Firma Kartel powstała w 1983 roku. Założył ją Jan Biedrzycki, absolwent Politechniki Opolskiej. Dzięki prowadzeniu stacji obsługi pojazdu, a także autoryzacji FIATA PHU Kartel, z jednoosobowej firmy stał się jedną z prężniejszych firm w powiecie opolskim. Właściciele jednak wciąż nie byli usatysfakcjonowani działaniem warsztatu lakierniczo-blacharskiego. W 2005 roku, w trosce o podwyższenie standardu obsługi swoich klientów, zdecydowali się na zakup nowoczesnej ramy naprawczej. Wśród wielu oferowanych produktów znalazła się oferta firmy AUTOROBOT, reprezentowana przez Jana Sobańskiego z Kobyłki. Po prezentacji urządzeń podczas helsińskich mistrzostw świata “Word Skills Competition” w Finlandii, a także rozmowach z innymi zainteresowanymi z Grecji, Norwegii, Węgier i Chin, właściciele firmy zdecydowali się wyposażyć swój warsztat w nowoczesną ramę naprawczą B-20 marki Autorobot.
Jan Biedrzycki tak argumentuje swoją decyzję: Osadzenie pojazdu na ramie trwa około 10 min i nie wymaga od blacharza dużego wysiłku fizycznego. Po osadzeniu na ramie dokonujemy pomiaru nadwozia lub podwozia samochodu w zależności od potrzeb, a uzyskane wyniki porównujemy z kartami pomiarowymi zawartymi w bazie Autorobota. Blacharz tworzy w ten sposób zwymiarowany rysunek techniczny pojazdu. Oględziny powypadkowe pojazdu dokonywane są w 100 proc. wizualnie – widać nawet małe odkształcenia maski, błotnika, drzwi. Nie widać natomiast przesunięcia punktów bazowych pojazdu, czyli np. mocowania wahacza, mocowania osi tylnej, czyli tych, które wpływają na precyzyjne określenie czasu naprawy. Zrobienie pomiaru powoduje, że widać dokładnie jak są położone punkty bazowe po wypadku, a porównując ich lokalizację z kartą pomiarową widzimy dokładnie, w którą stronę i o ile należy ciągnąć, czy pchać dany element. Uzyskany raport pomiarowy wskazuje czy blacharzowi trzeba dać dodatkowy czas na naprawę niewidocznych gołym okiem przesunięć oraz stanowi wytyczne dla osoby wykonującej kosztorys naprawy. Przełomem w rozwoju firmy Jana Biedrzyckiego był właśnie zakup ramy naprawczej, dzięki której mógł znacząco podnieść jakość oferowanych usług. Naprawa na B20 minimalizuje czas naprawy, a maksymalizuje zyski.
Wywiad przeprowadziła Karolina Bąk
Komentarze (0)