Laserowe urządzenie pomiarowe sterowane komputerem do pomiarów bryły nadwozia samochodów osobowych i dostawczych
Spełniając życzenia wielu zainteresowanych produktami amerykańskiej technologii napraw samochodów powypadkowych firmy Chief Automotive Systems, której przedstawicielem i dystrybutorem w Polsce jest firma Armal, przedstawiamy elektroniczny system pomiarowy Velocity oparty na technologii Genesis 2. Jako jedyny producent tego typu urządzeń prezentuje system pomiaru wielopunktowego.
Genesis 2 to program obliczeniowy dla systemu pomiarowego Velocity Vector pracujący w systemie Windows™, co daje jeszcze większe możliwości graficznego przedstawienia uszkodzonego pojazdu. Jest to pierwszorzędna dokumentacja dla klienta, zakładu ubezpieczeniowego lub rzeczoznawcy.
Urządzenie Genesis składa się z następujących zespołów:
- Przewoźnej szafki z umieszczonym w niej komputerem, kolorowym monitorem, drukarką i do przechowywania pozostałych elementów systemu.
- Szafki składowej z akcesoriami, która zawiera: rozbudowany zestaw uchwytów do mocowania sond, sondy pomiarowe.
- Skanera z dwoma wirującymi głowicami laserowymi wysyłającymi promienie we wszystkich kierunkach jednocześnie.
- Bramki pomiarowej umożliwiającej pomiar elementów nadwozia, takich jak: komora silnika, kielichy McPhersona, komora bagażnika.
Okno pomiarowe
Zależnie od marki, modelu i roku produkcji samochodu, którego dane wprowadza się do komputera, na ekranie pojawia się odpowiedni szkic podwozia z przyporządkowanymi mu punktami pomiarowymi.
Informacja o punkcie
W oddzielnie wyświetlanym oknie jest podawana dokładna specyfikacja każdego punktu. Rozmiar, rodzaj uchwytu, sugerowany numer sond oraz informacje o dostępności do tego punktu pomiarowego.
Zdjęcia punktów pomiarowych
Zdjęcie punktu pomiarowego pomaga w dokładnym określeniu jego umiejscowienia. Każde zdjęcie można powiększyć w celu uzyskania czytelniejszego obrazu.
Mocowanie sond pomiarowych w punktach pomiarowych
W zadanych miejscach podwozia instaluje się sondy pomiarowe, które posiadają unikalny kod kreskowy, a skaner umieszcza się pod samochodem mniej więcej w środku długości i szerokości pojazdu.
Okno skanera
W oknie skanera wyświetlane są wszystkie numery sond pomiarowych jakie zostały zamocowane na płycie podłogowej i odczytane przez skaner za pomocą wiązki promieni laserowych.
Pomiar
W ciągu sekundy na ekranie pojawia się obraz graficzny, na którym widać wymiary: szerokość, wysokość i długość z lewej i prawej strony pojazdu.
Wybór dodatkowych punktów pomiarowych
Chcąc otrzymać obraz wymiarów całej bryły płyty podłogowej, należy poza sekcją centralną, która jest już zmierzona, dokonać pomiaru dodatkowych punktów w przedniej i tylnej części pojazdu. W tym celu najwygodniej wybrać dodatkowe punkty ze szkicu przedstawiającego wszystkie specyfikowane punkty pomiarowe danego pojazdu.
Pomiar przekątnych i odległości
Do sprawdzania symetrii płyty podłogowej służy opcja pomiaru odległości pomiędzy dwoma dowolnymi symetrycznymi punktami.
Wydruk i zapis danych
Ostatnim etapem pomiaru jest wydrukowanie wyników pomiaru (w każdej chwili przed, po i w czasie naprawy można otrzymać wydruk danych) oraz zapisanie pomiaru w pamięci komputera w celu ich archiwizacji.
Instalacja urządzenia pomiarowego Genesis w zależności od liczby punktów pomiarowych trwa zaledwie od dziesięciu do dwudziestu minut. Nie jest tu konieczna żadna kalibracja, ponieważ skaner wykorzystuje system całkowicie zautomatyzowanych pomiarów trygonometrycznych, których podstawą jest rejestracja wzajemnego położenia punktów oświetlanych wirującym promieniem laserowym. Dzięki tej bardzo zaawansowanej technice można w trakcie naprawiania śledzić zmiany wymiarów na ekranie monitora. Osoba obsługująca system pomiarowy natychmiast widzi w jakim kierunku przesuwają się poszczególne punkty odniesienia. W ten sposób może łatwo sprawdzić, czy wybrany kierunek naciągania przynosi pożądany skutek. Przy użyciu systemu opartego na technologii Genesis 2 możliwe są zarówno pomiary kontrolne elementów podwozia, jak i nadwozia.
Zalety elektronicznego urządzenia pomiarowego
- W bardzo krótkim czasie można niezawodnie oszacować szkody jakich doznało nadwozie i podwozie. Łatwo można przewidzieć zakres napraw.
- Naprawa zajmuje znacznie mniej czasu, gdyż niewłaściwy kierunek prostowania natychmiast zostaje rozpoznany na ekranie monitora.
- Dzięki wydrukowi danych pomiarowych po zakończeniu usługi jest pisemny dokument zgodności wymiarów, co nie jest bez znaczenia przy udzielaniu gwarancji na naprawę.
- Możliwość wykonania pomiaru pojazdu nieznajdującego się w bazie danych.
Genesis to szybki, dokładny, precyzyjny i łatwy w obsłudze przyrząd pomiarowy, który dla użytkownika oznacza istotne zmniejszenie kosztów własnych, gdzie w jednej chwili widzimy stan faktyczny całej płyty podłogowej. Pomiar może być wykonywany na podnośniku dwu- lub czterokolumnowym, podnośniku nożycowym, kanale diagnostycznym i każdej ramie naprawczej, co oznacza, że zainstalowanie systemu nie wymaga dodatkowych inwestycji.
ARMAL
Spełniając życzenia wielu zainteresowanych produktami amerykańskiej technologii napraw samochodów powypadkowych firmy Chief Automotive Systems, której przedstawicielem i dystrybutorem w Polsce jest firma Armal, przedstawiamy elektroniczny system pomiarowy Velocity oparty na technologii Genesis 2. Jako jedyny producent tego typu urządzeń prezentuje system pomiaru wielopunktowego.
Genesis 2 to program obliczeniowy dla systemu pomiarowego Velocity Vector pracujący w systemie Windows™, co daje jeszcze większe możliwości graficznego przedstawienia uszkodzonego pojazdu. Jest to pierwszorzędna dokumentacja dla klienta, zakładu ubezpieczeniowego lub rzeczoznawcy.
Urządzenie Genesis składa się z następujących zespołów:
- Przewoźnej szafki z umieszczonym w niej komputerem, kolorowym monitorem, drukarką i do przechowywania pozostałych elementów systemu.
- Szafki składowej z akcesoriami, która zawiera: rozbudowany zestaw uchwytów do mocowania sond, sondy pomiarowe.
- Skanera z dwoma wirującymi głowicami laserowymi wysyłającymi promienie we wszystkich kierunkach jednocześnie.
- Bramki pomiarowej umożliwiającej pomiar elementów nadwozia, takich jak: komora silnika, kielichy McPhersona, komora bagażnika.
Okno pomiarowe
Zależnie od marki, modelu i roku produkcji samochodu, którego dane wprowadza się do komputera, na ekranie pojawia się odpowiedni szkic podwozia z przyporządkowanymi mu punktami pomiarowymi.
Informacja o punkcie
W oddzielnie wyświetlanym oknie jest podawana dokładna specyfikacja każdego punktu. Rozmiar, rodzaj uchwytu, sugerowany numer sond oraz informacje o dostępności do tego punktu pomiarowego.
Zdjęcia punktów pomiarowych
Zdjęcie punktu pomiarowego pomaga w dokładnym określeniu jego umiejscowienia. Każde zdjęcie można powiększyć w celu uzyskania czytelniejszego obrazu.
Mocowanie sond pomiarowych w punktach pomiarowych
W zadanych miejscach podwozia instaluje się sondy pomiarowe, które posiadają unikalny kod kreskowy, a skaner umieszcza się pod samochodem mniej więcej w środku długości i szerokości pojazdu.
Okno skanera
W oknie skanera wyświetlane są wszystkie numery sond pomiarowych jakie zostały zamocowane na płycie podłogowej i odczytane przez skaner za pomocą wiązki promieni laserowych.
Pomiar
W ciągu sekundy na ekranie pojawia się obraz graficzny, na którym widać wymiary: szerokość, wysokość i długość z lewej i prawej strony pojazdu.
Wybór dodatkowych punktów pomiarowych
Chcąc otrzymać obraz wymiarów całej bryły płyty podłogowej, należy poza sekcją centralną, która jest już zmierzona, dokonać pomiaru dodatkowych punktów w przedniej i tylnej części pojazdu. W tym celu najwygodniej wybrać dodatkowe punkty ze szkicu przedstawiającego wszystkie specyfikowane punkty pomiarowe danego pojazdu.
Pomiar przekątnych i odległości
Do sprawdzania symetrii płyty podłogowej służy opcja pomiaru odległości pomiędzy dwoma dowolnymi symetrycznymi punktami.
Wydruk i zapis danych
Ostatnim etapem pomiaru jest wydrukowanie wyników pomiaru (w każdej chwili przed, po i w czasie naprawy można otrzymać wydruk danych) oraz zapisanie pomiaru w pamięci komputera w celu ich archiwizacji.
Instalacja urządzenia pomiarowego Genesis w zależności od liczby punktów pomiarowych trwa zaledwie od dziesięciu do dwudziestu minut. Nie jest tu konieczna żadna kalibracja, ponieważ skaner wykorzystuje system całkowicie zautomatyzowanych pomiarów trygonometrycznych, których podstawą jest rejestracja wzajemnego położenia punktów oświetlanych wirującym promieniem laserowym. Dzięki tej bardzo zaawansowanej technice można w trakcie naprawiania śledzić zmiany wymiarów na ekranie monitora. Osoba obsługująca system pomiarowy natychmiast widzi w jakim kierunku przesuwają się poszczególne punkty odniesienia. W ten sposób może łatwo sprawdzić, czy wybrany kierunek naciągania przynosi pożądany skutek. Przy użyciu systemu opartego na technologii Genesis 2 możliwe są zarówno pomiary kontrolne elementów podwozia, jak i nadwozia.
Zalety elektronicznego urządzenia pomiarowego
- W bardzo krótkim czasie można niezawodnie oszacować szkody jakich doznało nadwozie i podwozie. Łatwo można przewidzieć zakres napraw.
- Naprawa zajmuje znacznie mniej czasu, gdyż niewłaściwy kierunek prostowania natychmiast zostaje rozpoznany na ekranie monitora.
- Dzięki wydrukowi danych pomiarowych po zakończeniu usługi jest pisemny dokument zgodności wymiarów, co nie jest bez znaczenia przy udzielaniu gwarancji na naprawę.
- Możliwość wykonania pomiaru pojazdu nieznajdującego się w bazie danych.
Genesis to szybki, dokładny, precyzyjny i łatwy w obsłudze przyrząd pomiarowy, który dla użytkownika oznacza istotne zmniejszenie kosztów własnych, gdzie w jednej chwili widzimy stan faktyczny całej płyty podłogowej. Pomiar może być wykonywany na podnośniku dwu- lub czterokolumnowym, podnośniku nożycowym, kanale diagnostycznym i każdej ramie naprawczej, co oznacza, że zainstalowanie systemu nie wymaga dodatkowych inwestycji.
ARMAL
Komentarze (0)