Wydarzenia

ponad rok temu  11.07.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Blisko 120 tysięcy gości – targi Autopromotec 2019 w Bolonii

Na stoisku Texa spotkaliśmy tłumy odwiedzających

Branża oponiarska i wyposażenie warsztatowe – te dwa sektory od lat cieszą się dużym zainteresowaniem podczas targów Autopromotec we włoskiej Bolonii. Nie inaczej było w tym roku (21-26 maja). Za nami kolejna edycja jednego z największych w Europie wydarzeń branży warsztatowej. Na targi Autopromotec przyjechało blisko 120 tysięcy gości. Ofertę zaprezentowało blisko 1700 firm (ponad 60 z Polski) z ponad 50 krajów. Wydarzenie to, któremu ponad 50 lat temu początki dała wystawa sprzętu do bieżnikowania opon, zawsze było lubiane przez producentów opon, dystrybutorów, pracowników serwisów ogumienia.

Autopromotec ma z jednej strony bardzo międzynarodowy charakter, ale pozostaje też bardzo „włoską” imprezą. Rośnie liczba wystawców (1676 w 2019 roku, czyli +4% r/r), z których 43% przyjechało z zagranicy. Poza włoskimi są oczywiście firmy z Niemiec, Hiszpanii, Polski (ponad 60 firm), Francji, ale też Tajwanu, Stanów Zjednoczonych i oczywiście Chin.
– Poziom technologiczny wszystkich naszych wystawców potwierdził to, co wcześniej zapowiadali eksperci: technologie, informacje techniczne i szkolenia są składnikami receptury, która poprowadzi firmy motoryzacyjnego rynku wtórnego w kierunku przyszłości – podsumowuje targi Renzo Servadei, dyrektor generalny Autopromotec. – Nowe paliwa, systemy wspomagania kierowcy, nowa koncepcja mobilności i zwiększenie świadomości ekologicznej to ważne wyzwania, ale także szanse dla tych, którzy będą w stanie w pełni je wykorzystać. Autopromotec dostarczył wielu przydatnych wskazówek, jak planować własną przyszłość zawodową i przyszłość kolejnych pokoleń. 
Organizatorzy przygotowali ponad 20 różnych spotkań w ramach platformy szkoleniowej AutopromotecEDU (debaty, konferencje, warsztaty), było też wiele dodatkowych inicjatyw, jak np. „Hybrid & ADAS Village” – obszar poświęcony pokazom i testom najnowszej generacji systemów ADAS dla samochodów hybrydowych – czy „Autopromotec Motorsport” – inicjatywa, dzięki której stoiska producentów i dystrybutorów dostarczających rozwiązania dla motorsportu były wyróżniane specjalnymi znakami. Jak wygląda samochodowy serwis przyszłości? Nie zabraknie tam sztucznej inteligencji czy cyfryzacji spotykanej na każdym dosłownie kroku. Wiedza techniczna dotycząca tego konkretnego zawodu pod ręką mechanika? Oczywiście, bo stanowisko warsztatowe samo odczyta rejestrację pojazdu i przygotuje warsztat do pracy z danym autem. Tym samym sposobem mechanik otrzymuje też dostęp do poprzednich napraw i historii pojazdu. Elementy warsztatu przyszłości na targach Autopromotec prezentowano w ramach projektu „Officina X.0”. A skoro o przyszłości – czy jesteś gotowy na serwisowanie u siebie pojazdów elektrycznych? To pytanie padało w wielu punktach bolońskich targów. Faktem jest, że dziś auta elektryczne są w zdecydowanej mniejszości, ale dynamika ich sprzedaży każe przygotować swój warsztat na obsługę tego typu pojazdów. – To ewolucja, która zmieni pracę mechanika samochodowego – usłyszeliśmy od Michele Pennese z firmy Mecaprom podczas konferencji dotyczącej elektromobilności.
Targi Autopromotec w Bolonii to oczywiście także nagrody GiPA Excellence Awards przyznawane profesjonalistom, firmom i projektom działającym na włoskim rynku wtórnym. Jedna z nagród w kategorii „Gospodarka obiegu zamkniętego” trafiła do przedstawicieli branży oponiarskiej. Włoskie Stowarzyszenie Bieżnikowania Opon zostało docenione za „zaangażowanie we wspieranie łańcucha dostaw firm zajmujących się bieżnikowaniem opon, które od dawna jest filarem zrównoważonej gospodarki”.

Mocna branża oponiarska
Jednym z regularnie wystawiających się w Bolonii producentów opon jest firma Nokian Tyres. Fiński producent prezentował tu m.in. nową oponę zimową na drogi Europy Środkowej – Nokian WR Snowproof. 
– To targi międzynarodowe, ale skierowane w dużym stopniu do klienta włoskiego. Jako producent opon klasy premium pojawiamy się regularnie na takich wydarzeniach – mówił nam na miejscu Dominik Kwaczyński. Podkreślał, że rośnie udział opon letnich w sprzedaży tego kojarzonego do niedawna tylko z oponami zimowymi producenta. – Motorem napędowym całego regionu środkowej Europy jest rynek polski. Po wielu latach inwestycji w rodzimy rynek mamy bardzo fajne rezultaty sprzedażowe, notujemy znaczące wzrosty. Duży wpływ na doskonałe wyniki mają nasze letnie rynkowe nowości. Nokian Powerproof oraz Nokian Wetproof to opony, przy opracowywaniu których wspierał nas rozpoznawany wszędzie Mika Häkkinen, były kierowca Formuły 1, a dziś ambasador Nokian Tyres. Teraz, na nadchodzący sezon zimowy, również odbieramy bardzo dobre znaki od rynku dotyczące naszej nowości Nokian WR Snowproof – mówi Dominik Kwaczyński.
Innym dużym producentem biorącym udział w targach jest dobrze znany w Polsce koreański Nexen. Zaprezentowano dwie nowości letnie z  sektora UHP – N´Fera Primus oraz N´Fera Sport. Pojawiła się też nowa opona terenowa Roadian AT 4×4 oraz premiery w sektorze opon zimowych – Winguard Snow´G3 oraz nowe rozmiary w oponie Winguard Sport 2 w wersji do aut typu SUV.
– To kolejna opona UHP przeznaczona do jazdy zimowej dla SUV-ów. Jej kluczowe cechy to doskonałe prowadzenie i stabilność jazdy, z lepszymi osiągami na zimowych drogach i mokrych nawierzchniach. A przy tym większy komfort jazdy, bezpieczeństwo i wysoka trwałość. Zastosowano również nową mieszankę, aby zwiększyć wydajność na śniegu i mokrej nawierzchni, a kierunkowy wzór bieżnika ma na celu m.in. wyższą skuteczność hamowania na lodzie – podkreślali przedstawiciele Nexena. – Prezentując nasz nowy program opon zimowych, kontynuujemy podjęty kierunek rozwoju na rynku europejskim – mówi John Bosco Kim, szef sprzedaży i marketingu Nexen Tire Europe. – Ciągłe inwestycje w badania i rozwój w naszych segmentach opon samochodów osobowych sprawiają, że nasze produkty są bardziej atrakcyjne dla klientów, którzy oczekują najwyższej wartości i jakości – dodaje.
Chiński producent Triangle Tyre zaprezentował najnowszą gamę opon do samochodów osobowych, wzbogaconą o nową pozycję w segmencie UHP. Snowlink PL02 to opona z asymetrycznym wzorem bieżnika, gwarantująca, jak zapewnia producent, doskonałe właściwości jezdne i przyczepność na mokrej i śnieżnej drodze. Triangle Tyre zakłada, że nowa opona znacznie zwiększy sprzedaż marki w nadchodzącym sezonie zimowym.
– Wśród zadań, które sobie stawiamy, jest też powiększanie oferty dla autobusów i pojazdów ciężarowych. Patrzymy w przyszłość optymistycznie, a wynika to m.in. z bardzo pozytywnych opinii klientów, jakie dostajemy w Europie. Ta duża akceptacja rynkowa dla naszych produktów nastraja nas pozytywnie i daje energię do dalszej pracy – mówi Mirco Spiniella, dyrektor ds. rozwoju w Europie.
Luca Mai, od niedawna europejski dyrektor w sektorze OTR na Europę, jest świadomy roli, jakiej się podjął. Podkreśla, że Triangle Tyre w tym sektorze ma duży udział zarówno w segmencie wymiany, jak i pierwszego montażu. – Na targach w Bolonii pokazujemy m.in. TB598S dla wywrotek przegubowych. W Europie to jeden z najlepiej sprzedających się naszych produktów – podkreśla.
– W 2017 roku otworzyliśmy nasze biuro w Europie. Kontynuujemy rozwój wraz z naszymi krajowymi partnerami i przy ogromnym wsparciu ze strony naszej centrali, od działu badań i rozwoju, który pracował bez przerwy nad wieloma prośbami naszego zespołu europejskiego, po najwyższe kierownictwo, które pomogło nam utrzymać konkurencyjność pomimo wzlotów i upadków na rynku surowców oraz wahań kursów walutowych – opowiada Corrado Moglia, dyrektor generalny Triangle Tyre w Europie. – Autopromotec w Bolonii jest kolejnym dowodem obecności naszej firmy na europejskiej scenie jako uznanego gracza i okazją do spotkania się z naszymi klientami przybywającymi z całego kontynentu – dodaje.
Jedną z polskich firm biorących udział w targach był bydgoski dystrybutor opon Moto Budrex. – Jesteśmy tutaj, by nawiązywać nowe kontakty, ale też podtrzymywać dotychczasowe. Targi oceniamy bardzo pozytywnie i na pewno tu wrócimy na kolejną edycję za dwa lata – mówił nam na miejscu Jacek Górski. – Prezentujemy kilka nowości. Mamy w ofercie opony indyjskiego producenta Ceat. Na dziś są to opony osobowe i rolnicze, a pod koniec roku będą też dostępne opony ciężarowe. Sprzedajemy także opony rolnicze i przemysłowe chińskiego producenta Alwaysrun. Spośród producentów europejskich oferujemy opony ciężarowe Pharos oraz Matador. Promujemy również opony osobowe naszej marki pod nazwą Austone.
Organizatorzy targów Autopromotec już dziś zapraszają zarówno wystawców, jak i gości do udziału w 29. edycji targów, która odbędzie się 26-30 maja 2021 roku, jak zawsze na terenach targowych w Bolonii.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Targi Autopromotec to szeroka oferta produktów przeznaczonych dla branży oponiarskiej
Polskę reprezentowało ponad 60 firm
Tegoroczne targi w Bolonii to łącznie blisko 1700 wystawców

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony