Hella wraz z Adamem Klimkiem będzie doradzać i edukować kierowców, informując o ich prawach dotyczących serwisowania samochodów.
Akcja Bezpieczny Warsztat to kampania organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, której celem jest pomoc i doradztwo w rozważnym, a także oszczędnym serwisowaniu samochodów. Pomysłodawcom zależy również na tym, by informować o możliwości naprawiania i serwisowania auta poza autoryzowanymi serwisami bez utraty gwarancji. Wszystko dzięki rozporządzeniu Komisji Europejskiej z 2011 roku – GVO (Gruppen Freistellungs Ver Ordnung)/MV BER (Motor Vehicle Block Exemption Regulation).
– Na naszym rynku zauważalne jest lobby koncernów samochodowych, które narzuca konieczność używania produktów danego producenta, co powoduje straty w portfelach kierowców – mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu zarządzania produktem i marketingu Hella Polska. – Jako producent i dostawca części z przyjemnością wzięliśmy udział w akcji, która wpisuje się w naszą misję. Od wielu lat wspomagany pracowników niezależnych warsztatów oraz serwisów, organizując dla nich szkolenia, jesteśmy również organizatorami akcji dla kierowców dotyczących bezpieczeństwa na drogach.
Przywoływane rozporządzenie umożliwia kierowcom, nawet w okresie obowiązywania gwarancji, stosowanie części zamiennych innych producentów oraz serwisowanie pojazdów w niezależnych warsztatach, bez utraty jej ważności. Dla zachowania gwarancji ważne jest:
- serwisowanie pojazdu zgodnie z zaleceniami producenta samochodu,
- dokonanie odpowiedniego wpisu w książce serwisowej,
- zastosowanie części co najmniej porównywalnej jakości,
- wystawienie faktury za części i przeprowadzony serwis.
Gwarancja udzielana przez producentów samochodów nie może być warunkowana wykorzystywaniem do napraw części z logo producenta samochodu, tzw. powszechnie oryginalnych; nie może być także warunkowana serwisowaniem i przeglądami w ASO.
Komentarze (0)