Duża waga, słaba odporność na działanie korozji oraz średnie wytrzymałość warstwy antypoślizgowej – to podstawowe wady stalowych bębnów rolek hamulcowych stosowanych na stacjach kontroli pojazdów. Rozwiązaniem tych problemów jest zastosowanie bębnów kompozytowych, które od teraz zamówić można w firmie WSOP.
Technologia kompozytowa to absolutna nowość w konstruowaniu bębnów rolek hamulcowych, swoim klientom nie proponowała jej do tej pory żadna polska firma. Tymczasem doświadczenia użytkowników w Europie Zachodniej pokazują, że tego typu konstrukcja rozwiązuje wiele podstawowych problemów, z jakimi do tej pory borykali się użytkownicy bębnów stalowych.
- W trakcie eksploatacji tradycyjnych konstrukcji uderzenia lub deformacje powodują powstawanie mikropęknięć w poszyciu, przez które stopniowo przenika woda, doprowadzając do korozji i ubytków – wyjaśnia Aleksander Kampka, kierownik serwisu WSOP. - Bęben kompozytowy zbudowany jest z materiałów obojętnych na działanie większości substancji spotykanych na stacjach kontroli czy serwisach pojazdów (woda, oleje, sól drogowa, itp.). W tym zakresie współpracujemy z francuską firmą Createch Composites.
Budowa bębna kompozytowego:
- oś stalowa – rdzeń bębna z jednej strony zakończony jest sworzniem, z drugiej kołnierzem;
- kompozytowa struktura – decyduje o wytrzymałości bębna. Zaprojektowana tak, aby przenosić siły powstające przy najeździe na urządzenie rolkowe i podczas hamowania;
- warstwa antypoślizgowa – substancja o wyjątkowych właściwościach mechanicznych i wysokiej odporności na zużycie. Technologia ta zyskała aprobatę francuskiej organizacji UTAC.
Bębny kompozytowe | Bębny stalowe | |
Waga | 17 kg | 50 kg |
Odporność na korozję | Tak | Nie |
Wytrzymałość poszycia | Znakomita | Średnia |
Gwarancja | Nawet do 30 miesięcy | Brak |
Więcej na: www.wsop.pl
Komentarze (0)