Terminalizacja ma na celu upowszechnienie płatności bezgotówkowych poprzez zwiększenie dostępności sieci akceptacji na terenie całego kraju
Wciąż wahasz się, czy terminal płatniczy sprawdzi się w Twojej firmie? Z każdym dniem powiększasz ryzyko zniechęcenia zmotoryzowanych, a w rezultacie – spadku renomy swej placówki. Analitycy rynku są pewni, że gdzie jak gdzie, ale w takich punktach usługowych jak warsztat samochodowy panuje dziś największy deficyt rozwiązań gwarantujących klientom dokonywanie płatności bezgotówkowych.
Odsetek warsztatów samochodowych akceptujących płatności kartą nadal wynosi u nas kilkanaście procent wśród przedsiębiorców, którzy mają kasy fiskalne, ale sytuacja dynamicznie się zmienia. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że tendencja stałego wzrostu liczby i wartości transakcji bezgotówkowych jest nader pewna, skoro już jedna trzecia obywateli deklaruje, że używa popularnego plastiku podczas zakupów stacjonarnych. Rozwój nowych technologii w branży finansowej otwiera nowe możliwości, a Polacy z pewnością wybiorą warsztaty, w których udogodnienie w postaci płatności kartą lub telefonem jest standardem, gdyż Polska jest jednym ze światowych liderów płatności zbliżeniowych. Już pod koniec ubiegłego roku ponad 80 proc. transakcji kartami Mastercard dokonywanych było w ten sposób.
Wciąż wahasz się, czy terminal płatniczy sprawdzi się w Twojej firmie? Akcja terminalizacji, kierowana do małych i średnich przedsiębiorstw, pomoże Ci w podjęciu tej decyzji. Realizowana w ramach programu „Polska Bezgotówkowa” umożliwia, po spełnieniu kilku kryteriów, obsługę transakcji bezgotówkowych bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, a odkąd Polskie ePłatności przystąpiły do Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego, przyjmowanie płatności bezgotówkowych przez przedsiębiorców z branży automotive może być zupełnie bezpłatne.
Jak potężnym narzędziem marketingowym dla przedsiębiorców są programy lojalnościowe, wie każdy działający w branży motoryzacyjnej. Zadowolony klient to lojalny klient, a ten jest niezwykle cenny dla każdego warsztatu, dlatego warto budować i wzmacniać jego lojalność poprzez regularne nagradzanie. Taką możliwość daje terminal płatniczy. Najłatwiejszym sposobem jest możliwość nagradzania kuponami drukowanymi na potwierdzeniach transakcji. Określony przez właściciela sklepu procent rabatu na zakupy lub nagroda rzeczowa podczas kolejnej wizyty w placówce bądź w określonych godzinach czy po uzbieraniu określonej liczby punktów – wszystko z możliwością samodzielnego definiowania z poziomu logowanej Strefy Klienta. Jest to najłatwiejsze narzędzie marketingowe, a zarazem najbardziej efektywne kosztowo.
Na pewno warto rozważyć instalację terminali w warsztatach i myjniach samoobsługowych. Oferta urządzeń jest bardzo szeroka, dlatego też wielu przedsiębiorców zastanawia się, który będzie najlepszy w ich warsztacie. Może taki, który nie dość, że nie obciąża finansowo, to jeszcze… zarabia? Brzmi to niewiarygodnie, ale to kolejny argument, by już nie zwlekać z decyzją i jeszcze w szczycie sezonu turystycznego uprzedzić konkurencję. Oprócz oczywistych korzyści z umożliwienia klientom dokonywania płatności kartą i zwiększania obrotów, posiadając terminal płatniczy, można dodatkowo zarabiać na usługach, jakie oferuje jego oprogramowanie.
– Dzięki rozszerzonej ofercie współpracy możesz zaoferować swojemu klientowi m.in. usługę DCC, potocznie zwaną „minikantorem”, która umożliwia obcokrajowcom dokonywanie płatności w walucie swojego kraju i uniknięcie przez to podwójnego przewalutowania – mówi Grzegorz Łapiński, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży Polskich ePłatności.
Takie rozwiązanie oferują Polskie ePłatności, jeden z największych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych i aktywny uczestnik w programie „Polska Bezgotówkowa”. Odtąd posiadacz karty płatniczej będzie znał kurs wymiany waluty i ostateczną kwotę zakupu w momencie przeprowadzania transakcji na terminalu płatniczym. Daje to przejrzystość transakcji, a dodatkowo Polskie ePłatności gwarantują najkorzystniejsze przewalutowanie. Najważniejsze w usłudze DCC jest to, że może obniżyć koszty akceptowania kart zagranicznych nawet do zera!
Jeszcze się wahasz?
Polskie ePłatności zostały powołane w styczniu 2010 roku i szybko osiągnęły pozycję lidera rynku. Firma nadal dynamicznie rośnie, oferując małym i średnim przedsiębiorcom nowoczesne rozwiązania płatnicze, działając praktycznie w Twoim sąsiedztwie. Dzięki autorskim rozwiązaniom proponowanym przez PeP, każdy punkt handlowy czy usługowy może pokusić się o własny program lojalnościowy. A odkąd ruszył program terminalizacji, czyli „Polska Bezgotówkowa”, kierowany do małych i średnich przedsiębiorstw, dużo łatwiej osiągnąć pozycję lidera płatności bezgotówkowych bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Dla tych, którzy jednak nie spełnią kryteriów programu Polska Bezgotówkowa, Polskie ePłatności przygotowały równie atrakcyjną ofertę.
– Firmy działające w branży motoryzacyjnej na pewno zainteresuje też nasza oferta specjalna dla nowych klientów Polskich ePłatności, którzy jednocześnie zdecydują się na założenie rachunku firmowego Partner w Alior Banku. Terminal płatniczy + rachunek firmowy na korzystnych warunkach to duet, który wyjątkowo się opłaca. Warto wspomnieć też o takich zaletach jak integracja terminala z kasą firmową czy możliwość finansowania bieżących potrzeb firmy nawet do 500 tys. zł. Wybierając pakiet rozwiązań biznesowych, nie tylko obniżasz koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, ale zyskujesz znacznie więcej – dodaje Grzegorz Łapiński.
Graj fair i bądź spokojny
Na koniec dygresja. Zdecydowanie łatwiej egzekwować reżim finansowo-skarbowy (podatkowy) w niewielkim warsztacie, nawet gdy punkt przyjęcia klienta ograniczyć do… terminala płatniczego. Dzięki takiemu urządzeniu na pewno łatwiej wznieść się na wyższy poziom kultury realizacji zapłaty za wykonane usługi, gdy to nie mechanik w zastępstwie właściciela przystanie na propozycję zapłaty… do ręki. Płatność bezgotówkowa to transparentny, czytelny wizerunek firmy. Konsumenci docenią nowy standard. Konkurencja? Bądź pewien, że czas działa na Twoją korzyść, o ile tylko będziesz pionierem płatności bezgotówkowych na lokalnym rynku usług motoryzacyjnych. Tym bardziej warto podjąć decyzję, która zostanie odczytana jako wyzwanie rzucone innym. Kto gra nie fair, tego na pewno zweryfikują zmotoryzowani, a terminal płatniczy bez wątpienia może odegrać w tym niebagatelną rolę. Wszak nie od dziś właściciele legalnie działających warsztatów narzekają na mechaników pracujących w szarej strefie. Akceptacja płatności kartą, w tym płatności zbliżeniowych, pomoże zweryfikować otoczenie biznesowe Twojej firmy.
Komentarze (0)