Wydarzenia

ponad rok temu  17.12.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]

Stoisko firmy Turbojulita. Fot. Mirosław Giecewicz

Za nami 15-ta edycja targów Automechanika Shanghai. Pod kątem liczby gości, już od kilku lat jest to wydarzenie największe na świecie w branży motoryzacyjnej. W kwestii liczby wystawców - Szanghaj rywalizuje jedynie z Frankfurtem, choć słowo rywalizacja nie jest tu może właściwe, bo oba wydarzenia należą do tej samej rodziny.

Utrzymywanie przez lata tak ogromnego wydarzenia to dla jego organizatorów duże wyzwanie. - Patrząc na nasze 15-letnie doświadczenie, muszę powiedzieć, że targi rozwijają się wraz ze stale zmieniającą się branżą motoryzacyjną. Nasza pozycja na rynku pozostaje silna również z tego powodu, że staramy się stworzyć jeszcze więcej nowych możliwości w różnych aspektach dla wszystkich uczestników – mówi Fiona Chiew, zastępca dyrektora generalnego Messe Frankfurt (HK) Ltd. Tegoroczna edycja zdominowana była oczywiście przez motoryzację jutra, a więc elektromobilność. Ale to nie jedyny widoczny trend. Na targi, co było efektem nowych tematycznych stref wystawienniczych, przybyło w tym roku więcej firm finansowych, ubezpieczeniowych, instytutów badawczych czy startupów. To ważny element każdej inwestycji czy innowacji.

W targach (3-6 grudnia, Szanghaj) wzięło udział 159 728 uczestników, a więc aż o ponad 9 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Wzrosła też liczba wystawców – z 6269 w 2018 roku do 6590 w roku ubiegłym. Nie mogło być inaczej – targi odbyły się też na większej powierzchni. Było to 360 tysięcy metrów kwadratowych – w 2018 roku 350 tysięcy.

Z Polski w targach wzięło udział dziewięć firm. Były to Autodiagger, Denckermann, Exeon, Kampol, Tasotti, Troton, Turbojulita, Unimot, Union Parts.

Dużym zainteresowaniem gości cieszył się znany już z poprzednich edycji sektor "mobilności jutra", gdzie prezentowano innowacje w zakresie elektromobilności, technologii inteligentnych pojazdów, łączności samochodowej. Inne obszary, które okazały się niezwykle popularne wśród uczestników, to m.in. sektor "Customising", gdzie gościom oferowano możliwość zaprojektowania warsztatu marzeń - dostosowania do indywidualnych potrzeb w zakresie wyposażenia wnętrza, wyglądu zewnętrznego, ale też kwestii biznesplanu. Targowi goście chętnie zaglądali do strefy sportów motorowych. Pozostałe sektory z niezmiennie dużą liczbą odwiedzających to m.in. części i komponenty, elektronika, akcesoria, naprawa i konserwacja oraz REIFEN (strefa oponiarska). Równolegle z wystawą odbywało się łącznie 65 wydarzeń towarzyszących. Wiele z nich otrzymało bardzo dobre recenzje uczestników. Prezentowano globalne i lokalne zmiany rynkowe, analizowano trendy w całym łańcuchu dostaw w branży motoryzacyjnej. Debiutowały w tym roku nowe spotkania tematyczne, poświęcone m.in. lakiernictwu czy finansowaniu inwestycji w motoryzacji.

Wiele nowych wydarzeń towarzyszących, odzwierciedlających kluczowe trendy w zakresie targów, zostało również w tym roku po raz pierwszy przyjętych z zadowoleniem, takich jak debiutanckie Mistrzostwa Świata w dziedzinie farb i lakierów, Jutrzejsza Konferencja Technologii Usług i Mobilności, China Auto Dealer Supply Chain and Financial Innovation Summit 2019 oraz Międzynarodowe Sympozjum Branży Nadwoziowej (IBIS) Chiny 2019, by wymienić tylko kilka z nich. Ponadto od uczestników otrzymano wiele pozytywnych opinii.

Organizator targów w oficjalnych komunikatach wielokrotnie podkreśla, że na to wydarzenie często powracają firmy, które z różnych powodów – po pierwotnej obecności - zrezygnowały z udziału w kolejnej edycji. W tym roku taki powrót odnotowały Aisin, Blue-Point, Bosch, BPI, Brembo, Carzone, Casstime, China Changan, Continental Automotive, ContiTech, CRRC, Delphi, DENSO, EURO REPAR, FAWER, Jauto, Launch, Magneti Marelli, MAXIMA, Michelin Lifestyle, MOTUL, SAIC MOTOR, SATA, Valeo, Wanan i ZF. Debiutowały natomiast takie firmy jak Bangbang, CATARC, CELETTE, DOUBLE COIN, FAW-Volkswagen, Hitachi Chemical, Huasheng, Knorr-Bremse, Sinopec Lubricant, SMVIC, SUNFULL i TRIANGLE.

Z całego świata

Wystawcy zjechali do Szanghaju z 46 państw z całego świata (o 4% więcej niż rok temu). Debiutowały firmy z Kazachstanu i Makau. Po przerwie na wystawę wrócili przedsiębiorcy z Białorusi, Litwy i Arabii Saudyjskiej. W tym roku funkcjonowało 19 pawilonów krajowych, w tym oczywiście polski. Pozostały reprezentowały Francję, Niemcy, Hong Kong, Indie, Indonezję, Włochy, Japonię, Koreę, Malezję, Bliski Wschód, Pakistan, Singapur, Hiszpanię, Tajwan, Tajlandię, Turcję, Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone.

GALERIA ZDJĘĆ

Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]
Automechanika Shanghai 2019 z polskim pawilonem [GALERIA]

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony