie partnerskim za pośrednictwem Internetu, zakład jeszcze tego samego dnia nawiązywał kontakt z kupującym w celu ustalenia terminu. Także pozostałą część zlecenia (ustalanie terminów, zamówienie montażu względnie dodatkowych części) załatwiano automatycznie i kompleksowo przez Internet. Dla kierownika do spraw marketingu Elmara Bauera był to sukces na całej linii: “Jako warsztaty montujące dla Aldi partnerzy naszych warsztatów mogli wykazać, że nasz system jest nie tylko elastyczny lecz też niezawodny i efektywny. Jako partner serwisowy dla firm typu Discount prowadzących w ten sposób interesy, względnie innych sieci, które sprzedają akcesoria samochodowe drogą alternatywną lub innych klientów, którzy szukają szeroko rozpowszechnionego warsztatu samochodowego, spełniamy oczywiście odpowiednie warunki. Akcja Aldi spowodowała również wzrost jego renomy u kierowców i przysporzyła mu wielu nowych klientów, co jest niezwykle pomocne w trakcie rozmowy z innymi potencjalnymi szybkimi klientami”.
Ilona Przymuszała
Komentarze (0)