Saab poszerzy gamę ekologicznych silników, prezentując najnowszą jednostkę z serii BioPower podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
Koncepcyjny BioPower 100 jest pierwszym seryjnie produkowanym silnikiem napędzanym w 100 proc. bioetanolem (E100). Efektem są osiągi, jakich nigdy wcześniej nie uzyskał seryjny samochód napędzany tym paliwem.
Będący ewolucją modelu Saab 9-5 model SportKombi, najnowszy pojazd koncepcyjny BioPower, jest demonstracją ogromnego potencjału bioetanolu. Dzięki połączeniu doświadczeń Saaba w zakresie turbosprężania z zastosowaniem wysokooktanowego paliwa E100, zoptymalizowany silnik 2.0 z modelu 9-5 osiąga moc maksymalną 300 KM. Jest to możliwe dzięki modyfikacjom wprowadzonym w systemie zarządzania silnikiem i elementach wewnętrznych. Wyższy stopień sprężania pozwala osiągnąć wyższe ciśnienie doładowania. Wyjątkowo wysoka moc 150 KM na litr pojemności skokowej wskazuje właściwe proporcje przyszłości dla mniejszych, ale mocnych silników, które jednocześnie staną się oszczędniejsze.
Ogromną moc uzupełnia wysoki moment obrotowy wynoszący aż 400 Nm, co sprawia, że silnik zachowuje się jak wolno ssąca jednostka benzynowa o pojemności skokowej 4,0 litrów. Widać to w doskonałych osiągach – koncepcyjny Saab 9-5 BioPower 100 przyspiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 6,6 sekundy, a od 80 do 120 km/h (na piątym biegu) w 8,2 sekundy.
Firma wprowadziła już na rynek w Europie model na paliwo mieszane, Saaba 9-5 BioPower. Koncepcyjny Saab BioPower 100 wzmocni zajmowaną przez niego pozycję lidera w rozwoju technologii związanych z bioetanolem.
Komentarze (0)