Targi Autopromotec są organizowane bezpośrednio przez stowarzyszenia takich organizacji, jak AICA – włoskie stowarzyszenie producentów sprzętu warsztatowego i Federpneus – włoskie stowarzyszenie dilerów opon. A to oznacza dla wystawców jedno. Impreza powstała bezpośrednio dzięki inicjatywie producentów (producentów opon oraz wyposażenia warsztatów), aby pozyskać ich klientów (dealerów). Autopromotec odbywa się zawsze w lata nieparzyste, natomiast Automechanika w lata parzyste. Ale te dwie imprezy bardzo się różnią ze względu na formułę organizacyjną, która pozwala wystawiać się w Bolonii tylko producentom. Tegoroczna edycja targów potwierdza też pewną prawidłowość. Autopromotec narodziły się w 1963 roku w Bolonii jako krajowa wystawa producentów nowych i zregenerowanych opon oraz wyposażenia. Dekadę potem w imprezie zaczęli uczestniczyć producenci sprzętu warsztatowego i targi w Bolonii poczęły nabierać międzynarodowego charakteru. Z imprezy na imprezę targi przyciągały coraz więcej zwiedzających oraz wystawców. Podczas wystawy w 2003 roku został pobity rekord: 936 stoisk na powierzchni wystawowej 100 tys. m kw. odwiedziło ponad 83 tysiące gości, z czego 13 tys. z nich pochodziło z ponad stu krajów z całego świata. Tegoroczna edycja przyciągnęła 103,6 tys. gości, z czego 18,5 tys. z nich przybyło spoza Włoch, co oznacza przyrost tych ostatnich o 11 proc. w porównaniu z edycją 2009.
Kluczem do sukcesu tej międzynarodowej imprezy jest specjalna formuła wydarzenia, podczas którego mogą wystawiać się jedynie producenci, co pozwala uniknąć dublowania się produktów na stoiskach. Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne Autopromotec w Bolonii, które odbyły się teraz po raz 24 (targi organizowane są co dwa lata), przyciągnęły liczną reprezentację polskiej branży oponiarskiej. W Bolonii nie zabrakło oczywiście firmy Handlopex SA, która jest na naszym rynku dystrybutorem ogumienia Matador, a od niedawna także Diplomat. Ta ostatnia marka opon produkowana jest w fabrykach Goodyeara. Po raz czwarty z rzędu prezentowała swą ofertę firma ARCOM z Rzezawy (k. Bochni). To znany producent systemów wysokiego składowania opon i lekkich konstrukcji metalowych dla branży motoryzacyjnej i logistycznej.
- W Bolonii pokazywaliśmy cztery systemy do składowania opon osobowych i ciężarowych. Wiedzieć też trzeba, że wszystkie nasze produkty są dziełem 80-osobowej załogi i aż 95 % asortymentu znajduje klientów poza granicami kraju. Uczestniczymy w przetargach dla najważniejszych firm oponiarskich, bo też jesteśmy jedną z trzech najważniejszych firm europejskich – informuje Barbara Kwiecińska, export manager na rynki Włoch i Hiszpanii. Tegoroczna edycja Autopromotec cieszy wzrostem powierzchni wystawienniczej. 150 tys. m kw. to niebywały sukces organizatorów. Na prawie 1,5 tys. wystawców aż 37% stanowili producenci spoza Włoch. W komunikatach prasowych podkreśla się bezprecedensową frekwencję firm z Niemiec (101 wystawców), Chin (69 wystawców), USA (51 wystawców) i Wielkiej Brytanii (41 wystawców). W kilkunastu halach swe stoiska znaleźli dostawcy opon i urządzeń do ich serwisowania, producenci części zamiennych, osprzętu do serwisowania i diagnostyki pojazdów, wreszcie napraw i pielęgnacji karoserii samochodowych. Na tegorocznych targach Autopromotec w Bolonii firma Sicam odegrała jedną z ważniejszych ról wśród wszystkich producentów urządzeń serwisu ogumienia.
- Na blisko 400 m kw. zaprezentowano wiele znanych urządzeń, ale najważniejszym wydarzeniem było zaprezentowanie dwóch nowych modeli wyważarek: SBMV 760 oraz SBM 260 – informuje Tomasz Szefner z firmy Auto Service Equipment ze Skwierzyny, która jest wyłącznym dystrybutorem produktów włoskiej firmy. - Urządzenia te wprowadzają nowy design wyważarek oraz niewątpliwie nową jakość, bo gwarantują skrócony do 5 sekund cykl wyważania. Niewątpliwie równie ważnym wydarzeniem dla klientów naszej firmy była połączona z targami uroczystość otwarcia nowego budynku firmy Sicam. Na 16 tys. m kw. firma Sicam skoncentrowała swoją produkcję, dział marketingowy i zarządzania, pokazując jednocześnie wszystkim swoim klientom, że całkowicie odcina się od pokusy rozwoju produkcji w krajach Dalekiego Wschodu. To ważne wydarzenie zaszczycili swą obecnością dystrybutorzy firmy z blisko 75 krajów na świecie. 24. Targi Autopromotec to także specjalna strefa dla branży producentów i serwisantów pojazdów przemysłowych i ciężarowych (Industrial Vehicles and launches the Autopromotec Industrial Vehicles Service). Ta nowa inicjatywa przyciągnęła aż 744 firm, czyli co drugiego uczestnika imprezy. Stoiska takie były anonsowane w specjalnym przewodniku.
- Nowa inicjatywa pokazuje znaczenie transportu drogowego dla sektora Automotive Aftermarket. Prognozy przewidują bowiem wyraźny wzrost w ciągu najbliższych kilku lat kosztów konserwacji i napraw w sektorze samochodów ciężarowych i budowlanych – przemawiał podczas otwarcia Autoprotec Renzo Servadei, prezes Targów Autopromotec. - Chcemy udzielić konkretnej pomocy wszystkim na rynku wtórnym, którym zależy na podejmowaniu działań sprzyjających rozwoju kontaktów i którzy szukają rozwoju nowych możliwości biznesowych i znacznych efektów synergii.
Naprzeciw tym tendencjom wychodzą anonsowane podczas Autopromotec nowości z dziedziny diagnostyki. Tu warto wymienić produkt firmy TEXA. Twinprobe to nowe urządzenie do wykonywania pomiarów typu analogowego i cyfrowego oraz pełnego zakresu testów diagnostyki tradycyjnej. To, co wyróżnia Twinprobe, to fakt, że ten daje możliwość wykonania pełnej diagnostyki wielomarkowej i jest w stanie komunikować się zarówno z samochodami osobowymi, jak i motorami, skuterami, quadami i pojazdami wodnymi; wreszcie z samochodami dostawczymi, ciężarowymi oraz autobusami i maszynami rolniczymi. Podczas tegorocznej edycji targów dało się zauważyć szczególnie dużo stoisk firm zajmujących się szeroko pojętym serwisem opon przemysłowych. Zwyżka cen kauczuku i ropy naftowej każe wszystkim użytkownikom ciężkiego sprzętu budowlanego zatroszczyć się o stan bieżnika opon OTR. Ciekawostką była oferta firmy MONARCH, która prezentowała kompaktowej wielkości urządzenie do wulkanizacji poza obiektem serwisu. Zasilany 12-woltowym akumulatorem zestaw mieści się spokojnie w… bagażniku samochodowym. Wyróżnione specjalnym logo Autopromotec Industrial Service stoiska wzbogaciła konferencja (26 maja), w której głos zabrali specjaliści z katedr uniwersyteckich i prasy branżowej. Podobną rolę odegrała dyskusja w ramach AutopromotecEDU. Większość tematów poświęcona była konkretnym wydarzeniem międzynarodowym i spotkanie w większym gronie stało się okazją do debaty nad kondycją rynku motoryzacyjnego. Organizator oczywiście poinformował już o terminie kolejnej edycji targów (22-26 maja 2013 roku).
Komentarze (0)