To w wielkim skrócie lepszy komfort jazdy, płynność i stateczność przy skręcaniu. To system amortyzatorów o zmiennej charakterystyce, które pozwalają na dostosowanie twardości zawieszenia pojazdu do zmieniających się warunków drogowych lub wybranych trybów pracy. AVS (Adaptive Variable Suspension) wspomaga działanie funkcji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy, ograniczając ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu. W standardzie takie zawieszenie mają m.in. Lexusy GS F i RC F.
W Lexusach jest siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności, między innymi przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu. Elektroniczny układ sterujący nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół. Wykorzystując szereg czujników – między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości – zawieszenie AVS poprawia komfort jazdy i stateczność prowadzenia, w szczególności na nierównych nawierzchniach czy przy skręcaniu. W najnowszym wydaniu AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.
Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód doskonale trzyma się obranego toru jazdy, przechyły nadwozia są zminimalizowane, a pasażerowie mogą rozkoszować się płynną i komfortową jazdą.
W każdym z trybów jazdy czy to ECO, NORMAL czy SPORT S najważniejszy jest komfort podróżowania i stateczność prowadzenia w każdych warunkach drogowych, bez względu na stan nawierzchni. W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów.
Komentarze (0)