Lakiernictwo i blacharstwo

7 miesięcy temu  25.04.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Axalta angażuje się w zrównoważoną przyszłość

Zrównoważony rozwój był kiedyś modnym hasłem. Pojawiało się ono w raportach rocznych i dawało akcjonariuszom poczucie, że firma, w której mają udziały, robi coś pozytywnego. Zrównoważony rozwój nie zawsze był zgodny ze strategią firmy – raczej znajdował się gdzieś z boku. Dziś sytuacja wygląda inaczej. To solidny, transformacyjny model biznesowy, który znajduje się w centrum działalności, jest zgodny ze strategią firmy i zapewnia zróżnicowanie na rynku.

Badanie przeprowadzone w 2022 r. wykazało, że 59% dyrektorów największych firm na świecie potwierdziło, że ich firmy stosują bardziej zrównoważone materiały, a kolejne 59% stwierdziło, że zwiększają efektywność energetyczną. Badanie McKinsey wykazało, że marki z bardziej zrównoważonymi produktami w swoim portfolio cieszą się większą lojalnością klientów niż marki z mniej zrównoważoną ofertą. Badanie PwC z 2022 r. wykazało, że produkty oferowane jako zrównoważone sprzedawały się 2,7 razy szybciej niż te, które do tej grupy nie należały.
Nic więc dziwnego, że w 2022 r. 96% wiodących światowych firm, w tym Axalta, raportowało o zrównoważonym rozwoju. 
– Zrównoważony rozwój nie jest już amorficznym, pustym hasłem, które pojawia się w prezentacjach tylko po to, by zrobić wrażenie. To namacalny, znaczący i szczerze mówiąc niezbędny element udanej strategii biznesowej – podkreśla Fabien Boschetti, sales vice president Axalta Refinish w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. – W firmie Axalta zawsze poważnie traktowaliśmy nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Niedawno zostaliśmy uznani przez „Newsweek” za jedną z najbardziej ekologicznych firm w Ameryce w 2024 r. Nasze nieustanne zaangażowanie nie kończy się na zrównoważonych innowacjach produktowych i technologicznych, odpowiedzialnej produkcji czy etycznych praktykach biznesowych. Przede wszystkim patrzymy na to, co możemy zrobić, aby pomóc naszym klientom osiągnąć ich cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Axalta Refinish posiada bogate portfolio ekologicznych produktów, oferuje innowacyjne rozwiązania i kompleksowe wsparcie w ramach kampanii BELEAF, która ma na celu wspieranie klientów na rzecz lepszego jutra. 
– Jesteśmy niezłomni w działaniach mających na celu zmniejszenie wpływu na środowisko. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku – mówi Boschetti. 
Serwisy blacharsko-lakiernicze w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) stoją przed kilkoma coraz bardziej złożonymi wyzwaniami: ograniczeniem kosztów, zmniejszeniem wpływu na środowisko i lepszym wykorzystaniem zasobów.
– Uważamy, że naszym obowiązkiem wobec klientów jest dostarczanie rozwiązań pozwalających sprostać stawianym im wyzwaniom. Dlatego wychodzimy naprzeciw ich potrzebom z bogatym portfolio zrównoważonych rozwiązań pod szyldem BELEAF – dodaje Boschetti.
Axalta opracowała wysoko wydajne produkty, których podstawą jest zrównoważony rozwój. Opatentowana technologia Fast Cure Low Energy, oferowana przez trzy marki premium: Cromax, Spies Hecker i Standox, zmniejsza emisje, zużycie energii – energii elektrycznej nawet o 49% i gazu nawet o 57% – oraz materiałów nawet o 25%. Technologia ta wykorzystuje temperaturę i wilgotność otoczenia do przyspieszenia suszenia. Skraca to czas procesu o połowę, bez utraty jakości.
Firma zainwestowała w najnowocześniejsze narzędzia i zrównoważone praktyki, jednocześnie szukając sposobów na poprawę własnej wydajności ekologicznej. Boschetti zaznacza: – Od optymalizacji urządzeń po opracowanie produktów, innowacyjne rozwiązania są naszym nieodłącznym partnerem w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Axalta Irus jest tego idealnym przykładem. To najlepszy w swojej klasie, kompleksowy, oparty na chmurze proces cyfrowego zarządzania kolorami, który wprowadziliśmy w 2023 r. To prosty proces: zeskanuj, dopasuj, wymieszaj.
Jak dodaje, zrównoważony rozwój nie jest już pobocznym tematem – wymaga zaangażowania, czasu i poświęcenia. – I choć często za bardzo skupiamy się na negatywnych aspektach, istnieją pozytywne wyniki globalnych inicjatyw, które zostały wdrożone w ciągu kilku ostatnich lat. Na przykład w Carbon Neutral Cities Alliance jest ponad 20 miast, które dążą do zminimalizowania emisji gazów cieplarnianych o 80% do 2050 r. Zatem nawet jeśli jako firma robisz tylko małe kroki w stronę zrównoważonego rozwoju, jest to pozytywna zmiana w kierunku lepszego i bardziej zrównoważonego modelu biznesowego – podsumowuje Boschetti.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony