Ponad 50 różnego rodzaju podzespołów i układów produkcji Continental znalazło się w hybrydowym BMWi8.
BMW i8 to nowoczesny, hybrydowy samochód sportowy o parametrach zużycia paliwa i emisji spalin małego auta. W pojeździe zastosowano rozwiązania, które pozytywnie wpływają na bezpieczeństwo, dynamikę i komfort jazdy.
Jednym z takich rozwiązań jest wysokowydajna turbosprężarka trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,5 litra, montowanego w modelach z napędem na tylną oś. Z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym opracowany został również układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid. W trakcie hamowania energia kinetyczna odzyskiwana jest w postaci energii elektrycznej, którą doładowywany jest akumulator.
W BMW i8 wykorzystano również system bezpieczeństwa biernego Continental – SATellite (PPS pSAT), stworzony pierwotnie z myślą o bezpieczeństwie pieszych. W odróżnieniu od rozwiązań stosowanych w innych pojazdach, w BMW i8 sygnał wykrywany przez system PPS pSAT w przypadku zderzenia czołowego odłącza akumulator wysokiego napięcia, minimalizując potencjalne ryzyko, a co za tym idzie – chroni pasażerów oraz służby ratunkowe na miejscu zdarzenia.
Kolejnym elementem dostarczonym przez Continental jest precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach. Wspomnieć warto także o lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów.
Produkcji Continental jest również folia Beneron do zabezpieczenia nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.
Komentarze (0)