Targi, które są najważniejsze dla światowej branży techniki motoryzacyjnej, wracają we wrześniu br. jednorazowo w nowej odsłonie. Dyrektor Automechanika Frankfurt Olaf Musshoff przedstawił projekt tegorocznej edycji, która odbędzie się w formule hybrydowej pod nazwą Automechanika Frankfurt Digital Plus.
Z powodu problemów z podróżowaniem z różnych stron świata, jakie wciąż mogą mieć miejsce we wrześniu, targi stawiają przede wszystkim na udział firm europejskich i z Wielkiej Brytanii. Dlatego odbędzie się specjalna 3-dniowa (14-16 września) edycja z udziałem wystawców stacjonarnych oraz trwająca przez 2 tygodnie targowa platforma online. Podobnie będzie z odwiedzającymi branżystami, którzy będą mogli uczestniczyć w targach osobiście lub online.
Jak zwykle targi będą podzielone na 10 segmentów: Parts & Components – części zamienne napędu, podwozia i karoserii; Electronics & Connectivity – systemy elektroniczne i elektryczne; Diagnostic & Repair – wyposażenie warsztatów samochodowych; Accessories & Customizing – akcesoria samochodowe i tuning; Dealer & Workshop Management – projektowanie i zarządzanie salonami sprzedaży, warsztatami, stacjami benzynowymi, szkolenia, oprogramowanie komputerowe dla branży motoryzacyjnej; Car Wash & Care – myjnie i produkty do pielęgnacji auta, renowacja aut; Alternative Drive Systems & Fuels – alternatywne paliwa oraz systemy napędowe, nowoczesne technologie ładowania i tankowania; Mobility as a Service & Autonomous Driving – usługi mobilne, jazda automatyczna, zarządzenie flotą, leasing; Classic Cars – wszystko do renowacji klasycznych i stylowych samochodów, Body & Paint – wszystko, co dotyczy lakiernictwa samochodowego oraz specjalna sekcja dla przemysłu oponiarskiego Tires & Wheels.
W samym centrum terenów targowych będzie miała miejsce ekspozycja Future Mobility Park – wspólny projekt targów Automechanika i Hypermotion, gdzie dowiemy się o kierunku rozwoju motoryzacji, jak będą wyglądać pojazdy przyszłości, w jakie układy napędowe będą wyposażone i jak te zmiany wpłyną na nasze zachowanie w zakresie mobilności.
Po 3 latach od ostatniej edycji targów Automechanika Frankfurt, która miała miejsce w 2018 roku, cała branża z niecierpliwością czeka na możliwość spotkania się i przedstawienia oferty nowych produktów i technologii.
Aby maksymalnie ułatwić decyzję o uczestnictwie w targach i skrócić czas potrzebny na przygotowanie, wystawca, który zechce przyjechać do Frankfurtu, otrzyma gotowy pakiet stoiska, do wyboru 24 m2 lub 48 m2 z pełnym wyposażeniem: meble, miejsca do prezentacji, ekran LED do wyświetlania filmów o produktach firmy, oświetlenie, prąd, łącze internetowe, sprzątanie łącznie z dozownikami do dezynfekcji rąk. Koszt stoiska o pow. 24 m2 to 9900 euro, a stoiska o pow. 48 m2 – 16 900 euro. Wystawcy, którzy zechcą mieć indywidualną zabudowę, własną czy przygotowaną przez wykonawcę zewnętrznego, muszą zamówić minimum 40 m2 powierzchni.
Wystawcy stacjonarni będą mieli bezpłatny dostęp do platformy cyfrowej. Ta forma targów umożliwi spotkanie z tymi branżystami, którzy nie będą mogli pojawić się na targach osobiście. W ramach platformy dostępne będą połączenia wideo i rozmowy na żywo, nowe możliwości prezentacji firm i produktów, w tym transmisji na żywo w celu uzyskania jeszcze większego zasięgu oferty.
Firmy, które nie mogą lub nie chcą zaprezentować się fizycznie, mogą zostać wystawcą online. Koszt udziału wystawcy wirtualnego wynosi 5900 euro. Również dla prasy i mediów branżowych przewidziane jest wirtualne stoisko w cenie 850 euro. W przypadku rejestracji „wirtualnego wystawcy” jest to ostateczna deklaracja obowiązkowego udziału.
Na tegoroczne targi Automechanika Frankfurt Digital Plus firmy będą mogły zarejestrować się w charakterze wystawcy stacjonarnego lub wirtualnego od 28 maja br. na stronie targów www.automechanika.messefrankfurt.com.
Wszystkie umowy dotyczące lokalizacji stoisk, jakie firmy miały przyznane na rok 2021, przechodzą po podpisaniu aneksu na kolejną edycję targów Automechanika Frankfurt, która odbędzie się 13-17 września 2022 roku. Od 2022 roku targi wracają do dwuletniego cyklu w lata parzyste i – miejmy nadzieję – do wymiaru sprzed pandemii, z liczbą ok. 5 tys. wystawców z całego świata.
Tak jak w poprzednich latach Przedstawicielstwo Targów Frankfurt w Polsce przygotowało na wrzesień tego roku oferty wyjazdu na 3 dni targowe, z pełnym serwisem, w dwóch wariantach podróży do wyboru: samolotem lub wygodnym autokarem. W ramach oferty zagwarantowane są noclegi w 4-gwiazdkowym hotelu pod Frankfurtem, karta wstępu, katalog targowy, ubezpieczenie na czas podróży i pobytu oraz miła i profesjonalna opieka doświadczonego pilota. Szczegóły na stronie www.targifrankfurt.pl lub pod numerem +22 49 43 201.
Trzeba pamiętać również o pozostałych targach z rodziny Automechanika, które Messe Frankfurt organizuje w innych częściach świata. W tym roku zwracamy uwagę na targi cieszące się największym zainteresowaniem polskich wystawców. Kumulacja targów ze względu na pandemię nastąpi pod koniec tego roku:
- Automechanika Istanbul: 18-21 listopada
- Automechanika Shanghai: 24-27 listopada
- Automechanika Mexico: 1-3 grudnia
- Automechnaika Dubai: 14-16 grudnia.
Mimo pandemii koronawirusa, a może właśnie dzięki niej, rynek producentów OEM rośnie w siłę. Lęk przed zakażeniem się w środkach masowej komunikacji wywołał olbrzymi popyt na samochody używane. Wg Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w Polsce import używanych samochodów wzrósł na przestrzeni ostatniego roku o ponad 73%. To daje szansę na dalszy dynamiczny rozwój segmentu aftermarket i coraz większą liczbę polskich wystawców na targach Automechanika Frankfurt i na świecie.
Przedstawicielstwo Targów Frankfurt w Polsce
Komentarze (0)