- To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych – stwierdził Randy Sumner, dyrektor globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi Packard Electrical/Electronic Architecture. - Wiedza i doświadczenie Delphi w globalnej inżynierii, testowaniu i produkcji, połączone z opatentowaną technologią bezprzewodowego transferu energii WiTricity, plasują nas na unikalnej pozycji, umożliwiającej wprowadzenie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych do rzeczywistości. Sumner stwierdził również, że system ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie. Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W – co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością, z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.
- Ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu czy na wyznaczonym miejscu parkingowym – stwierdził Giler. - Wysoko wydajne, bezprzewodowe technologie transferu energii WiTricity są idealnie dostosowane do ładowania samochodów, a nasza współpraca z Delphi pomoże w szybkim wykorzystaniu tych technologii przez producentów pojazdów i w stworzeniu odpowiedniej infrastruktury na całym świecie.
- Delphi może przenieść technologie z laboratoriów na drogi, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie w dziedzinie integracji systemów E/E, globalny zasięg swoich projektów inżynierskich i produkcji oraz poprzez zastosowanie komponentów wysokiej mocy, zaprojektowanych specjalnie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych, zarówno tych produkowanych dzisiaj, jak i samochodów przyszłości – dodał Sumner. - Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek. Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.
Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną do samochodów elektrycznych, która mieści się wygodnie w bagażniku pojazdu. To urządzenie jest wyposażone w przyjazny dla użytkownika system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży. Ładowarka ta może także być w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.
Komentarze (0)